Snart slutammat
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Snart slutammat

    Vekar som amningen är på upphällningen. Molly ammar morgon och kväll, ibland till mellis, men är just nu extremt ointresserad. Hon fingrar på leverfläckar, drar mig i håret, stoppar in fingrar i min mun, släpper bröstet för minsta lilla ljud och verkar inte alls vara så värst sugen Jag har inte hört henne klunka ordentligt på en och en halv vecka så frågan är hur mycket mjölk jag ens har? Jag skulle gärna amma ett tag till, men det är ju svårt att truga. Precis så här var storebror också, fast han slutade vid 9 månader.
  2. 1
    Snart slutammat Vekar som amningen är på upphällningen. Molly ammar morgon och kväll, ibland till mellis, men är just nu extremt ointresserad. Hon fingrar på leverfläckar, drar mig i håret, stoppar in fingrar i min mun, släpper bröstet för minsta lilla ljud och verkar inte alls vara så värst sugen Jag har inte hört henne klunka ordentligt på en och en halv vecka så frågan är hur mycket mjölk jag ens har? Jag skulle gärna amma ett tag till, men det är ju svårt att truga. Precis så här var storebror också, fast han slutade vid 9 månader.
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Sån var Adam också för några veckor sen. Jag har slutat nu. Ammade han i tisdags, för helt plötsligt läckte jag lite. Men då var det en vecka sen jag hade ammat.

    Men Adam tar inte in bröstet i mun. Och gör han det så är det för att blåsa utåt och göra pruttljud :-D Det är hans favoritläte. Det är så han väcker sin pappa på morgonen. Med att göra pruttljud på hans arm :-)
  4. 2
    Sån var Adam också för några veckor sen. Jag har slutat nu. Ammade han i tisdags, för helt plötsligt läckte jag lite. Men då var det en vecka sen jag hade ammat.

    Men Adam tar inte in bröstet i mun. Och gör han det så är det för att blåsa utåt och göra pruttljud :-D Det är hans favoritläte. Det är så han väcker sin pappa på morgonen. Med att göra pruttljud på hans arm :-)
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Om du vill fortsätta så finns ju knep för det med. Amma när hon är hungrig tex, direkt på morgonen kanske? Intresset kommer tillbaka, eller det gjorde det iallafall för Oscars storebror som jag ammade länge.

    R/E
  6. 3
    Om du vill fortsätta så finns ju knep för det med. Amma när hon är hungrig tex, direkt på morgonen kanske? Intresset kommer tillbaka, eller det gjorde det iallafall för Oscars storebror som jag ammade länge.

    R/E
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Jag ammar på morgonen, och visst är intresset ngt bättre då, men hon klunkar inte ens då. Det rinner helt enkelt till jättedåligt. Jag har ju haft en väldigt långsam utdrivningsreflex hela tiden, antagligen pga av mitt nedsatta allmäntillstånd, men nu verkar det dött rätt rejält.
  8. 4
    Jag ammar på morgonen, och visst är intresset ngt bättre då, men hon klunkar inte ens då. Det rinner helt enkelt till jättedåligt. Jag har ju haft en väldigt långsam utdrivningsreflex hela tiden, antagligen pga av mitt nedsatta allmäntillstånd, men nu verkar det dött rätt rejält.

Liknande trådar

  1. Slutammat
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 13:47
  2. Slutammat
    By Klara m L-03 & M-06 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 23:00
  3. Slutammat snart?
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 19:03
  4. Snart slutammat
    By nenne33 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 08:07
  5. Slutammat
    By Suskiv in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar