Ont i snoppen?
_05 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Ont i snoppen?

    Min kille som är född i juni 05 verkar ha ont i snoppen. Han vill inte bli buren på höften, alltså sittandes gränsle, och jag inbillar att ollonet ser större ut än vanligt. Han är trång fortfarande, så jag kan inte se om han är röd eller något. Vad kan det bero på? Borde jag åka iväg med honom?
  2. 1
    Ont i snoppen? Min kille som är född i juni 05 verkar ha ont i snoppen. Han vill inte bli buren på höften, alltså sittandes gränsle, och jag inbillar att ollonet ser större ut än vanligt. Han är trång fortfarande, så jag kan inte se om han är röd eller något. Vad kan det bero på? Borde jag åka iväg med honom?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Ja kolla upp det.
    Förhuden är liksom fastvuxen med ollonet på småpojkar upp till 3-4 års ålder men varierar.
    Då börjar den "lossna" och kan bli infekterad.
    Dra inte den tillbaks för det kan förvärra det går liksom inte heller.
    Vad du kan göra är att låta honom bada ofta och länge då kan smutsen lättare komma bort
    Men att försöka tvätta på annat sätt rekomenderas inte utan att i så fall en läkare tittat på det.
    Men det behöver inte vara så besvärligt utan att lite bad kanske rent av hjälper.
    Min pojk är nu 6 år och jag har aldrig ens testat att dra tillbaks förhuden har hört att det inte är bra och inte heller behövs i vanlig hygien. så var försiktig.
  4. 2
    Ja kolla upp det.
    Förhuden är liksom fastvuxen med ollonet på småpojkar upp till 3-4 års ålder men varierar.
    Då börjar den "lossna" och kan bli infekterad.
    Dra inte den tillbaks för det kan förvärra det går liksom inte heller.
    Vad du kan göra är att låta honom bada ofta och länge då kan smutsen lättare komma bort
    Men att försöka tvätta på annat sätt rekomenderas inte utan att i så fall en läkare tittat på det.
    Men det behöver inte vara så besvärligt utan att lite bad kanske rent av hjälper.
    Min pojk är nu 6 år och jag har aldrig ens testat att dra tillbaks förhuden har hört att det inte är bra och inte heller behövs i vanlig hygien. så var försiktig.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Tack

    På morgonen efter jag skrev förra inlägget var det lite "klegg" i blöjan, och nu är det bättre. Men jag ska nog ringa ändå, för säkerhets skull.
  6. 3
    Tack På morgonen efter jag skrev förra inlägget var det lite "klegg" i blöjan, och nu är det bättre. Men jag ska nog ringa ändå, för säkerhets skull.

Liknande trådar

  1. Snoppen...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 23:27
  2. ont i snoppen :(
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 19:31
  3. Ont i snoppen
    By woody in forum _01 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 13:47
  4. Låt bli snoppen!
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 20:57
  5. Ont i snoppen!
    By Åsa m Lucas och Louise in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar