Längdskidor idag!
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Längdskidor idag!

    Inspirerad av Charlotte Kalla var jag jätteduktig idag o dammade av längdskidorna och gav mig ut i elljusspåret och åkte 3 km... aldeles lagom! (förutom att jag i nedförsbackarna med all säkerhet såg ut som bambi på hal is) Det var första gången jag blev svettig sen förlossningen o gu va skönt det kändes efteråt o stå i duschen o känna sig helt slut o nöjd! ahhh sen belönade jag mig själv med varm choklad.. mmmm... visst e jag duktig! hoppas snön inte smälter bort nu så jag kommer ut nån gång mer denna säsong!

    kramar!
    Stolt mamma till Ted -07 & Charlie -09
    http://ida-h.blogspot.com/
  2. 1
    Längdskidor idag! Inspirerad av Charlotte Kalla var jag jätteduktig idag o dammade av längdskidorna och gav mig ut i elljusspåret och åkte 3 km... aldeles lagom! (förutom att jag i nedförsbackarna med all säkerhet såg ut som bambi på hal is) Det var första gången jag blev svettig sen förlossningen o gu va skönt det kändes efteråt o stå i duschen o känna sig helt slut o nöjd! ahhh sen belönade jag mig själv med varm choklad.. mmmm... visst e jag duktig! hoppas snön inte smälter bort nu så jag kommer ut nån gång mer denna säsong!

    kramar!
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Vad härligt att åka längdskidor... det var länge sedan. Förstår att du var nöjd och vilken härlig belöning du gav dig själv, varm choklad mums..

    Tycker du har varit jätte duktig, vet hur jobbigt det är att åka längdskidor..
  4. 2
    Vad härligt att åka längdskidor... det var länge sedan. Förstår att du var nöjd och vilken härlig belöning du gav dig själv, varm choklad mums..

    Tycker du har varit jätte duktig, vet hur jobbigt det är att åka längdskidor..
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    tack! känner mig duktig med! kram
  6. 3
    tack! känner mig duktig med! kram
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4

    Kan du skicka lite snö??

    Jag och maken köpte sprillans nya utrystningar förra hösten, de står fortfarande oanvända i förrådet... När snön väl kom förra vintern hade jag ju redan mage och vågade mig inte ut för att jaga i spåren.

    Nu har jag ingen mage (ja, ingen gravmage iaf ) men det finns ju inget underlag här

    *avundsjuk*
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  8. 4
    Kan du skicka lite snö?? Jag och maken köpte sprillans nya utrystningar förra hösten, de står fortfarande oanvända i förrådet... När snön väl kom förra vintern hade jag ju redan mage och vågade mig inte ut för att jaga i spåren.

    Nu har jag ingen mage (ja, ingen gravmage iaf ) men det finns ju inget underlag här

    *avundsjuk*
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    ja här finns ganska lagom med snö, du skulle kunna få lite iaf... du får komma till Falun och testa din utrustning då!
    ....men det kommer nog smälta bort under veckan för det ska ju vara varmt för årstiden i hela landet...
  10. 5
    ja här finns ganska lagom med snö, du skulle kunna få lite iaf... du får komma till Falun och testa din utrustning då!
    ....men det kommer nog smälta bort under veckan för det ska ju vara varmt för årstiden i hela landet...
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Väääldigt duktig! Imponerad! Jag har inte åkt längdskidor sen jag gick i högstadiet. Då stakade jag mig bort ungefär 100 meter, satte mig i en snödriva och drack varm choklad och klagade på hur kallt det var.
  12. 6
    Väääldigt duktig! Imponerad! Jag har inte åkt längdskidor sen jag gick i högstadiet. Då stakade jag mig bort ungefär 100 meter, satte mig i en snödriva och drack varm choklad och klagade på hur kallt det var.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    hihi kankse dags att ta tag i skidåkandet igen då o slå ditt gamla rekord! hehe
  14. 7
    hihi kankse dags att ta tag i skidåkandet igen då o slå ditt gamla rekord! hehe
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    fan jag kan verkligen inte stava till KANSKE, skriver kankse varje gång.... suck *slinter på tangenterna i all hast* jaja men vad gör det...
  16. 8
    fan jag kan verkligen inte stava till KANSKE, skriver kankse varje gång.... suck *slinter på tangenterna i all hast* jaja men vad gör det...
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Skulle ju inte vara alltför svårt att slå det. Kanske jag ska sikta på 200 meter den här gången?..
  18. 9
    Skulle ju inte vara alltför svårt att slå det. Kanske jag ska sikta på 200 meter den här gången?..
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10
    Jäkel du bruden!
    Dä va bra gjort!!! Sist jag åkte var jag typ 13 och svor att aldrig mer åka längdskidor....och det har jag hållt i snart *räknar efter* 17 år nu

    Åkte massor som barn, men som upprorisk tonåring gick det sämre. Mina föräldrar pratar/skrattar åt den sista gången än i dag,hehe

    Men bra gjort! Här finns det bara slask
  20. 10
    Jäkel du bruden!
    Dä va bra gjort!!! Sist jag åkte var jag typ 13 och svor att aldrig mer åka längdskidor....och det har jag hållt i snart *räknar efter* 17 år nu

    Åkte massor som barn, men som upprorisk tonåring gick det sämre. Mina föräldrar pratar/skrattar åt den sista gången än i dag,hehe

    Men bra gjort! Här finns det bara slask
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11
    Åh, vad jag blir avundsjuk! Jag ÄLSKAR att åka längdskidor, men det är så sällan tillräckligt med snö här i Stockholmstrakten
  22. 11
    Åh, vad jag blir avundsjuk! Jag ÄLSKAR att åka längdskidor, men det är så sällan tillräckligt med snö här i Stockholmstrakten
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    haha jag pausade också i mina upproriska tonår... men tänkte ta upp det nu igen eftersom det är den mest mångsidiga träningen, man kommer ju lätt i form + att det är roligt med!
  24. 12
    haha jag pausade också i mina upproriska tonår... men tänkte ta upp det nu igen eftersom det är den mest mångsidiga träningen, man kommer ju lätt i form + att det är roligt med!
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    ja jag måste ju passa ¨på medans det finns snö... kom hit du med o åk lite vettja!
  26. 13
    ja jag måste ju passa ¨på medans det finns snö... kom hit du med o åk lite vettja!
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    hihi jaaa
  28. 14
    hihi jaaa
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Ähum, jag har åkt pulka, räknas det? Vi hade pulkaåkning på vår bygde-öppna-förskola idag. Skolbarnen börjar inte förrän imorgon, så dagmammorna hade sina eftermiddagsungar hela dan. Då träffades vi i pulkabacken, hemmamammor o dagmammor o ca 12 barn + Plutten som sov i barnvagnen.
    Liiite svettig blev jag av att släpa upp tvååringen efter varje åk...

    Beröm åt dej som åkt skidor på riktigt. Jag har inte ens skidor stående att ta fram.
  30. 15
    Ähum, jag har åkt pulka, räknas det? Vi hade pulkaåkning på vår bygde-öppna-förskola idag. Skolbarnen börjar inte förrän imorgon, så dagmammorna hade sina eftermiddagsungar hela dan. Då träffades vi i pulkabacken, hemmamammor o dagmammor o ca 12 barn + Plutten som sov i barnvagnen.
    Liiite svettig blev jag av att släpa upp tvååringen efter varje åk...

    Beröm åt dej som åkt skidor på riktigt. Jag har inte ens skidor stående att ta fram.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Gud vad det lät härligt! Jag vill också åka längdskidor. Tyvärr så smälte snön bort igår eller om det var i förrgår här i Sollentuna.
    Blir så arg, älskar vintern och all pulka åkning och långprommisar på isarna å sånt. Det är såååå mysigt
  32. 16
    Gud vad det lät härligt! Jag vill också åka längdskidor. Tyvärr så smälte snön bort igår eller om det var i förrgår här i Sollentuna.
    Blir så arg, älskar vintern och all pulka åkning och långprommisar på isarna å sånt. Det är såååå mysigt
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    Det var inte dumt! Imponerad, jag skulle nog inte överlevt den turen
    Kanske därför du var för pigg och inte kunde sova inatt
  34. 17
    Det var inte dumt! Imponerad, jag skulle nog inte överlevt den turen
    Kanske därför du var för pigg och inte kunde sova inatt

Liknande trådar

  1. Längdskidor
    By Gine in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 14:48
  2. Längdskidor
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:00
  3. Längdskidor
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 21:52
  4. Hur långa ska längdskidor
    By Malins 3:a in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:32
  5. Längdskidor mm?
    By Miia m kidzen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar