Välkomstdrink?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Välkomstdrink?

    Vad brukar ni bjuda på som välkomstdrink på nyår? I mitt huvud står det helt stilla så jag behöver tips.
    Det måste vara något som går att göra både med och utan alkohol.
    Please, hjälp!
  2. 1
    Välkomstdrink? Vad brukar ni bjuda på som välkomstdrink på nyår? I mitt huvud står det helt stilla så jag behöver tips.
    Det måste vara något som går att göra både med och utan alkohol.
    Please, hjälp!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Något bubbligt tycker jag passar bra. Smaksätter gärna något billigare mousserande vin med en passande likör, t ex cassis (svarta vinbär). I år tänkte jag testa ett tips jag fått: En skvätt kall Tranbärsglögg med smak av ingefära och chili (från Kiviks) och sen fyller jag på med mousserande vin. Kanske lägger jag några frusna lingon i glaset också...
  4. 2
    Något bubbligt tycker jag passar bra. Smaksätter gärna något billigare mousserande vin med en passande likör, t ex cassis (svarta vinbär). I år tänkte jag testa ett tips jag fått: En skvätt kall Tranbärsglögg med smak av ingefära och chili (från Kiviks) och sen fyller jag på med mousserande vin. Kanske lägger jag några frusna lingon i glaset också...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Låter jättegott båda alternativen, men hur göra alkoholfri?
  6. 3
    Låter jättegott båda alternativen, men hur göra alkoholfri?
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Kanske en skvätt tranbärsjucie och en torr alkoholfri cider!? Garnera med ett fruset tranbär i botten på glaset!
  8. 4
    Kanske en skvätt tranbärsjucie och en torr alkoholfri cider!? Garnera med ett fruset tranbär i botten på glaset!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Ah, förlåt, läste slarvigt... Men den där glöggen från Kivik är så gott som alkoholfri (2,2%). Fyll upp med Sprite - eller mineralvatten så blir den mindre söt.

    En riktigt god alkoholfri drink, är annars lika delar tranbärsjuice och ginger ale, smaksätt med lime.

    Och en annan är att bottna ett glas med koncentrerad jordgubbssaft, passionsfruktsjuice (från 1/2 färsk passionfrukt), en halv pressad citron och fyll upp med antingen fruktsoda eller redbull.
  10. 5
    Ah, förlåt, läste slarvigt... Men den där glöggen från Kivik är så gott som alkoholfri (2,2%). Fyll upp med Sprite - eller mineralvatten så blir den mindre söt.

    En riktigt god alkoholfri drink, är annars lika delar tranbärsjuice och ginger ale, smaksätt med lime.

    Och en annan är att bottna ett glas med koncentrerad jordgubbssaft, passionsfruktsjuice (från 1/2 färsk passionfrukt), en halv pressad citron och fyll upp med antingen fruktsoda eller redbull.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Tack för alla tips! Jag är gravid så glöggen går bort trots bara 2,2% men jag tror jag kommer gå på ditt tips med tranbärsjouice och ginger ale. Låter gott.
  12. 6
    Tack för alla tips! Jag är gravid så glöggen går bort trots bara 2,2% men jag tror jag kommer gå på ditt tips med tranbärsjouice och ginger ale. Låter gott.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Förresten - hittar du glöggen på bolaget eller finns den i vanliga affären?
  14. 7
    Förresten - hittar du glöggen på bolaget eller finns den i vanliga affären?
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Pâ julafton blir det Champagne, utan likör! Och dagen efter blir det mousserande vin med persika likör.
    För barnen blir det typ Limonad.
  16. 8
    Pâ julafton blir det Champagne, utan likör! Och dagen efter blir det mousserande vin med persika likör.
    För barnen blir det typ Limonad.

Liknande trådar

  1. Välkomstdrink?
    By Pyssling in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 15:55
  2. välkomstdrink?
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:06
  3. Välkomstdrink?
    By -TH- in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 16:25
  4. Välkomstdrink!?
    By Ullevh in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 13:39
  5. Välkomstdrink
    By Nillskin in forum Mat & dryck
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 10:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar