snabb fråga om vab?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2006

snabb fråga om vab?

Ett ex. om den ena föräldern är heltidssjukskriven och barnet blir sjukt så att h*n kan inte vara på dagis, visst får/måste? den andra föräldern ta ut vab då? Får man som heltidssjukriven ha sitt barn hemma som är sjukt och ta vab för fk?
    Hoppas ni förstår min fråga...
  2. 1
    snabb fråga om vab? Ett ex. om den ena föräldern är heltidssjukskriven och barnet blir sjukt så att h*n kan inte vara på dagis, visst får/måste? den andra föräldern ta ut vab då? Får man som heltidssjukriven ha sitt barn hemma som är sjukt och ta vab för fk?
    Hoppas ni förstår min fråga...
  3. Medlem sedan
    May 2002

Nej, du kan inte

ta vab när du är sjukskriven och ja din partner kan vara hemma och ta tillälling föräldrapenning.

Vill man, som sjukskriven, ändå ta hand om barnet själv är det ju bara att ha barnet hemma utan att begära tillfällig föräldrapenning.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    Nej, du kan inte ta vab när du är sjukskriven och ja din partner kan vara hemma och ta tillälling föräldrapenning.

Vill man, som sjukskriven, ändå ta hand om barnet själv är det ju bara att ha barnet hemma utan att begära tillfällig föräldrapenning.
  5. m00n
    Men då, beroende på vilken åkomma man har, KAN man bli av med sin sjukpenning....
  6. 3
    Men då, beroende på vilken åkomma man har, KAN man bli av med sin sjukpenning....
  7. Medlem sedan
    May 2002

Även om barnet

bara är hemma någon/några enstaka dagar, som vid en vanlig förkylning?

Jag är sjukskriven själv och min make har fått vabba när barnen varit sjuka, eftersom jag inte klarar hela dagar ensam med dem nu. Vet däremot andra i grannskapet som varit hemma själva med sina barn (enstaka dagar) under sjukskrivning. Det blir väl/kan väl bli ett problem först om FK får veta det.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  8. 4
    Även om barnet bara är hemma någon/några enstaka dagar, som vid en vanlig förkylning?

Jag är sjukskriven själv och min make har fått vabba när barnen varit sjuka, eftersom jag inte klarar hela dagar ensam med dem nu. Vet däremot andra i grannskapet som varit hemma själva med sina barn (enstaka dagar) under sjukskrivning. Det blir väl/kan väl bli ett problem först om FK får veta det.
  9. m00n
    Enstaka dag vet jag inte, det är nog som du säjer - problem först om FK får reda på. Jag hade dottern hemma enstaka dag med när jag var sjuk...
  10. 5
    Enstaka dag vet jag inte, det är nog som du säjer - problem först om FK får reda på. Jag hade dottern hemma enstaka dag med när jag var sjuk...

Liknande trådar

1. Snabb fråga :)
    By Ewowilol in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 15:43
  2. Snabb fråga
    By Sonjimus in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 09:44
  3. Snabb fråga!
    By Sara SL in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 15:02
  4. Snabb PO.P fråga
    By Seeegt på PO.P:s hemsida in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 19:24
  5. Snabb paj-fråga
    By catto in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar