Nån som kan om luftfuktare?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Nån som kan om luftfuktare?

    Kanske inte här helt hit, men eftersom man ibland kanske behöver en sådan av sjukdomsskäl så tänker jag ändå testa
    Är det nån som har en sådan? Vad ska man tänka på när man köper en sådan? Vilken modell är bra?
    Vi har väldigt torr luft inomhus under den perioden då vi eldar med braskamin, luftfuktigheten ligger på endast 28-33%, lite beroende på hur vädret ute är. Och det känns som om det är i lägsta laget, var ligger gränsvärdena?
    Ingen "lider" synligt av detta men det känns fel, för torrt så jag vill förebygga sas

    Tacksam för alla synpunkter.
  2. 1
    Nån som kan om luftfuktare? Kanske inte här helt hit, men eftersom man ibland kanske behöver en sådan av sjukdomsskäl så tänker jag ändå testa
    Är det nån som har en sådan? Vad ska man tänka på när man köper en sådan? Vilken modell är bra?
    Vi har väldigt torr luft inomhus under den perioden då vi eldar med braskamin, luftfuktigheten ligger på endast 28-33%, lite beroende på hur vädret ute är. Och det känns som om det är i lägsta laget, var ligger gränsvärdena?
    Ingen "lider" synligt av detta men det känns fel, för torrt så jag vill förebygga sas

    Tacksam för alla synpunkter.
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2

    Inget problem!

    Vi har också en luftfuktighet runt 30% och det ÄR torrt, men när jag frågade vår läkare så fick jag till svar att ju torrare desto bättre för Lillas skull. Jag har slutat se vår torra luft som ett problem

    Sen får det ändå konsekvenser för barnen. Båda tjejerna har en blödningsdefekt som gör att de blöder mycket när de blöder... och de gör de ofta från näs-slemhinnan på vintern när det är som torrast inomhus.
  4. 2
    Inget problem! Vi har också en luftfuktighet runt 30% och det ÄR torrt, men när jag frågade vår läkare så fick jag till svar att ju torrare desto bättre för Lillas skull. Jag har slutat se vår torra luft som ett problem

    Sen får det ändå konsekvenser för barnen. Båda tjejerna har en blödningsdefekt som gör att de blöder mycket när de blöder... och de gör de ofta från näs-slemhinnan på vintern när det är som torrast inomhus.
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Va bra
    Skönt att höra att det då är ok, man funderar ju på om det är FÖR torrt
    Här har vi inga blödningstendenser heller så det spelar nog inte så stor rol. Inte mer än att läpparna spricker på oss alla men där spelar vädret och utevistelser nog oxå in en hel del.
  6. 3
    Va bra
    Skönt att höra att det då är ok, man funderar ju på om det är FÖR torrt
    Här har vi inga blödningstendenser heller så det spelar nog inte så stor rol. Inte mer än att läpparna spricker på oss alla men där spelar vädret och utevistelser nog oxå in en hel del.

Liknande trådar

  1. Luftfuktare, keramik, element
    By jebj in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2022-01-20, 12:39
  2. Luftfuktare?? Hjälp snälla
    By Minama in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:19
  3. Nån som kan om luftfuktare?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 14:08
  4. Luftfuktare till element
    By Anso in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 16:54
  5. luftfuktare!?
    By patricia76 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 07:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar