Luftfuktare?? Hjälp snälla
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Luftfuktare?? Hjälp snälla

    Nån som har en sådan? Är det vettigt? Vi har braskamin i vardagsrummet som nog tar mycket av luftfuktigheten. Vi ligger på mellan 28-33% luftfuktighet på vintern och det känns som om det är för lågt. Var ska värdena ligga? Och ger en luftfuktare nåt? Vi har testat med nån sån där snygg grej med porlande vatten o skålar m vatten, bla på braskaminen. Men det ger ingen märkbar effekt alls
    Vad kan för låg luftfuktighet orsaka? Och vad ska man tänka på vid köp av luftfuktare?
  2. 1
    Luftfuktare?? Hjälp snälla Nån som har en sådan? Är det vettigt? Vi har braskamin i vardagsrummet som nog tar mycket av luftfuktigheten. Vi ligger på mellan 28-33% luftfuktighet på vintern och det känns som om det är för lågt. Var ska värdena ligga? Och ger en luftfuktare nåt? Vi har testat med nån sån där snygg grej med porlande vatten o skålar m vatten, bla på braskaminen. Men det ger ingen märkbar effekt alls
    Vad kan för låg luftfuktighet orsaka? Och vad ska man tänka på vid köp av luftfuktare?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Det finns ju rätt enkla grejjer att hänga på elementen som man har vatten i, blommor mycket blommor är också bra eller skaffa ett akvarium!
    Luftfuktare, mekaniska vet jag inget om!
  4. 2
    Det finns ju rätt enkla grejjer att hänga på elementen som man har vatten i, blommor mycket blommor är också bra eller skaffa ett akvarium!
    Luftfuktare, mekaniska vet jag inget om!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Såna har vi testat, det hjälper inte, inte tilllräckligt iaf.
  6. 3
    Såna har vi testat, det hjälper inte, inte tilllräckligt iaf.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Jag har på jobbet på vintern då det blir väldigt torrt - men då är vi nere i 25 %. När vi får upp fuktigheten till 30 - 35 % känns det OK, så antagligen är det inte så mycket extra som behövs hos er.
    Hittade det här när jag googlade:
    http://infobanken.nacka.se/www/miljo...#Luftfuktighet
  8. 4
    Jag har på jobbet på vintern då det blir väldigt torrt - men då är vi nere i 25 %. När vi får upp fuktigheten till 30 - 35 % känns det OK, så antagligen är det inte så mycket extra som behövs hos er.
    Hittade det här när jag googlade:
    http://infobanken.nacka.se/www/miljo...#Luftfuktighet

Liknande trådar

  1. Luftfuktare, keramik, element
    By jebj in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2022-01-20, 12:39
  2. Nån som kan om luftfuktare?
    By Minama in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:41
  3. Nån som kan om luftfuktare?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 14:08
  4. Luftfuktare till element
    By Anso in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:54
  5. luftfuktare!?
    By patricia76 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 07:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar