vad har ni för vagn nu?
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    vad har ni för vagn nu?

    Tycker det är så svårt.
    När de andra två varit två har jag alltid haft en bebis och därmed dubbelvagn.
    Funderar på en sitty....
  2. 1
    vad har ni för vagn nu? Tycker det är så svårt.
    När de andra två varit två har jag alltid haft en bebis och därmed dubbelvagn.
    Funderar på en sitty....
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Tja, jag har samma vagn som när hon föddes... dvs. en gammal combi vagn. Den sover hon i, och oftast tar jag den till dagis när vi går, det rymms så mycket mer under vagnen än den andra. har oxå en ec1 sedan Louise var liten, och så råkade jag köpa nån trehjuling, men den gillar jag inte, ska se om jag kan få sålt den, innan den möglar i garaget....
    Ja, jag är inte så brydd om vagnar som du kanske förstår! Dock är jag lite sugen på en gammal hederlig sittvagn, där jag kan byta tyget på.
  4. 2
    Tja, jag har samma vagn som när hon föddes... dvs. en gammal combi vagn. Den sover hon i, och oftast tar jag den till dagis när vi går, det rymms så mycket mer under vagnen än den andra. har oxå en ec1 sedan Louise var liten, och så råkade jag köpa nån trehjuling, men den gillar jag inte, ska se om jag kan få sålt den, innan den möglar i garaget....
    Ja, jag är inte så brydd om vagnar som du kanske förstår! Dock är jag lite sugen på en gammal hederlig sittvagn, där jag kan byta tyget på.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    hehe

    jag som råkat sälja det mesta...
    har bara en ec1 som jag vill sälja och en dubbelsitty kvar....
  6. 3
    hehe jag som råkat sälja det mesta...
    har bara en ec1 som jag vill sälja och en dubbelsitty kvar....
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Katja har haft en UJ-trehjuling hela tiden. Jag tröttnar på den titt som tätt, men när jag tittar på andra vagnar kommer jag alltid fram till att den nog ändå är rätt bra. Så skönt att kunna använda bara en hand för att manöverera! Och Katja älskar sin vagn!

    Jag har också varit lite sugen på en gammal hederlig sittvagn. Men det är nog bara för att det plötsligt känns lite trendigt. Det kommer inte att ske. Vagnstadiet är väl snart över, eller?
  8. 4
    Katja har haft en UJ-trehjuling hela tiden. Jag tröttnar på den titt som tätt, men när jag tittar på andra vagnar kommer jag alltid fram till att den nog ändå är rätt bra. Så skönt att kunna använda bara en hand för att manöverera! Och Katja älskar sin vagn!

    Jag har också varit lite sugen på en gammal hederlig sittvagn. Men det är nog bara för att det plötsligt känns lite trendigt. Det kommer inte att ske. Vagnstadiet är väl snart över, eller?
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5
    Ja, jag borde sälja de jag inte använder, men jag orkar ju aldrig. Säljer du på blocket eller?
  10. 5
    Ja, jag borde sälja de jag inte använder, men jag orkar ju aldrig. Säljer du på blocket eller?
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    En Brio Race...

    ... har vi till Theo. Vi köpte den till TIlde när hon var ett år, d v s januari -03. Den är alltså några år gammal men vi har hela tiden varit så nöjda med den. Nu har den dessutom utrustats med ratt och ringklocka som Theo fick på sin tvåårsdag 22/11, och han är så nöjd !
  12. 6
    En Brio Race... ... har vi till Theo. Vi köpte den till TIlde när hon var ett år, d v s januari -03. Den är alltså några år gammal men vi har hela tiden varit så nöjda med den. Nu har den dessutom utrustats med ratt och ringklocka som Theo fick på sin tvåårsdag 22/11, och han är så nöjd !
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Brio Sitty
    Vi började använda den till Saga som shoppingrundevagn och att åka till och från dagis i i februari. Ganska snart vägrade hon åka sin Brio Nova och ville inte ens ha den att sova i =)
    Så nu åker hon alltså enbart Brio Sitty, sover inte längre på dagtid hemma heller. Och på dagis sover de inne. Tycker den är jättebra, kan ibland sajna suflett (kan man ju köpa till förstås) men då blir den ju också mindre smidig.
  14. 7
    Brio Sitty
    Vi började använda den till Saga som shoppingrundevagn och att åka till och från dagis i i februari. Ganska snart vägrade hon åka sin Brio Nova och ville inte ens ha den att sova i =)
    Så nu åker hon alltså enbart Brio Sitty, sover inte längre på dagtid hemma heller. Och på dagis sover de inne. Tycker den är jättebra, kan ibland sajna suflett (kan man ju köpa till förstås) men då blir den ju också mindre smidig.
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    ja på blocket

    men det går inget vidare just nu
  16. 8
    ja på blocket men det går inget vidare just nu
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    Ja UJ snyft

    min fina knallorangea försvann ut genom dörren för några veckor sedan.
    Kände sinte rätt atha en så stor och fin vagn när vi använde så sällan...
    Men visst är den bra. Enda neg, lite brett mellan bakhjulen
  18. 9
    Ja UJ snyft min fina knallorangea försvann ut genom dörren för några veckor sedan.
    Kände sinte rätt atha en så stor och fin vagn när vi använde så sällan...
    Men visst är den bra. Enda neg, lite brett mellan bakhjulen
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    race

    vil astrid själv ha.'men jag har en billig sitty på G nu och pga flytt känns ekonomin något begränsad så......
    Kul med ratt och ringklocka.
  20. 10
    race vil astrid själv ha.'men jag har en billig sitty på G nu och pga flytt känns ekonomin något begränsad så......
    Kul med ratt och ringklocka.
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    kul att du är nöjd

    har en billig beggad sån på gång. Med suflett faktiskt så det var ju bra då
    Jo astrid sover hemma men vi har en gammal ec1 som hon kan sova i.
    På dagis sover de ute i dagisvagnar. det borde alla dagsi göra, sparar massor med sjukdomar.
  22. 11
    kul att du är nöjd har en billig beggad sån på gång. Med suflett faktiskt så det var ju bra då
    Jo astrid sover hemma men vi har en gammal ec1 som hon kan sova i.
    På dagis sover de ute i dagisvagnar. det borde alla dagsi göra, sparar massor med sjukdomar.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12

    Har bara en

    billig (399:-) sulky från Ullared när vi går långt. Toppenfin tycker jag.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  24. 12
    Har bara en billig (399:-) sulky från Ullared när vi går långt. Toppenfin tycker jag.
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Lite brett mellan bakhjulen, precis. Fast det märker man mest när man är inne i stan med den och det händer inte så ofta. Lite lång att lägga bak i min bil också. Vi låter vår stå ute, vilket säkert inte är så bra för den, men det är skönt att slippas trängas med den i tvättstugan. Den får nog hänga med tills det är dags att sluta helt med vagn.
  26. 13
    Lite brett mellan bakhjulen, precis. Fast det märker man mest när man är inne i stan med den och det händer inte så ofta. Lite lång att lägga bak i min bil också. Vi låter vår stå ute, vilket säkert inte är så bra för den, men det är skönt att slippas trängas med den i tvättstugan. Den får nog hänga med tills det är dags att sluta helt med vagn.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Ja visst borde de! De skulle sova ute på Sagas avdelning, fast i egna vagnar. Men med en nyöppnad avdelning där man inte hade några praktiska rutiner på plats och 15 nya 1-åringar vart det inte så. Synd! Hoppas de omvärderar och inför det nu när de blivit lite varma i kläderna. Jag tycker sova ute är toppen!
  28. 14
    Ja visst borde de! De skulle sova ute på Sagas avdelning, fast i egna vagnar. Men med en nyöppnad avdelning där man inte hade några praktiska rutiner på plats och 15 nya 1-åringar vart det inte så. Synd! Hoppas de omvärderar och inför det nu när de blivit lite varma i kläderna. Jag tycker sova ute är toppen!
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    Vi har också en Brio Race som vi köpte till storasyter när hon var 2 år. Har som sagt för mig att vi inhandlade den våren 2005. Jättenöjd med den.
    Vi har även en paraplyvagns variant som extra när vi har vagn till båda. Det är en Nalle Puh Disney inköpt på Coop inför resan till Cypern hösten 2005 då bara lilla Frida då 8 månader var med.
    Har även kvar lillvagen Teutonia Rocky 03A med alla tillbehör men den måste jag ta mig i kragen att sälja. Har haft en Brio Twinette men den är såld sedan länge.
  30. 15
    Vi har också en Brio Race som vi köpte till storasyter när hon var 2 år. Har som sagt för mig att vi inhandlade den våren 2005. Jättenöjd med den.
    Vi har även en paraplyvagns variant som extra när vi har vagn till båda. Det är en Nalle Puh Disney inköpt på Coop inför resan till Cypern hösten 2005 då bara lilla Frida då 8 månader var med.
    Har även kvar lillvagen Teutonia Rocky 03A med alla tillbehör men den måste jag ta mig i kragen att sälja. Har haft en Brio Twinette men den är såld sedan länge.
  31. Medlem sedan
    Sep 1999
    #16

    vad tråkigt

    astrid gick på en sån avdelning förrut.
    19 ettåringar helt galet.
    men de sov iaf ute
    Det är bara ett dagis i vår kommun som sover inne och det är för att det ligger på en skolgård.
    Håler tummarna att de får sova ute snart, fast det är ju inte så lång sovtid över (vart tog de här två åren vägen????)
  32. 16
    vad tråkigt astrid gick på en sån avdelning förrut.
    19 ettåringar helt galet.
    men de sov iaf ute
    Det är bara ett dagis i vår kommun som sover inne och det är för att det ligger på en skolgård.
    Håler tummarna att de får sova ute snart, fast det är ju inte så lång sovtid över (vart tog de här två åren vägen????)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Brio Sitty, men...

    ...är så där nöjd med den. Vi köpte den i våras. Under sitsen har det blivit ett hål som nog beror på något minihål som funnits i tyget från början och den vad den nu heter som är mellan benen, på den har tryckknappen gått sönder fast vi varit försiktiga med den. Har funderat på att klaga men det blir aldrig av...

    Noah trivs annars bra i den och han kan sova i den också.
  34. 17
    Brio Sitty, men... ...är så där nöjd med den. Vi köpte den i våras. Under sitsen har det blivit ett hål som nog beror på något minihål som funnits i tyget från början och den vad den nu heter som är mellan benen, på den har tryckknappen gått sönder fast vi varit försiktiga med den. Har funderat på att klaga men det blir aldrig av...

    Noah trivs annars bra i den och han kan sova i den också.
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    EL Softy

    som vi även hade till Filippa. Den är kanon, som ny fastän den är 5 år!
    Den rullar till och från dagis.

    Går vi i affärer används fortfarande vår Bertini Shuttle som vi haft till Måns sen han var 6 mån. Den är suverän eftersom den svänger med alla 4 hjulen. Men i jämförelse med softyn är den lite tung, så den används bara när det är fördelaktigt med svänghjul (typ inomhus då).
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  36. 18
    EL Softy som vi även hade till Filippa. Den är kanon, som ny fastän den är 5 år!
    Den rullar till och från dagis.

    Går vi i affärer används fortfarande vår Bertini Shuttle som vi haft till Måns sen han var 6 mån. Den är suverän eftersom den svänger med alla 4 hjulen. Men i jämförelse med softyn är den lite tung, så den används bara när det är fördelaktigt med svänghjul (typ inomhus då).
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19
    Tycker ni ska klaga om ni får läge och det blir av! Vi köpte vår till Emma 2004 och har använt den ganska flitigt först till henne och sedan till Saga. Och den är faktiskt som ny än, om än lite skitig :-)
  38. 19
    Tycker ni ska klaga om ni får läge och det blir av! Vi köpte vår till Emma 2004 och har använt den ganska flitigt först till henne och sedan till Saga. Och den är faktiskt som ny än, om än lite skitig :-)

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. typ av vagn
    By esteten in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 07:58
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. Vad har ni för vagn?
    By Rut m. Emma 4/4-05 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar