BVC igen
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    BVC igen

    Var med Katja på BVC igår. Frivillig mätning för att hålla lite koll. Vi skulle ha varit där förra veckan men då blev sköterskan sjuk.

    Katja trivdes som fisken i vattnet med att visa upp sig. 88,5 cm lång och 12 kg tung (eller lätt). Tog på sig blöjan och trosor över (de tar av blöjan sedan på dagis) själv efter vägningen så att sköterskan blev alldeles imponerad. Var lite blyg med att prata, men fick syn på ett bi i plysch och ropade "nalle!" och började deklamera "öga, öga, näsa, öron (antennerna), mun - allt!" och så pekade hon på ett hjärta som biet höll på magen och ropade "hjärta, dunk-dunk, dunk-dunk". Hon var nära att få ett utbrott när det var dags att gå, så trevligt hade hon.
    Sara med Katja 2005-11-09 och pojkarna (94 och 98)
  2. 1
    BVC igen Var med Katja på BVC igår. Frivillig mätning för att hålla lite koll. Vi skulle ha varit där förra veckan men då blev sköterskan sjuk.

    Katja trivdes som fisken i vattnet med att visa upp sig. 88,5 cm lång och 12 kg tung (eller lätt). Tog på sig blöjan och trosor över (de tar av blöjan sedan på dagis) själv efter vägningen så att sköterskan blev alldeles imponerad. Var lite blyg med att prata, men fick syn på ett bi i plysch och ropade "nalle!" och började deklamera "öga, öga, näsa, öron (antennerna), mun - allt!" och så pekade hon på ett hjärta som biet höll på magen och ropade "hjärta, dunk-dunk, dunk-dunk". Hon var nära att få ett utbrott när det var dags att gå, så trevligt hade hon.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    så häftigt

    oh vad hon är duktig.
    klä på sig alltihop själv.
    Smal tjej men så långe hhon mår bra hade jag intevarit orolig.

    KRam
  4. 2
    så häftigt oh vad hon är duktig.
    klä på sig alltihop själv.
    Smal tjej men så långe hhon mår bra hade jag intevarit orolig.

    KRam
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Duktig tjej!! Ellens inskolningsfröken var imponerad över hur duktig Ellen var på klä på sig, jag har aldrig ens tänkt på det. Hon klär på sig alla kläderna, från topp till tå. ja, inte dragkjedjor då.
    Ellen är lite mer reserverad när vi är på ställen som bvc.
  6. 3
    Duktig tjej!! Ellens inskolningsfröken var imponerad över hur duktig Ellen var på klä på sig, jag har aldrig ens tänkt på det. Hon klär på sig alla kläderna, från topp till tå. ja, inte dragkjedjor då.
    Ellen är lite mer reserverad när vi är på ställen som bvc.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Tröjor klarar hon inte ännu. Verkar inte ens vilja försöka heller. Men med byxor, eller framförallt trosor, är det "kan själv!" som gäller. Jobbigt med strumbyxor... Och hon gillar publik - åtminstone i form av snälla tanter!
  8. 4
    Tröjor klarar hon inte ännu. Verkar inte ens vilja försöka heller. Men med byxor, eller framförallt trosor, är det "kan själv!" som gäller. Jobbigt med strumbyxor... Och hon gillar publik - åtminstone i form av snälla tanter!

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Uppdatering igen - jag försvann igen.
    By PJ+? in forum _0705 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 08:53
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar