Vetenskaplig undersökning ;)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vetenskaplig undersökning ;)

    Har ni i er familj bröd till de flesta måltider som ni äter hemma? Gäller både hårt och mjukt.

    Sambon och jag tror olika
  2. 1
    Vetenskaplig undersökning ;) Har ni i er familj bröd till de flesta måltider som ni äter hemma? Gäller både hårt och mjukt.

    Sambon och jag tror olika
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Bara till soppa imt
  4. 2
    Bara till soppa imt
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Nej, aldrig/väldigt sällan bröd när vi är ensam hemma. Man äter aldeles för mycket spannmål i detta land tycker jag . Undantag är när vi äter soppa.
  6. 3
    Nej, aldrig/väldigt sällan bröd när vi är ensam hemma. Man äter aldeles för mycket spannmål i detta land tycker jag . Undantag är när vi äter soppa.
  7. magnolia
    #4
    Nej, inte till de flesta, det tror jag inte. Vi har inte bröd till varje middag. Frukost och mellanmål, självklart, men inte alltid till lunch och mer sällan till middag.
  8. 4
    Nej, inte till de flesta, det tror jag inte. Vi har inte bröd till varje middag. Frukost och mellanmål, självklart, men inte alltid till lunch och mer sällan till middag.
  9. Furiosa
    #5
    Nej. bröd äts isåfall till frukost och till soppa.
    Däremot har vi alltid sallad till måltiderna.
  10. 5
    Nej. bröd äts isåfall till frukost och till soppa.
    Däremot har vi alltid sallad till måltiderna.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Vi äter sällan bröd här till middan. I så fall äter jag mjukt bröd till soppa och stark mat å så.
  12. 6
    Vi äter sällan bröd här till middan. I så fall äter jag mjukt bröd till soppa och stark mat å så.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    I stort sett

    aldrig.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  14. 7
    I stort sett aldrig.
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Aldrig

    Jag äter aldrig bröd till middagen. Däremot består min lunch helt och hållet av mackor och kaffe. Frukosten består av en slät kopp fika.
  16. 8
    Aldrig Jag äter aldrig bröd till middagen. Däremot består min lunch helt och hållet av mackor och kaffe. Frukosten består av en slät kopp fika.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Den enda gången vi har bröd till lagad mat är när vi äter Chili con carne, då har vi "köpefranskbröd". Annars är det bara bröd till frukosten.
  18. 9
    Den enda gången vi har bröd till lagad mat är när vi äter Chili con carne, då har vi "köpefranskbröd". Annars är det bara bröd till frukosten.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    Nästan aldrig.

    Jag äter hårt bröd till lasagne och mjukt till soppa, men det är väldigt väldigt sällan...
  20. 10
    Nästan aldrig. Jag äter hårt bröd till lasagne och mjukt till soppa, men det är väldigt väldigt sällan...
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11
    Nej, bara om vi äter soppa eller sallad. Det känns som något som var vanligare förr och inte nu i vår generation?
  22. 11
    Nej, bara om vi äter soppa eller sallad. Det känns som något som var vanligare förr och inte nu i vår generation?
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Nej, nästan bara när det serveras soppa. Men min mormor, född 1800kallt, hon tyckte att en måltid utan bröd inte var någon måltid alls. Så det kanske är en generationsfråga?
  24. 12
    Nej, nästan bara när det serveras soppa. Men min mormor, född 1800kallt, hon tyckte att en måltid utan bröd inte var någon måltid alls. Så det kanske är en generationsfråga?
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13
    Aldrig bröd, förutom till frukost.

    Jag tror att det är en geografisk fråga, i hälsingland där jag kommer ifrån står det alltid en korg med knäckebröd till nästan alla måltider hos alla jag känner.
  26. 13
    Aldrig bröd, förutom till frukost.

    Jag tror att det är en geografisk fråga, i hälsingland där jag kommer ifrån står det alltid en korg med knäckebröd till nästan alla måltider hos alla jag känner.
  27. Medlem sedan
    Mar 2007
    #14
    Till Boeuf Bourguignon och soppa, inte annars *imt*
  28. 14
    Till Boeuf Bourguignon och soppa, inte annars *imt*
  29. Medlem sedan
    Apr 2007
    #15
    Nepp! Har bara bröd till soppa och chili con carne i princip...
  30. 15
    Nepp! Har bara bröd till soppa och chili con carne i princip...
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Hårt bröd till lasagne? Varför det? Har jag aldrig hört förr.
  32. 16
    Hårt bröd till lasagne? Varför det? Har jag aldrig hört förr.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    Men..

    Det var bara knappt ett år sedan vi tog bort knäckebrödet från lunchen på förskolan jag jobbar.
    Jag duger! Nä f*n jag är bättre än så! Jag är jag och jag är bra!
  34. 17
    Men.. Det var bara knappt ett år sedan vi tog bort knäckebrödet från lunchen på förskolan jag jobbar.
  35. Medlem sedan
    Dec 2001
    #18
    Min mans familj äter bröd till allt. I min familj äter vi endast bröd till soppa, sallad eller när vi äter grekiskt.
  36. 18
    Min mans familj äter bröd till allt. I min familj äter vi endast bröd till soppa, sallad eller när vi äter grekiskt.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    nej, men i mitt föräldrahem och i min mans föräldrahem är det alltid bröd till maten...

    Vi har bröd till soppa och vissa grytor och chili con carne, plus när vi har fest brukar vi ha bröd till maten.
  38. 19
    nej, men i mitt föräldrahem och i min mans föräldrahem är det alltid bröd till maten...

    Vi har bröd till soppa och vissa grytor och chili con carne, plus när vi har fest brukar vi ha bröd till maten.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Bara till soppa och då helst mjukt bröd. Ibland kan vi ha bröd i stället för andra kolhydrater som potatis, ris eller pasta.
  40. 20
    Bara till soppa och då helst mjukt bröd. Ibland kan vi ha bröd i stället för andra kolhydrater som potatis, ris eller pasta.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mycket vetenskaplig undersökning
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 21:36
  2. Ruskigt vetenskaplig undersökning
    By Rääkan in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 21:54
  3. Högst vetenskaplig undersökning :)
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 11:22
  4. En vetenskaplig undersökning!
    By Elin, Vilme & Eira in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 19:51
  5. Efter en vetenskaplig
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar