Sviktande erektion?
Pappasnack
  1. orolig och anonym
    #1

    Sviktande erektion?

    Min man har problem med sviktande erektion. Det är aldrig något som har stört mig, eller som jag ens tänker på eftersom att han redan från början haft problem (dock mindre problem än numera) att behålla ståndet. Den blir sällan erigerad utan tokmycket stimulans, och om jag inte stimulerar honom ordentligt, alltså, utan uppehåll ens för att klia näsan så slaknar den igen. Vi har ett väldigt hett och passionerat sexliv, och är utforskande och experimentella av oss, prövar alltid nya saker och sånt.

    Som sagt så lider inte jag av det, men jag vet att han mår dåligt av det. Han tog upp det härom veckorna för första gången och berättade att det känns som om det har blivit värre än förut, och jag sa ju som det var: att det inte spelar mig någon roll så länge han njuter och sålänge jag kan njuta, men han mår verkligen dåligt över det. Har fått trösta honom nu några gånger för han är rädd att en dag bli helt impotent.

    Vad ska jag göra? Vi har bestämt oss för att boka tid hos en läkare för honom, och kanske en sexrådgivare,
    men ni män därute kanske vet nånting annat det kan bero på än fysiologi?

    Och skulle verkligen behöva tips på vad jag kan säga för att få honom att känna sig bättre till mods, som en slags tröst? Vad skulle ni själva behöva höra?
    Vill inte att mannen jag älskar ska må så dåligt som han gör.

    Tack på förhand
  2. 1
    Sviktande erektion? Min man har problem med sviktande erektion. Det är aldrig något som har stört mig, eller som jag ens tänker på eftersom att han redan från början haft problem (dock mindre problem än numera) att behålla ståndet. Den blir sällan erigerad utan tokmycket stimulans, och om jag inte stimulerar honom ordentligt, alltså, utan uppehåll ens för att klia näsan så slaknar den igen. Vi har ett väldigt hett och passionerat sexliv, och är utforskande och experimentella av oss, prövar alltid nya saker och sånt.

    Som sagt så lider inte jag av det, men jag vet att han mår dåligt av det. Han tog upp det härom veckorna för första gången och berättade att det känns som om det har blivit värre än förut, och jag sa ju som det var: att det inte spelar mig någon roll så länge han njuter och sålänge jag kan njuta, men han mår verkligen dåligt över det. Har fått trösta honom nu några gånger för han är rädd att en dag bli helt impotent.

    Vad ska jag göra? Vi har bestämt oss för att boka tid hos en läkare för honom, och kanske en sexrådgivare,
    men ni män därute kanske vet nånting annat det kan bero på än fysiologi?

    Och skulle verkligen behöva tips på vad jag kan säga för att få honom att känna sig bättre till mods, som en slags tröst? Vad skulle ni själva behöva höra?
    Vill inte att mannen jag älskar ska må så dåligt som han gör.

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Gå till läkare först och utred om problemet är fysiologiskt betingat. Är det inte det så ligger problemen på det mentala planet. Sexrådgivning kanske?
  4. 2
    Gå till läkare först och utred om problemet är fysiologiskt betingat. Är det inte det så ligger problemen på det mentala planet. Sexrådgivning kanske?

Liknande trådar

  1. Erektion del 2
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 13:10
  2. Sviktande hälsa :(
    By Freja08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 20:58
  3. Sviktande jobbmoral...nån mer?
    By mippan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 12:24
  4. Erektion av rubriken
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 16:52
  5. Erektion - hur lätt?
    By Moa in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 10:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar