Minskade fosterrörelser
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Minskade fosterrörelser

    Har bara en liten fundering som jag inte kan släppa. Väntar ju min 3:a och har bf den 14:e på måndag. Nu de senaste 3 dagarna har jag haft lite oro över att trollet inte rör sig alls på samma sätt som förut i maggen. Tidigare var det relativt tyst på dagarna men sådär vid 22 tiden på kvällarna blev det minsann fart på trollet och magen kunde gå i vågor. Nu så är det bara små rätt försiktiga rörelser och såklart blir man lite orolig.

    Visst, det börjar ju bli rätt trångt därinne nu så det kan ju vara orsaken till att det blivit så tyst men jag ville väl mest höra med er andra om nån har samma fundering?
    MammaMinna *Filip -03 & Tom-05, Lovisa-08*
  2. 1
    Minskade fosterrörelser Har bara en liten fundering som jag inte kan släppa. Väntar ju min 3:a och har bf den 14:e på måndag. Nu de senaste 3 dagarna har jag haft lite oro över att trollet inte rör sig alls på samma sätt som förut i maggen. Tidigare var det relativt tyst på dagarna men sådär vid 22 tiden på kvällarna blev det minsann fart på trollet och magen kunde gå i vågor. Nu så är det bara små rätt försiktiga rörelser och såklart blir man lite orolig.

    Visst, det börjar ju bli rätt trångt därinne nu så det kan ju vara orsaken till att det blivit så tyst men jag ville väl mest höra med er andra om nån har samma fundering?
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Jag skulle ringa och kolla antingen med Bm eller förlossningen om dom kan lyssna.
    Bättre en gång för mycket....

    Lycka till
  4. 2
    Jag skulle ringa och kolla antingen med Bm eller förlossningen om dom kan lyssna.
    Bättre en gång för mycket....

    Lycka till
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Min bebis har lugnat ner sig ruskigt mycket! Jag har haft funderingar på att åka in och kolla flera gånger...
    Men då buffar jag lite på magen och får svar direkt, så då blir jag lugn!

    Så det är vanligt att de lugnar ner sig! Min har inte alls samma "spark-tider" som förut.

    Men sen så ska det ju inte vara allt för lugnt heller, känner du att det är för lugnt så ring förlossningen direkt! Jag är iaf lugn så länge jag får svar när jag buffar på han!
  6. 3
    Min bebis har lugnat ner sig ruskigt mycket! Jag har haft funderingar på att åka in och kolla flera gånger...
    Men då buffar jag lite på magen och får svar direkt, så då blir jag lugn!

    Så det är vanligt att de lugnar ner sig! Min har inte alls samma "spark-tider" som förut.

    Men sen så ska det ju inte vara allt för lugnt heller, känner du att det är för lugnt så ring förlossningen direkt! Jag är iaf lugn så länge jag får svar när jag buffar på han!
  7. Maria m T & S & mini
    #4
    Jag tror det är ganska vanligt att man blir lite orolig såhär mot slutet, det sparkar ju inte alls på samma sätt nu men det beror ju förstås på högst påtaglig trängsel därinne ... Om man känner sig orolig så kan man ju prova att dricka tex kall Coca cola el dyl, då brukar det börja röra på sig därinne. Tycker du ändå att det är olustigt, slå en pling till din bm! *kram*
  8. 4
    Jag tror det är ganska vanligt att man blir lite orolig såhär mot slutet, det sparkar ju inte alls på samma sätt nu men det beror ju förstås på högst påtaglig trängsel därinne ... Om man känner sig orolig så kan man ju prova att dricka tex kall Coca cola el dyl, då brukar det börja röra på sig därinne. Tycker du ändå att det är olustigt, slå en pling till din bm! *kram*
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    här är det lugnt. vist känner den ligger där inne o hickar o knuffa ibland men va så här med dottern med. o det som glädjer mig är att innan det satte igång med dottern va det cool lugnt, under förlossningen kände jag inte henne en enda gång. men dom säger man alltid ska kolla en gång för mkt!
  10. 5
    här är det lugnt. vist känner den ligger där inne o hickar o knuffa ibland men va så här med dottern med. o det som glädjer mig är att innan det satte igång med dottern va det cool lugnt, under förlossningen kände jag inte henne en enda gång. men dom säger man alltid ska kolla en gång för mkt!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Hade precis samma de sista 4-5 dagarna innan han väl kom ut. Blev ocksa skraj och var pa extra koll. Hor av dig till forlossningen sa kan de nog kolla upp det i alla fall, jobbigt att ga o vara orolig !!
  12. 6
    Hade precis samma de sista 4-5 dagarna innan han väl kom ut. Blev ocksa skraj och var pa extra koll. Hor av dig till forlossningen sa kan de nog kolla upp det i alla fall, jobbigt att ga o vara orolig !!
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Precis så är det för mig med fast min bebis har varit väldigt livlig i stort sett hela dagarna å ännu mer på kvällarna efter 23. På juldan va sista dan som han va sådär riktigt aktiv, då slog han massa volter osv men sen dess känner också jag bara små rörelser å nån liten buff ibland... va lite orolig men hjärtat tickar på bra å bm sa att det e ju såå trångt nu att det är helt normalt att det blir mycke lungare på slutet.

    Kram
  14. 7
    Precis så är det för mig med fast min bebis har varit väldigt livlig i stort sett hela dagarna å ännu mer på kvällarna efter 23. På juldan va sista dan som han va sådär riktigt aktiv, då slog han massa volter osv men sen dess känner också jag bara små rörelser å nån liten buff ibland... va lite orolig men hjärtat tickar på bra å bm sa att det e ju såå trångt nu att det är helt normalt att det blir mycke lungare på slutet.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8
    Tack för alla svar :-).
    Jag känner ju trollet lite iallafall och det är ju skönt så jag är inte jätteorolig. Jag får se om jag ringer i morgon bitti till min bm om det är samma.
    Kramis
  16. 8
    Tack för alla svar :-).
    Jag känner ju trollet lite iallafall och det är ju skönt så jag är inte jätteorolig. Jag får se om jag ringer i morgon bitti till min bm om det är samma.
    Kramis

Liknande trådar

  1. Minskade fosterrörelser
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 20:32
  2. Minskade fosterrörelser?
    By Lilla Lo in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 13:00
  3. Minskade fosterrörelser
    By C@ttis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 20:53
  4. Minskade fosterrörelser
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 21:02
  5. minskade fosterrörelser
    By Lilla T in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar