Atopiskt eksem i hårbotten...
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Atopiskt eksem i hårbotten...

    ...vad ska jag ha i där tro? A har varit flintis länge så då har vi haft Mildison på och det har funkat bra. Men nu är han mer hårig och då vet jag inte vad vi ska använda. Har vi ingenting blir eksem tjocka och fula och kliar vanvettigt verkar det som. Vad ska vi använda?
  2. 1
    Atopiskt eksem i hårbotten... ...vad ska jag ha i där tro? A har varit flintis länge så då har vi haft Mildison på och det har funkat bra. Men nu är han mer hårig och då vet jag inte vad vi ska använda. Har vi ingenting blir eksem tjocka och fula och kliar vanvettigt verkar det som. Vad ska vi använda?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Vi har fått kortisonlösning utskrivet till dotterns eksem i hårbotten. Det finns en sort som heter Elocon och även en annan sort som jag inte minns namnet på. Det är en flaska med en pip så du kan droppa lite kortison på eksemet genom håret bara. Ser ut som vatten i konsistensen nästan och det funkar bra.
  4. 2
    Vi har fått kortisonlösning utskrivet till dotterns eksem i hårbotten. Det finns en sort som heter Elocon och även en annan sort som jag inte minns namnet på. Det är en flaska med en pip så du kan droppa lite kortison på eksemet genom håret bara. Ser ut som vatten i konsistensen nästan och det funkar bra.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Här använder vi Betnovat...
  6. 3
    Här använder vi Betnovat...
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Här använder vi rakapparat. Fast min Parvel (3 år) har inte så mycket problem i hårbotten, mest bara fjällig hud. Men det är verkligen skönt att hålla håret kort på honom, så att det är fritt fram att smörja vid behov.
  8. 4
    Här använder vi rakapparat. Fast min Parvel (3 år) har inte så mycket problem i hårbotten, mest bara fjällig hud. Men det är verkligen skönt att hålla håret kort på honom, så att det är fritt fram att smörja vid behov.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Tack så mycket! Rakapparaten känns lite jobbig, han börjar bli så lockig nämligen... Ska prata med A:s doktor när vi är där på astmauppföljning
  10. 5
    Tack så mycket! Rakapparaten känns lite jobbig, han börjar bli så lockig nämligen... Ska prata med A:s doktor när vi är där på astmauppföljning
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Vi har ju alltid tvättat med tjär shampo och amvänt tjärtvål. Vet dock inte vad läkarna säger om detta bara att det fungerat bra på mina barn.
  12. 6
    Vi har ju alltid tvättat med tjär shampo och amvänt tjärtvål. Vet dock inte vad läkarna säger om detta bara att det fungerat bra på mina barn.

Liknande trådar

  1. Atopiskt eksem
    By kam-79 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 13:21
  2. Atopiskt eksem?!
    By Veris mamma in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 09:57
  3. atopiskt eksem...
    By Anna-Mia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 09:33
  4. Atopiskt eksem,
    By Dromedaren in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 23:19
  5. Atopiskt eksem
    By Carina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 08:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar