äntligen över
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    äntligen över

    Ja helgerna är nu över och tur är väll det!!!
    Jag blev dålig (gallstens atack) den 23 på kvällen och sov knappt, åt ingenting i stort sätt på hela julafton mitt julbord bestod av 2 räkor, 2 köttbullar, 1 msk rödbetssallad the end. Ja så mätt blev jag, sen den 25 blev jag sämmre åkte till akuten slapp vänta för en gångs skull utan blev inrullad med rullstol på momangen och fick på ca 10 min en smärtstillande spruta i skinkan. Jösses vad det pirra i kroppen av den, som när tex. en fot har somnat och vaknar och det sticker sådär obehagligt, fast i hela kroppen. Fick tid till röntgen / ultraljud 10,00 dagen efter så vi fick ligga över om vi ville eller åka hen med extra stolpiller i samma anda som sprutan, vi åkte hem. Kl. 10,00 nästa dag själva på röntgen inget "hänga" ställe i mellandagarna inte, fick vi snabbt hjälp och det såg flera stenar /grus, åter på akuten för att invänta svar mera blodprover då gårdagens inte visade bra värden, inte nu heller så vi måste ligga kvar (vi trottsar på att få åka hem så läkaren tröttnar och säger till på skarpen att man dör av detta (parrankit) så ni stannar, så det gjorde vi) fick 4 liter dropp det tog 11h att få i sig och efter ronden på morgonen och lite flera prover fick vi åka hem och invänta ett kuvert med operations tid. Så nu skall skiten bort hela jäkla gallblåsan, stenar och grus. Tack och lov.

    Ja så god fortsättning på er alla och hoppas att ni har haft det bättre än vi!!
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  2. 1
    äntligen över Ja helgerna är nu över och tur är väll det!!!
    Jag blev dålig (gallstens atack) den 23 på kvällen och sov knappt, åt ingenting i stort sätt på hela julafton mitt julbord bestod av 2 räkor, 2 köttbullar, 1 msk rödbetssallad the end. Ja så mätt blev jag, sen den 25 blev jag sämmre åkte till akuten slapp vänta för en gångs skull utan blev inrullad med rullstol på momangen och fick på ca 10 min en smärtstillande spruta i skinkan. Jösses vad det pirra i kroppen av den, som när tex. en fot har somnat och vaknar och det sticker sådär obehagligt, fast i hela kroppen. Fick tid till röntgen / ultraljud 10,00 dagen efter så vi fick ligga över om vi ville eller åka hen med extra stolpiller i samma anda som sprutan, vi åkte hem. Kl. 10,00 nästa dag själva på röntgen inget "hänga" ställe i mellandagarna inte, fick vi snabbt hjälp och det såg flera stenar /grus, åter på akuten för att invänta svar mera blodprover då gårdagens inte visade bra värden, inte nu heller så vi måste ligga kvar (vi trottsar på att få åka hem så läkaren tröttnar och säger till på skarpen att man dör av detta (parrankit) så ni stannar, så det gjorde vi) fick 4 liter dropp det tog 11h att få i sig och efter ronden på morgonen och lite flera prover fick vi åka hem och invänta ett kuvert med operations tid. Så nu skall skiten bort hela jäkla gallblåsan, stenar och grus. Tack och lov.

    Ja så god fortsättning på er alla och hoppas att ni har haft det bättre än vi!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Det där gick jag igenom för 12 år sen.Stenar och blåsa åkte bort.Har inte haft besvär sen dess.Min kompis åkte in akut för 2 veckor sen och opererade bort blåsan.Tyvärr så vaknade hon upp med drenage för det var en sten som fasnat tokigt i gången.Allt gick i alla fall bra och hon ska ta bort drenaget nästa vecka.
    Synd att julen blev förstörd för dig,du får ta igen det nästa jul.Krya på dig och hoppas det går bra med operationen.
  4. 2
    Det där gick jag igenom för 12 år sen.Stenar och blåsa åkte bort.Har inte haft besvär sen dess.Min kompis åkte in akut för 2 veckor sen och opererade bort blåsan.Tyvärr så vaknade hon upp med drenage för det var en sten som fasnat tokigt i gången.Allt gick i alla fall bra och hon ska ta bort drenaget nästa vecka.
    Synd att julen blev förstörd för dig,du får ta igen det nästa jul.Krya på dig och hoppas det går bra med operationen.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Stackare, hoppas att op går bra.
  6. 3
    Stackare, hoppas att op går bra.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Uschias-fick problem med gallan då jag fick mitt andra barn. Andra rejäla anfallet blev jag inlagd pga det var inflammation i blåsan. Lillan var bara 7 v då.
    De kunde inte op direkt utan jag fick vänta 2 mån och bara ett par veckor före jul så åkte blåsan med allt grus.
    En vecka senare åt jag värsta julbordet och inte en tíllstymmelse till känning

    Lycka till med borttagandet av gallan!
  8. 4
    Uschias-fick problem med gallan då jag fick mitt andra barn. Andra rejäla anfallet blev jag inlagd pga det var inflammation i blåsan. Lillan var bara 7 v då.
    De kunde inte op direkt utan jag fick vänta 2 mån och bara ett par veckor före jul så åkte blåsan med allt grus.
    En vecka senare åt jag värsta julbordet och inte en tíllstymmelse till känning

    Lycka till med borttagandet av gallan!
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    men huvva

    lycka till med op!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  10. 5
    men huvva lycka till med op!

Liknande trådar

  1. Äntligen är det över
    By Nu räcker det in forum Separation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:53
  2. Äntligen över 5 kg
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 21:35
  3. Äntligen över..
    By -Tessie- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 14:55
  4. Äntligen över
    By mamma-71 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 15:06
  5. Nu är det äntligen över
    By smiley81 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar