Ansträngning av magen
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Ansträngning av magen

    Hej på er!!
    Jag har råkat på värsta förkylningen och har under några dagar nu nyst, hostat och snorat utav bara tusan. Detta har lett till att jag belastar magen hela tiden, alltså när jag nyser och hostar och snyter mig. Jag försöker att hålla för magen när jag gör det men i slutet av dagen känns det som jag gått igenom ett riktigt träningspass och det gör ont i botten på magen.. Kan detta vara farligt??? Jag blir jätteorolig när det hugger och drar som bara tusan bara för att jag tvingas hosta eller nysa. Jag tänker också om detta håller i sig ett tag.. då fortsätter jag ju att belasta...
    Jag förstår ju naturligtvis att även andra är förkylda och nyser och hostar och än så länge så har jag ju inte hört att nått hemskt har hänt men jag oroar mig lite ändå. Har ni några tankar kring detta?? Kan man göra annat än att hålla sig för magen och knapra Alvedon för att få febern att försvinna?
    Stolt mamma till älskade lilla Lova Emilia ♥
  2. 1
    Ansträngning av magen Hej på er!!
    Jag har råkat på värsta förkylningen och har under några dagar nu nyst, hostat och snorat utav bara tusan. Detta har lett till att jag belastar magen hela tiden, alltså när jag nyser och hostar och snyter mig. Jag försöker att hålla för magen när jag gör det men i slutet av dagen känns det som jag gått igenom ett riktigt träningspass och det gör ont i botten på magen.. Kan detta vara farligt??? Jag blir jätteorolig när det hugger och drar som bara tusan bara för att jag tvingas hosta eller nysa. Jag tänker också om detta håller i sig ett tag.. då fortsätter jag ju att belasta...
    Jag förstår ju naturligtvis att även andra är förkylda och nyser och hostar och än så länge så har jag ju inte hört att nått hemskt har hänt men jag oroar mig lite ändå. Har ni några tankar kring detta?? Kan man göra annat än att hålla sig för magen och knapra Alvedon för att få febern att försvinna?
  3. Anonym
    #2
    Jag har precis som dig råkat ut för detta och det känns verkligen obehagligt, men jag tror inte att det är någon fara. I alla fall har jag tänkt så...
  4. 2
    Jag har precis som dig råkat ut för detta och det känns verkligen obehagligt, men jag tror inte att det är någon fara. I alla fall har jag tänkt så...
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    Hej!

    Jag har hostat sen nån vecka före jul och hade i samband med det rätt hög feber. Jag var störtorolig att Lilltroll inte skulle klarat sig och har gått i flera veckor och bara väntat på blödning.. Men! Igår var jag på inskrivning och fick göra ultraljud. Lilltroll mår alldeles strålande! Har vuxit precis som beräknat och jag är lycklig i hela kroppen!

    Alltså, för Lilltrolls del så har det inte spelat någon som helst roll att jag har haft så hög feber (åt alvedon med var ändå uppe i 39,5 mellan varven) och hostat, hostat, hostat så jag fått träningsvärk! Så oroa dig inte *ler*

    Hoppas din hosta/snuva/feber går över snabbt!
    Kram
  6. 3
    Hej! Jag har hostat sen nån vecka före jul och hade i samband med det rätt hög feber. Jag var störtorolig att Lilltroll inte skulle klarat sig och har gått i flera veckor och bara väntat på blödning.. Men! Igår var jag på inskrivning och fick göra ultraljud. Lilltroll mår alldeles strålande! Har vuxit precis som beräknat och jag är lycklig i hela kroppen!

    Alltså, för Lilltrolls del så har det inte spelat någon som helst roll att jag har haft så hög feber (åt alvedon med var ändå uppe i 39,5 mellan varven) och hostat, hostat, hostat så jag fått träningsvärk! Så oroa dig inte *ler*

    Hoppas din hosta/snuva/feber går över snabbt!
    Kram

Liknande trådar

  1. Ont i bröstet vid ansträngning
    By Quintuz in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-05-20, 18:48
  2. Ont i hjärtat vid ansträngning *orolig*
    By Quintuz in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 09:58
  3. hård livmoder vid ansträngning
    By AnnaMalva in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 12:29
  4. Lite ont vid ansträngning...
    By MrsHyde in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 08:16
  5. Feber vid ansträngning?
    By ~Milla~ in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar