Valdemar?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Valdemar?

    Funderar på vad lilla trean ska heta (väntas i april så det är ingen panik) och nu har vi börjat spåna på allvar. Om det blir en pojke så är jag förtjust i Valdemar, antingen som tilltalsnamn eller som andranamn. Men det andra namnet...?

    Om det blir en tjej funderar jag så smått på Sofia som tilltalsnamn. VI gillar kunganamn och "vanliga" namn som man inte krånglar till, inga knepiga stavningar utan rejäla hederliga namn

    Någon som vill spåna lite? Syskonen heter Erik Alexander och Lovisa Eleonora.
  2. 1
    Valdemar? Funderar på vad lilla trean ska heta (väntas i april så det är ingen panik) och nu har vi börjat spåna på allvar. Om det blir en pojke så är jag förtjust i Valdemar, antingen som tilltalsnamn eller som andranamn. Men det andra namnet...?

    Om det blir en tjej funderar jag så smått på Sofia som tilltalsnamn. VI gillar kunganamn och "vanliga" namn som man inte krånglar till, inga knepiga stavningar utan rejäla hederliga namn

    Någon som vill spåna lite? Syskonen heter Erik Alexander och Lovisa Eleonora.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    valdemar är ett bra namn med karaktär, men jag föredrar nog det som andranamn.
    Carl Valdemar
    Johan Valdemar
    Viktor Valdemar
    Philip Valdemar

    Sofia är så himla fint! Sofia Eugenia, Sofia Augustina eller Sofia Margareta?
  4. 2
    valdemar är ett bra namn med karaktär, men jag föredrar nog det som andranamn.
    Carl Valdemar
    Johan Valdemar
    Viktor Valdemar
    Philip Valdemar

    Sofia är så himla fint! Sofia Eugenia, Sofia Augustina eller Sofia Margareta?
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Tack för förslagen Det är precis den typ av namn vi letar efter.
  6. 3
    Tack för förslagen Det är precis den typ av namn vi letar efter.
  7. Anonym
    #4
    Valdemar är urtjusigt, älskar det!
    Andra förslag:
    Carl Johan
    Viktor Severin

    Madeleine Elisabeth
    Viktoria Alexandra
    Sofia Josefine

    Dina barn hade väldigt fina namn!
  8. 4
    Valdemar är urtjusigt, älskar det!
    Andra förslag:
    Carl Johan
    Viktor Severin

    Madeleine Elisabeth
    Viktoria Alexandra
    Sofia Josefine

    Dina barn hade väldigt fina namn!
  9. Anonym
    #5
    Glömde då Valdemar, så förslag:
    Valdemar Kristoffer
    Valdemar Anton
  10. 5
    Glömde då Valdemar, så förslag:
    Valdemar Kristoffer
    Valdemar Anton
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Tack! Sofia Josefine ska jag absolut lägga till listan om det blir en tös; det var jättefint. Carl-Johan heter barnens kusin så det går bort, tyvärr, gillar det också. Vi får fundera vidare
  12. 6
    Tack! Sofia Josefine ska jag absolut lägga till listan om det blir en tös; det var jättefint. Carl-Johan heter barnens kusin så det går bort, tyvärr, gillar det också. Vi får fundera vidare
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    Lite tungt...

    Jag tycker Valdemar känns lite väl tungt som tilltalsnamn, men gärna som andranamn!

    Erik och Lovisa känns som ljusa vackra namn och det är SOFIA också - jag tycker verkligen såå mycket om det namnet. Det är så superkvinnligt och mjukt utan att för den skull vara det minsta mesigt .

    Pojknamnsförslag då:

    Oskar
    William
    Filip
    Simon
    Karl
    Gustav
    Axel
    Nils
  14. 7
    Lite tungt... Jag tycker Valdemar känns lite väl tungt som tilltalsnamn, men gärna som andranamn!

    Erik och Lovisa känns som ljusa vackra namn och det är SOFIA också - jag tycker verkligen såå mycket om det namnet. Det är så superkvinnligt och mjukt utan att för den skull vara det minsta mesigt .

    Pojknamnsförslag då:

    Oskar
    William
    Filip
    Simon
    Karl
    Gustav
    Axel
    Nils
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Jag håller med dig helt. Tror det passar bäst som andranamn men vi har inte hittat det perfekta tilltalsnamnet ännu bara Och ljusa namn... det passar ju bra på våra lintottar! Skriver upp pojknamnen på listan. Tack!
  16. 8
    Jag håller med dig helt. Tror det passar bäst som andranamn men vi har inte hittat det perfekta tilltalsnamnet ännu bara Och ljusa namn... det passar ju bra på våra lintottar! Skriver upp pojknamnen på listan. Tack!
  17. anonymt namn
    #9
    Tycker att både Valdemar och Sofia är fina och som sagt "rejäla" namn. Här kommer några förslag till det andra namnet:
    Gustav Valdemar
    Olof Valdemar
    Ludvig Valdemar
    Fredrik Valdemar
    Oscar Valdemar

    Sofia Kristina
    Sofia Louise
    Sofia Elisabeth
    Sofia Beatrice
  18. 9
    Tycker att både Valdemar och Sofia är fina och som sagt "rejäla" namn. Här kommer några förslag till det andra namnet:
    Gustav Valdemar
    Olof Valdemar
    Ludvig Valdemar
    Fredrik Valdemar
    Oscar Valdemar

    Sofia Kristina
    Sofia Louise
    Sofia Elisabeth
    Sofia Beatrice

Liknande trådar

  1. Valdemar!?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 13:42
  2. Valdemar tackar
    By LiMa m V och J in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 19:46
  3. Valdemar 3 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 16:16
  4. Valdemar 2 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 21:18
  5. Valdemar har "mul och klövsjuka" :(
    By Malin m Leia 020307 + Valdemar 040713 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar