Biverkningar av Sertralin
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Biverkningar av Sertralin

    Jah tog min första tablett av Sertralin (för depression/utbrändhet/pms) i går kväll, under natten har jah sovit oroligt och mått illa, nu på morgonen mår jag fortfarande illa + att jag har diarre.
    Ska ajg fortsätta äta medecinen och se om det blir bättre eller ska man sluta direkt och ringa läkaren om en annan sort?

    Någon annan som ätit dessa tabletter, hur mådde ni då (av biverkningar) hur lång tid toog det innan de gav effekt, hur stor var dosen per dag?
  2. 1
    Biverkningar av Sertralin Jah tog min första tablett av Sertralin (för depression/utbrändhet/pms) i går kväll, under natten har jah sovit oroligt och mått illa, nu på morgonen mår jag fortfarande illa + att jag har diarre.
    Ska ajg fortsätta äta medecinen och se om det blir bättre eller ska man sluta direkt och ringa läkaren om en annan sort?

    Någon annan som ätit dessa tabletter, hur mådde ni då (av biverkningar) hur lång tid toog det innan de gav effekt, hur stor var dosen per dag?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Hej,


    Jag hade tålamod med biverkningarna i tre veckor, fick sedan bytt medicin till Cipramil. Jag mådde fruktansvärt illa på Sertralin och hade väldigt ont i huvudet. jag tror att det var 50mg per dag jag tog.


    / M
  4. 2
    Hej,


    Jag hade tålamod med biverkningarna i tre veckor, fick sedan bytt medicin till Cipramil. Jag mådde fruktansvärt illa på Sertralin och hade väldigt ont i huvudet. jag tror att det var 50mg per dag jag tog.


    / M
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Jah tog min första tablett av Sertralin (för depression/utbrändhet/pms) i går kväll, under natten har jah sovit oroligt och mått illa, nu på morgonen mår jag fortfarande illa + att jag har diarre.
    Ska ajg fortsätta äta medecinen och se om det blir bättre eller ska man sluta direkt och ringa läkaren om en annan sort?

    Någon annan som ätit dessa tabletter, hur mådde ni då (av biverkningar) hur lång tid toog det innan de gav effekt, hur stor var dosen per dag?
    Hej! Jag har ätit sertralin i ett halvår och hade inte några biverkningar alls av dom utan har mått bra hela tiden. Jag började med 25mg i en månad och sen så ökade jag till 50mg och effekten märkte jag av inom en vecka och har inte mått dåligt en enda gång på det här halvåret när jag ätit dom.
  6. 3
    Jah tog min första tablett av Sertralin (för depression/utbrändhet/pms) i går kväll, under natten har jah sovit oroligt och mått illa, nu på morgonen mår jag fortfarande illa + att jag har diarre.
    Ska ajg fortsätta äta medecinen och se om det blir bättre eller ska man sluta direkt och ringa läkaren om en annan sort?

    Någon annan som ätit dessa tabletter, hur mådde ni då (av biverkningar) hur lång tid toog det innan de gav effekt, hur stor var dosen per dag?
    Hej! Jag har ätit sertralin i ett halvår och hade inte några biverkningar alls av dom utan har mått bra hela tiden. Jag började med 25mg i en månad och sen så ökade jag till 50mg och effekten märkte jag av inom en vecka och har inte mått dåligt en enda gång på det här halvåret när jag ätit dom.
  7. fn anonym
    #4

    sertralin

    Har ätit Sertralin ett par månader och biverkningar jag känner/känt av är torr i munnen, svettningar,
    orolig i magen emellanåt mest vid doshöjning.
    Äter fn 75 mg och det funkar bra. jag tror att du nog ska hålla ut ett tag till biverkningarna är ju som värst de första veckorna.
  8. 4
    sertralin Har ätit Sertralin ett par månader och biverkningar jag känner/känt av är torr i munnen, svettningar,
    orolig i magen emellanåt mest vid doshöjning.
    Äter fn 75 mg och det funkar bra. jag tror att du nog ska hålla ut ett tag till biverkningarna är ju som värst de första veckorna.

Liknande trådar

  1. sertralin
    By Milla36 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 14:47
  2. Sertralin?
    By *thumlan* in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 05:58
  3. sertralin o sex
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 11:51
  4. sertralin?
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 12:51
  5. Sertralin
    By Deppig in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 15:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar