Snart lucia
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Snart lucia

    För första gången på länge skall de lite mindre barnen få vara med i lucia tåget och i förrgårkväll så "övade" Malin och Frida här hemma. Vi har införskaffat en luciakrona till Malin så den skulle ju provas och lucialinnet var också på. tur att det går att lägga ner en fåll på det för annars hade vi fått införskaffat ett nytt till henne. Fram och tillbaka på undervåningen i huset gick de två tillsammans och sjöng Lucia. Frida hängde med bra och förstod vad det var frågan om. Hittade ett annat lucialinne som Frida skall få ha och glitter är också införskaffat. Videokameran skall givetvis med för detta måste ju förevigas på torsdag när det är lussefirande. Dagiset kommer att vara utomhus om vädret tillåter och det är så jättefint när de är utomhus men man hade ju hoppats på lite snö istället för allt det här slasket. Vill ha vinter nu!
  2. 1
    Snart lucia För första gången på länge skall de lite mindre barnen få vara med i lucia tåget och i förrgårkväll så "övade" Malin och Frida här hemma. Vi har införskaffat en luciakrona till Malin så den skulle ju provas och lucialinnet var också på. tur att det går att lägga ner en fåll på det för annars hade vi fått införskaffat ett nytt till henne. Fram och tillbaka på undervåningen i huset gick de två tillsammans och sjöng Lucia. Frida hängde med bra och förstod vad det var frågan om. Hittade ett annat lucialinne som Frida skall få ha och glitter är också införskaffat. Videokameran skall givetvis med för detta måste ju förevigas på torsdag när det är lussefirande. Dagiset kommer att vara utomhus om vädret tillåter och det är så jättefint när de är utomhus men man hade ju hoppats på lite snö istället för allt det här slasket. Vill ha vinter nu!
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Ja, vi var nu idag på dagis luciafirande. Vi har alltid på em. och luciatåg och tomtegröt och fika. Ellen fick vara pepparkaksgumma, då hon är så fin i brunt med sina stora pepparkaksögon! Hon var och är dock rätt förkyld och lite hängig, så imorgon får hon vara hemma. Men hon stod med hela luciatåget, och sjöng med lite då och då. jag vet att hon kan alla sångerna, men ville inte sjunga där. Min 5 åring var tärna.
  4. 2
    Ja, vi var nu idag på dagis luciafirande. Vi har alltid på em. och luciatåg och tomtegröt och fika. Ellen fick vara pepparkaksgumma, då hon är så fin i brunt med sina stora pepparkaksögon! Hon var och är dock rätt förkyld och lite hängig, så imorgon får hon vara hemma. Men hon stod med hela luciatåget, och sjöng med lite då och då. jag vet att hon kan alla sångerna, men ville inte sjunga där. Min 5 åring var tärna.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Vi har inte haft någon generalrepition här men Katja blev eld och lågor när hon såg lussekronan i tyg som jag hade köpt och ropade "Lucia, lucia". Har ju förstått att de har övat på dagis eftersom hon plötsligt kan flera julsånger. Jag har frågat när hon sjungit "tipp, tapp" om hon vill vara tomte, men hon var mkt bestämd på den punkten. Så jag var ute i sista minuten idag och köpte ett lucialinne på ICA Maxi. Det kostade bara 29 kr så jag passade på att köpa ett till mig själv också. Men till Katja fanns det bara i st 98-104 så hon snubblar väl fram. Får binda upp det med det röda bandet. Har åtminstone ett nästa år också! Det blir hur som haver spännande - nästan 40 småttingar 1-3 år gamla!
  6. 3
    Vi har inte haft någon generalrepition här men Katja blev eld och lågor när hon såg lussekronan i tyg som jag hade köpt och ropade "Lucia, lucia". Har ju förstått att de har övat på dagis eftersom hon plötsligt kan flera julsånger. Jag har frågat när hon sjungit "tipp, tapp" om hon vill vara tomte, men hon var mkt bestämd på den punkten. Så jag var ute i sista minuten idag och köpte ett lucialinne på ICA Maxi. Det kostade bara 29 kr så jag passade på att köpa ett till mig själv också. Men till Katja fanns det bara i st 98-104 så hon snubblar väl fram. Får binda upp det med det röda bandet. Har åtminstone ett nästa år också! Det blir hur som haver spännande - nästan 40 småttingar 1-3 år gamla!
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Och jag glömde berätta, idag när jag frågade vad de skulle sjunga på lucia så klämde hon i med "Ja, mån han leva"!!! Vi får se hur det blir...
  8. 4
    Och jag glömde berätta, idag när jag frågade vad de skulle sjunga på lucia så klämde hon i med "Ja, mån han leva"!!! Vi får se hur det blir...

Liknande trådar

  1. Lucia eller inte Lucia
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:25
  2. Snart Lucia och sjuk som vanligt!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 18:11
  3. snart dax för dagis lucia
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 15:23
  4. Det är ju snart Lucia
    By Ulla05 in forum Downs Syndrom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 21:56
  5. Snart kommer advent, lucia, jul, nyår
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar