Vad är mycket alkohol?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Vad är mycket alkohol?

    Igår var jag ute och åt en bit mat med goda vänner och efter maten blev vi kvar där på krogen.
    Jag drack följande under hela kvällen (start 19- stop 1:15)

    3 glas rödvin
    1- 50 cl cider
    1- 6:a Cognac (stavas?)till kaffet.

    Är detta mycket?
    Jag var lite påverkad igår, hade gärna hoppat över cognacen och imorse mådde jag PYTON. Jag tycker alltid att jag mår sämre än alla andra dagen efter. Kanske min kropp inte tål alkohol så bra som andra? Kan det vara så?
    Kan det ha att göra med att min galla är bortopererad?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Vad är mycket alkohol? Igår var jag ute och åt en bit mat med goda vänner och efter maten blev vi kvar där på krogen.
    Jag drack följande under hela kvällen (start 19- stop 1:15)

    3 glas rödvin
    1- 50 cl cider
    1- 6:a Cognac (stavas?)till kaffet.

    Är detta mycket?
    Jag var lite påverkad igår, hade gärna hoppat över cognacen och imorse mådde jag PYTON. Jag tycker alltid att jag mår sämre än alla andra dagen efter. Kanske min kropp inte tål alkohol så bra som andra? Kan det vara så?
    Kan det ha att göra med att min galla är bortopererad?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Enligt mig var det mycket.
  4. 2
    Enligt mig var det mycket.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Ja, visst var det en del

    men varför blir inte mina vänner lika dåliga dagen efter? Det drack minst lika mycket. Jag mår alltid sämst och funderar på att ansluta mig till IOGNTO eller hålla 1glas vin som maxgräns
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  6. 3
    Ja, visst var det en del men varför blir inte mina vänner lika dåliga dagen efter? Det drack minst lika mycket. Jag mår alltid sämst och funderar på att ansluta mig till IOGNTO eller hålla 1glas vin som maxgräns
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Inte mycket

    Om jag skulle dricka det du drack så hade jag knappt blivit påverkad. Möjligtvis om jag drack 3 glas rödvin på raken....
    Nä, tycker inte alls att det är mycket alkohol och själv skulle jag nog må bra dagen efter.
    Om det har med gallan att göra vet jag inte.
  8. 4
    Inte mycket Om jag skulle dricka det du drack så hade jag knappt blivit påverkad. Möjligtvis om jag drack 3 glas rödvin på raken....
    Nä, tycker inte alls att det är mycket alkohol och själv skulle jag nog må bra dagen efter.
    Om det har med gallan att göra vet jag inte.
  9. KAJO
    #5

    För mig kan det

    slå åt olika håll, troligen därför jag sällan dricker. Jag har migrän och kan bli riktigt bakis (som migrän) av ett glas vin. Andra gånger kan jag dricka massor utan att känna något.

    Senast jag festade var för över fyra år sedan men när jag festar är det du räknade upp inte särskilt mycket om det dricks över en hel kväll.
  10. 5
    För mig kan det slå åt olika håll, troligen därför jag sällan dricker. Jag har migrän och kan bli riktigt bakis (som migrän) av ett glas vin. Andra gånger kan jag dricka massor utan att känna något.

    Senast jag festade var för över fyra år sedan men när jag festar är det du räknade upp inte särskilt mycket om det dricks över en hel kväll.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    För mig låter det

    inte så mycket faktiskt...
    Men som du skrev...alla är ju faktiskt olika och tål olika mycket så är det ju bara.
    Sen kan det ju även bero på blandningen...blandar man hejvilt så mår man kanske inte helt toppen dagen efter! Oftast är det bättre att hålla sig till en sort eller åtminstone ljusa resp. mörka sorter och varva med att dricka vatten... *L*
  12. 6
    För mig låter det inte så mycket faktiskt...
    Men som du skrev...alla är ju faktiskt olika och tål olika mycket så är det ju bara.
    Sen kan det ju även bero på blandningen...blandar man hejvilt så mår man kanske inte helt toppen dagen efter! Oftast är det bättre att hålla sig till en sort eller åtminstone ljusa resp. mörka sorter och varva med att dricka vatten... *L*
  13. Medlem sedan
    Nov 2007
    #7
    Fast det går ju inte att säga sådär men antagligen var det för mycket för dig eftersom du mår pyton.

    Om min man dricker vin blir han bakis men inte av sprit, så det behöver inte vara mängden alkohol utan vad du dricker och hur du kombinerar sorterna.
  14. 7
    Fast det går ju inte att säga sådär men antagligen var det för mycket för dig eftersom du mår pyton.

    Om min man dricker vin blir han bakis men inte av sprit, så det behöver inte vara mängden alkohol utan vad du dricker och hur du kombinerar sorterna.
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Eftersom du mådde pyton så var det ju mycket Nu dricker jag inte sprit, men motsvarande mängd vin eller öl t ex hade inte varit så mycket för mig under en helkväll. Visst hade jag varit berusad men inte ranglande. Men det där är så himla individuellt.
  16. 8
    Eftersom du mådde pyton så var det ju mycket Nu dricker jag inte sprit, men motsvarande mängd vin eller öl t ex hade inte varit så mycket för mig under en helkväll. Visst hade jag varit berusad men inte ranglande. Men det där är så himla individuellt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Men jag vill ha ett svar :)

    Detta håller mig vaken om nätterna, jag grubblar och grubblar
    Jobbigt är det iallafall att bli så dålig. Jag kräktes kanske 4 gånger tidiga morgonen (när alla sov tack och lov)
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  18. 9
    Men jag vill ha ett svar :) Detta håller mig vaken om nätterna, jag grubblar och grubblar
    Jobbigt är det iallafall att bli så dålig. Jag kräktes kanske 4 gånger tidiga morgonen (när alla sov tack och lov)
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Tycker inte att det var så mycket! men däremot blir jag alltid dålig om jag "blandar" ,dessutom med rödvin....
  20. 10
    Tycker inte att det var så mycket! men däremot blir jag alltid dålig om jag "blandar" ,dessutom med rödvin....
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Jag var inte berusad

    jag var bara glad och hade trevligt. Det var imorse som jag mådde pyton. Kräktes 4 gånger runt 5-tiden på morgonen då jag vaknade till (när resten av familjen sov tack och lov)
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  22. 11
    Jag var inte berusad jag var bara glad och hade trevligt. Det var imorse som jag mådde pyton. Kräktes 4 gånger runt 5-tiden på morgonen då jag vaknade till (när resten av familjen sov tack och lov)
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Jag mådde bra på kvällen

    men imorse kl 5...då snurrade det och huvudet bultade och jag kräktes 4 gånger.
    Inte värt det alltså.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  24. 12
    Jag mådde bra på kvällen men imorse kl 5...då snurrade det och huvudet bultade och jag kräktes 4 gånger.
    Inte värt det alltså.
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Med tanke på att detta dracks under 6 timmar tycker jag inte att det var mycket.

    Fast för dig igår var det tydligen det

    Jag reagerar nästan alltid olika på alkohol. Ibland räcker det med ett halvt glas vin för att världen ska snurra men ibland kan jag dricka betydligt mer.

    För mig spelar olika faktorer in som tex: hur trött jag är, vad jag ätit och hur "fort" jag dricker osv.
  26. 13
    Med tanke på att detta dracks under 6 timmar tycker jag inte att det var mycket.

    Fast för dig igår var det tydligen det

    Jag reagerar nästan alltid olika på alkohol. Ibland räcker det med ett halvt glas vin för att världen ska snurra men ibland kan jag dricka betydligt mer.

    För mig spelar olika faktorer in som tex: hur trött jag är, vad jag ätit och hur "fort" jag dricker osv.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Alltså det KAN ju slumpa sig så at du fått nån magsjuka annars tror jag du ska undvika att blanda vin med sprit t ex.
  28. 14
    Alltså det KAN ju slumpa sig så at du fått nån magsjuka annars tror jag du ska undvika att blanda vin med sprit t ex.
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Det är så trist

    att det ska bli så här.
    Dricker du aldrig numer?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  30. 15
    Det är så trist att det ska bli så här.
    Dricker du aldrig numer?
  31. Medlem sedan
    Nov 2007
    #16
    Kanske så enkelt som att du inte tål rödvin, jag kräks av rödvin och mår kasst.
    Tog tid att komma på kan du tro.
    Nu blir jag aldrig bakis mer.

    Egentligen tycker jag inte att du drack någon ofantlig mängd med alkohol, man kanske inte blir asbakis av den mängden som du blev bakis av.
  32. 16
    Kanske så enkelt som att du inte tål rödvin, jag kräks av rödvin och mår kasst.
    Tog tid att komma på kan du tro.
    Nu blir jag aldrig bakis mer.

    Egentligen tycker jag inte att du drack någon ofantlig mängd med alkohol, man kanske inte blir asbakis av den mängden som du blev bakis av.
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17

    Jag tror att den där

    congnacen inte var någon höjdare. Men ville testa och känna mig lite vuxen
    3 glas rödvin på raken, därefter kaffe och congac och sist en päroncider.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  34. 17
    Jag tror att den där congnacen inte var någon höjdare. Men ville testa och känna mig lite vuxen
    3 glas rödvin på raken, därefter kaffe och congac och sist en päroncider.
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18

    Så kanske det är

    kanske hoppa över rödvinet och prova vitt istället *hm*. Just rödvin kan tydligen vara lite knepigt.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  36. 18
    Så kanske det är kanske hoppa över rödvinet och prova vitt istället *hm*. Just rödvin kan tydligen vara lite knepigt.
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19

    Nej, det är en typisk

    baksmälla jag fått
    Att blanda är väl inte så väldigt bra nej.
    Men som någon annan skrev, det vara rödvinet som ställer till det också. Ska utesluta det ett tag och se vad som händer.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  38. 19
    Nej, det är en typisk baksmälla jag fått
    Att blanda är väl inte så väldigt bra nej.
    Men som någon annan skrev, det vara rödvinet som ställer till det också. Ska utesluta det ett tag och se vad som händer.
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Det låter

    som sagt inte mycket...men ibland kan blandningen vara boven... *L*
    Vågar knappt säga hur mycket jag drack häromkvällen, men då mådde jag också totalt illa dagen efter...och jag vet att det var blandningen...att man aldrig lär sig! *L*
  40. 20
    Det låter som sagt inte mycket...men ibland kan blandningen vara boven... *L*
    Vågar knappt säga hur mycket jag drack häromkvällen, men då mådde jag också totalt illa dagen efter...och jag vet att det var blandningen...att man aldrig lär sig! *L*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur mycket alkohol?
    By Orolig? in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 09:14
  2. Hur mycket alkohol?
    By rubyblue in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 21:27
  3. Hur mycket alkohol
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 14:48
  4. Hur mycket alkohol...
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 16:16
  5. Hur mycket alkohol..
    By mantra in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 13:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar