Blött, blött överallt! :(
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Blött, blött överallt! :(

    Min lille prins är antagligen inne i en ökningsperiod just nu, ska amma hela tiden. Och då har ju mina bröst fattat grejen direkt, och producerar massvis med mjölk. Mer än vad som behövs tydligen.. för tredje natten i rad har jag vaknat med plaskvåta lakan runt mig, genomsur amningsbehå (hjälper inte med dubbla absorberande amningsinlägg..) och kalla och kladdiga, stenhårda bröst! Är nu jätteorolig för att få mjölkstockning också..

    Har haft såhär tidigare också, när jag ammade mina döttrar, men det här var nog rekord.
    Vet att man kanske borde vara glad (det är jag iofs) att amningen fungerar - har en del kompisar som har problem med det - men det här är ganska jobbigt. Känns som man luktar sur bröstmjölk hela tiden..
    BVC brukar säga att brösten anpassar sig efter ett tag, men det gjorde inte mina med döttrarna, fick sluta amma ett par månader tidigare än jag tänkt mig för att det var så jobbigt med överproduktionen..
    Någon mer med detta problem?!
  2. 1
    Blött, blött överallt! :( Min lille prins är antagligen inne i en ökningsperiod just nu, ska amma hela tiden. Och då har ju mina bröst fattat grejen direkt, och producerar massvis med mjölk. Mer än vad som behövs tydligen.. för tredje natten i rad har jag vaknat med plaskvåta lakan runt mig, genomsur amningsbehå (hjälper inte med dubbla absorberande amningsinlägg..) och kalla och kladdiga, stenhårda bröst! Är nu jätteorolig för att få mjölkstockning också..

    Har haft såhär tidigare också, när jag ammade mina döttrar, men det här var nog rekord.
    Vet att man kanske borde vara glad (det är jag iofs) att amningen fungerar - har en del kompisar som har problem med det - men det här är ganska jobbigt. Känns som man luktar sur bröstmjölk hela tiden..
    BVC brukar säga att brösten anpassar sig efter ett tag, men det gjorde inte mina med döttrarna, fick sluta amma ett par månader tidigare än jag tänkt mig för att det var så jobbigt med överproduktionen..
    Någon mer med detta problem?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    japp, massvis med mjölk här med... brukar vakna tilll när det rinner till... och då slänger jag på mig mjölkuppsamlare på bägge brösten och halvsitter i sängen, med en massa kuddar bakom mig. Slumrar till och vaknar igen... får tömma uppsamlarna i en kopp brevid sängen och så gör jag några gånger per natt!
    Hade likadant med min stora son, då jag fick pumpa ur brösten då och då varje dag för att stå ut med smärtan av överfyllda bröst!
    Allt det överblivna som kom de tre första månaderna sålde jag till Neo... 10 liter...

    Kram
  4. 2
    japp, massvis med mjölk här med... brukar vakna tilll när det rinner till... och då slänger jag på mig mjölkuppsamlare på bägge brösten och halvsitter i sängen, med en massa kuddar bakom mig. Slumrar till och vaknar igen... får tömma uppsamlarna i en kopp brevid sängen och så gör jag några gånger per natt!
    Hade likadant med min stora son, då jag fick pumpa ur brösten då och då varje dag för att stå ut med smärtan av överfyllda bröst!
    Allt det överblivna som kom de tre första månaderna sålde jag till Neo... 10 liter...

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Oj det var som sjutton, 10 liter fick du över o kunde salja till NEO, det var inte illa. Bra jobbat
    Jag som redan ar trott pa det läckage av ramjolk som jag lidit av sedan vecka 20. Men vi far se, ska jag inte amma sa avstannar val det hela ganska fort med piller...annars...ja ska jag amma sa blir det "nytt"....laster jobbigt dock maste jag saga.
  6. 3
    Oj det var som sjutton, 10 liter fick du över o kunde salja till NEO, det var inte illa. Bra jobbat
    Jag som redan ar trott pa det läckage av ramjolk som jag lidit av sedan vecka 20. Men vi far se, ska jag inte amma sa avstannar val det hela ganska fort med piller...annars...ja ska jag amma sa blir det "nytt"....laster jobbigt dock maste jag saga.

Liknande trådar

  1. Blött
    By Benal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 19:10
  2. Blött överallt! :(
    By mallimell+3 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 22:52
  3. blött..
    By sessa79 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 09:59
  4. Ni som blött
    By förvirrad in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 14:41
  5. Ni som blött
    By förvirrad in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 07:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar