Ang. tvättning av snippan
_02 Höstbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Ang. tvättning av snippan

    eller slidan eller vad man nu kallar det kvinnliga i foklmun.

    Jag låter min 5 åriga dotter duscha/bada själv alltså hon tvättar sig själv med tvål på kroppen och jag hjälper henne med håret. Nu såg jag när hon satte sig ner på golvet i duschen att hon har som vita flytningar i snippan. Dessa försvann inte av att bara duscha eller bada. Vet ej om det är normalt eller vad. Trodde det var vuxna som fick så. men jag tycker det känns ofräscht och orent. Luktar väll efter ett tag? Hon har haft smuts/vitt i snippan förut som hon själv då badade eller duschade bort. Men nu är det som det sitter "fast" lite grann. Jag vill inte röra henne där och vill inte direkt be henne göra det heller. Ska jag bara låta det vara? varför "sitter det fast"?
  2. 1
    Ang. tvättning av snippan eller slidan eller vad man nu kallar det kvinnliga i foklmun.

    Jag låter min 5 åriga dotter duscha/bada själv alltså hon tvättar sig själv med tvål på kroppen och jag hjälper henne med håret. Nu såg jag när hon satte sig ner på golvet i duschen att hon har som vita flytningar i snippan. Dessa försvann inte av att bara duscha eller bada. Vet ej om det är normalt eller vad. Trodde det var vuxna som fick så. men jag tycker det känns ofräscht och orent. Luktar väll efter ett tag? Hon har haft smuts/vitt i snippan förut som hon själv då badade eller duschade bort. Men nu är det som det sitter "fast" lite grann. Jag vill inte röra henne där och vill inte direkt be henne göra det heller. Ska jag bara låta det vara? varför "sitter det fast"?
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Hej!

    Jag skulle hjälpa henne att tvätta rent. Så vitt jag vet har alla tjejer mer eller mindre flytningar. Går det inte bort att att hon tvättar rent så tycker jag att du ska hjälpa henne. Ta en tvättlapp eller någonting om du inte vill tvätta henne med bara handen.
  4. 2
    Hej!

    Jag skulle hjälpa henne att tvätta rent. Så vitt jag vet har alla tjejer mer eller mindre flytningar. Går det inte bort att att hon tvättar rent så tycker jag att du ska hjälpa henne. Ta en tvättlapp eller någonting om du inte vill tvätta henne med bara handen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Jag har inga problem med att tvätta min dotters mus eller be henna att göra det själv. Jag förstår inte det problemet.
  6. 3
    Jag har inga problem med att tvätta min dotters mus eller be henna att göra det själv. Jag förstår inte det problemet.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    oj, nästan ett år gammalt inlägg va det visst
  8. 4
    oj, nästan ett år gammalt inlägg va det visst

Liknande trådar

  1. tvättning (igen) HUR OFTA BÖR MAN!?
    By ma_81 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 14:48
  2. tvättning
    By baver in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 14:11
  3. Tvättning? Enkät
    By Alvahs in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 18:07
  4. Förhud och tvättning på fyraåring
    By Mamma till fyraåring in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 21:15
  5. Tvättning utav bebiskläder
    By Pertta in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 19:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar