gnällig, sur 4 åring
_0401 Januaribarn
  1. Julienne
    #1

    gnällig, sur 4 åring

    Är det någon som vet ifall det är en utvecklingsperiod vid 4års åldern? Vår son som precis ska fylla 4 har blivit så gnällig och sur. Han vill inte gå till parken, vill inte gå, tjatar om att få åka vagn med systern, minsta motgång blir det gnäll och tårar. Nästan hela tiden han pratar så liksom gnäller han.Har varit så nu en månad iallafall. Fel mat, vill inte leka, ja fick han bestämma så skulle han bara sitta och titta tv hela dagen. Nu är det ju jullov, så jag vet inte hur det annars är på dagarna när han inte är hemma, men när vi hämtat vid 3tiden är han helt slut. Äter dåligt gör han också. Har funderat på någon multivitamin, eller omega.Hur är era 4åringar eller har varit? Det jobbigaste är att han inte vill gå eller röra sig. Gnäller när han ska gå tre kvarter till parken, likadant när vi ska hem. Frisk luft får han ju, vi är i parken varje dag minst en timme och innan jullovet tog vi alltid en kvällspromenad.
  2. 1
    gnällig, sur 4 åring Är det någon som vet ifall det är en utvecklingsperiod vid 4års åldern? Vår son som precis ska fylla 4 har blivit så gnällig och sur. Han vill inte gå till parken, vill inte gå, tjatar om att få åka vagn med systern, minsta motgång blir det gnäll och tårar. Nästan hela tiden han pratar så liksom gnäller han.Har varit så nu en månad iallafall. Fel mat, vill inte leka, ja fick han bestämma så skulle han bara sitta och titta tv hela dagen. Nu är det ju jullov, så jag vet inte hur det annars är på dagarna när han inte är hemma, men när vi hämtat vid 3tiden är han helt slut. Äter dåligt gör han också. Har funderat på någon multivitamin, eller omega.Hur är era 4åringar eller har varit? Det jobbigaste är att han inte vill gå eller röra sig. Gnäller när han ska gå tre kvarter till parken, likadant när vi ska hem. Frisk luft får han ju, vi är i parken varje dag minst en timme och innan jullovet tog vi alltid en kvällspromenad.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Japp. Jag har en riktig gnällspik. Ungen är så otrevlig att ha att göra med så jag blir gaaalen. Så himla svårt att veta hur man ska bete sig. Det är okej att vara på dåligt humör, men samtidigt så förpestar hon tillvaron för oss andra på ett sätt som jag känner inte är okej
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  4. 2
    Japp. Jag har en riktig gnällspik. Ungen är så otrevlig att ha att göra med så jag blir gaaalen. Så himla svårt att veta hur man ska bete sig. Det är okej att vara på dåligt humör, men samtidigt så förpestar hon tillvaron för oss andra på ett sätt som jag känner inte är okej
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Linnéa är riktigt överjäklig just nu. Ingen av mina har varit besvärliga vid 2,5 som de ska men vid fyra var Emma ett hår av hin och det har hållt i sig till nu när hon fyller sju i januari men nu är det gråtmildhetens drottning istället:-) Linnéa har då istället klivit in på scenen som argbiggan. Hon som alltid varit ett under av gladhet är nu som förbytt. Igår lbev jag bara skogstokig och lyfte in henne på sitt rum för jag stod inte ut. Då var kl halv2 och hon hade gapat och betett sig sen sju. När hon insåg att hon skulle missa kyrkan(Emma sjöng) och efterföljande julgransplundring och julfest så var hon himla snabb att be om förlåtelse och var go och glad resten av dagen;-)
    Idag har det varit dagis igen(tack och lov!) och då är hon hanterbar.
    Maten sen har ju aldrig funkat bra men det senaste är att hon blir tjock av mat(varifrån får man den idén när man är fyra???) Hon behöver verkligen lägga på hullet med sina 104cm och 13,5kg. Vi är tillbaka i träsket med välling+fetmjölk=näringsdryck men så är hon som hon är också. Inte som andra.
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  6. 3
    Linnéa är riktigt överjäklig just nu. Ingen av mina har varit besvärliga vid 2,5 som de ska men vid fyra var Emma ett hår av hin och det har hållt i sig till nu när hon fyller sju i januari men nu är det gråtmildhetens drottning istället:-) Linnéa har då istället klivit in på scenen som argbiggan. Hon som alltid varit ett under av gladhet är nu som förbytt. Igår lbev jag bara skogstokig och lyfte in henne på sitt rum för jag stod inte ut. Då var kl halv2 och hon hade gapat och betett sig sen sju. När hon insåg att hon skulle missa kyrkan(Emma sjöng) och efterföljande julgransplundring och julfest så var hon himla snabb att be om förlåtelse och var go och glad resten av dagen;-)
    Idag har det varit dagis igen(tack och lov!) och då är hon hanterbar.
    Maten sen har ju aldrig funkat bra men det senaste är att hon blir tjock av mat(varifrån får man den idén när man är fyra???) Hon behöver verkligen lägga på hullet med sina 104cm och 13,5kg. Vi är tillbaka i träsket med välling+fetmjölk=näringsdryck men så är hon som hon är också. Inte som andra.

Liknande trådar

  1. Gnällig 6-åring
    By Cherinne in forum Stora barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 08:38
  2. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 16:06
  3. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 15:24
  4. gnällig, sur 4 åring
    By Juienne in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 17:56
  5. gnällig, sur 4 åring
    By Julienne in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar