Dagens fnissattack
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Dagens fnissattack

    Min man skulle iväg och jobba i dag och var uppe redan kl 6 i morse. Jag och Emmy sov vidare. Hörde tass tass tass i korridoren, barn 1 och 2 uppe. Pappa ledde tillbaka sagda barn varav barn 2 var skitsur över att hon inte fick se på morgon-tv. En knapp timme senare vakande Emmy och jag och hon gick upp. Alva kom uttassandes i köket, klättrade upp på sin stol, spände ögonen i mig och sa med drama i rösten:
    -Tur för dej mamma att du inte ä dum!
    Det var bara knycken på nacken som fattades, kan jag säga. *ler stort* Något mer högdraget och uppbragt har jag inte skådat på länge... Jag gjorde mitt bästa att inte le och undrade lite försiktigt varför jag inte var dum?
    - Pappa dum. Pappa sa ja måsse lägga mej 'jen, sa unga fröken trumpet.
    Jag förklarade att det inte är så bra att gå upp så tidigt, att hon bara blir trött tidigt då, men det gick inte riktigt hem, kan jag säga.
    Hur är era treåringar i humöret? Alva har ett blixtrande humör - åt båda håll. Superduperglad ena stunden och synnerligen uppbragd och illskrikandes nästa. Om hon ska behålla det där uppbragda bävar jag lite inför tonåren, det måste jag säga...
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Dagens fnissattack Min man skulle iväg och jobba i dag och var uppe redan kl 6 i morse. Jag och Emmy sov vidare. Hörde tass tass tass i korridoren, barn 1 och 2 uppe. Pappa ledde tillbaka sagda barn varav barn 2 var skitsur över att hon inte fick se på morgon-tv. En knapp timme senare vakande Emmy och jag och hon gick upp. Alva kom uttassandes i köket, klättrade upp på sin stol, spände ögonen i mig och sa med drama i rösten:
    -Tur för dej mamma att du inte ä dum!
    Det var bara knycken på nacken som fattades, kan jag säga. *ler stort* Något mer högdraget och uppbragt har jag inte skådat på länge... Jag gjorde mitt bästa att inte le och undrade lite försiktigt varför jag inte var dum?
    - Pappa dum. Pappa sa ja måsse lägga mej 'jen, sa unga fröken trumpet.
    Jag förklarade att det inte är så bra att gå upp så tidigt, att hon bara blir trött tidigt då, men det gick inte riktigt hem, kan jag säga.
    Hur är era treåringar i humöret? Alva har ett blixtrande humör - åt båda håll. Superduperglad ena stunden och synnerligen uppbragd och illskrikandes nästa. Om hon ska behålla det där uppbragda bävar jag lite inför tonåren, det måste jag säga...
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Hihi... vad härliga de är

    Edvin är ganska jobbig i humöret, eller - han var värre för ett par månader sedan faktiskt, nu är han mest "störig". Typ hyper, busig/retlig, och är fortfarande på Elsa MYCKET. Vissa dgr är jag så trött på min egen röst...

    Idag bajsade han en liiiten bajsplutt i toan för första gången! Åh vilken glad mamma han fick då, haha... Annars är han inte alls intresserad av att bli av med blöjan. Jag hoppas på sommaren... Ska försöka med nappen bort snart också tänkte jag, vi har ett nappträd på väg till dagis.

    & så har jag äääntligen fått tag på en helt ny (men 400 kr billigare!) sitty till Elsa och igår köpte jag en bräda som vi inveg idag, så skönt att bli av med syskonvagnen!!! Jag kan kliva på bussen där fram och svänga i trånga affärer och med en hand. Glad för små ting Har varit på jakt i ett par månader nu, och så kom en superannons på blocket!

    Snart börjar jag jobba, eller ja, mitten av april, den 1:e blir det Edvins gamla avdelning för Elsa, känns tryggt, men ska inte bli kul att lämna henne, så liten... Hon känns även lite "känsligare" än Edvin. Menmen...

    Kram och vi höres framöver!

    /Maria
  4. 2
    Hihi... vad härliga de är

    Edvin är ganska jobbig i humöret, eller - han var värre för ett par månader sedan faktiskt, nu är han mest "störig". Typ hyper, busig/retlig, och är fortfarande på Elsa MYCKET. Vissa dgr är jag så trött på min egen röst...

    Idag bajsade han en liiiten bajsplutt i toan för första gången! Åh vilken glad mamma han fick då, haha... Annars är han inte alls intresserad av att bli av med blöjan. Jag hoppas på sommaren... Ska försöka med nappen bort snart också tänkte jag, vi har ett nappträd på väg till dagis.

    & så har jag äääntligen fått tag på en helt ny (men 400 kr billigare!) sitty till Elsa och igår köpte jag en bräda som vi inveg idag, så skönt att bli av med syskonvagnen!!! Jag kan kliva på bussen där fram och svänga i trånga affärer och med en hand. Glad för små ting Har varit på jakt i ett par månader nu, och så kom en superannons på blocket!

    Snart börjar jag jobba, eller ja, mitten av april, den 1:e blir det Edvins gamla avdelning för Elsa, känns tryggt, men ska inte bli kul att lämna henne, så liten... Hon känns även lite "känsligare" än Edvin. Menmen...

    Kram och vi höres framöver!

    /Maria

Liknande trådar

  1. Dagens hit och dagens shit...
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 21:27
  2. Dagens frukost och dagens motion
    By millimin in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 14:50
  3. Dagens....
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 16:11
  4. Dagens bästa och dagens sämsta
    By ellba in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 10:36
  5. Dagens skit och dagens plus
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar