hjälm?
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    hjälm?

    hej!

    Nån som har erfarenhet av hjälm för bebisar ? Menar en sån som de har för att inte slå i huvudet så mycket om de ramlar, tro den är gjord av skummgummi med tyg på. Jag tycker jag har koll på Elis men ändå ramlar han och slår sitt huvud titt som tätt.

    kram
  2. 1
    hjälm? hej!

    Nån som har erfarenhet av hjälm för bebisar ? Menar en sån som de har för att inte slå i huvudet så mycket om de ramlar, tro den är gjord av skummgummi med tyg på. Jag tycker jag har koll på Elis men ändå ramlar han och slår sitt huvud titt som tätt.

    kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Ingen erfarenhet men jag har hört att de är lätta att sy själv

    A slår i huvudet ibland (ja faktiskt oftast flera gånger om dagen) men det brukar inte vara så hårda dängar och han blir bara bättre och bättre på att falla utan att det gör så ont. Men hade han fått bulor o blåmärken eller ofta blivit väldigt ledsen för att det gjorde ont hade jag inte tvekat att köpa en lekhjälm.
  4. 2
    Ingen erfarenhet men jag har hört att de är lätta att sy själv

    A slår i huvudet ibland (ja faktiskt oftast flera gånger om dagen) men det brukar inte vara så hårda dängar och han blir bara bättre och bättre på att falla utan att det gör så ont. Men hade han fått bulor o blåmärken eller ofta blivit väldigt ledsen för att det gjorde ont hade jag inte tvekat att köpa en lekhjälm.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Finns att köpa på babyproffsen tror jag, eller barnens hus. Har sett flera. Adam ramlar hela tiden nu, vet inte om han slår sig så mycket, men den där kanske inte är så dum.
  6. 3
    Finns att köpa på babyproffsen tror jag, eller barnens hus. Har sett flera. Adam ramlar hela tiden nu, vet inte om han slår sig så mycket, men den där kanske inte är så dum.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Adam ramlar också lite titt som tätt. Ofta framåt just nu. Verkar som att han alltid ska ha ett blåmärke i pannan Men han glömmer det väldigt fort igen, så det är inte så farligt tycker jag. Men funderar ändå på den där hjälmen, mer för min skull
  8. 4
    Adam ramlar också lite titt som tätt. Ofta framåt just nu. Verkar som att han alltid ska ha ett blåmärke i pannan Men han glömmer det väldigt fort igen, så det är inte så farligt tycker jag. Men funderar ändå på den där hjälmen, mer för min skull

Liknande trådar

  1. Hjälm eller inte hjälm
    By Anonym pulka in forum Stora barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 22:32
  2. Hjälm?
    By magnolia in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:38
  3. OT Hjälm
    By lyran in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:34
  4. Hjälm?
    By Jica in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 05:39
  5. Hjälm?
    By J m T, M & L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 10:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar