Rosa flytning *rädd*
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Rosa flytning *rädd*

    Nyss när jag gick på toa var det en aning rosa i trosorna. Blir såklart jätterädd och nyss pratade jag med gynakuten. De tycker ändå att det låter "beskedligt" och att jag ska avvakta till imorgon och då ringa bm. Men usch vilken hög puls jag har nu...

    Håll tummarna är ni snälla för att det inte ska vara något galet.
  2. 1
    Rosa flytning *rädd* Nyss när jag gick på toa var det en aning rosa i trosorna. Blir såklart jätterädd och nyss pratade jag med gynakuten. De tycker ändå att det låter "beskedligt" och att jag ska avvakta till imorgon och då ringa bm. Men usch vilken hög puls jag har nu...

    Håll tummarna är ni snälla för att det inte ska vara något galet.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Hmm...förstår att du får ökad puls. Vilken vecka är du i? Har du känt några rörelser ännu? Jag hoppas inte att det är något galet. Jag tror att man kan ha rosa flytningar utan att det ska beytda något allvarligt. Återkom gärna i morgon och berätta hur det går. Håller tummarna för dig!!!
  4. 2
    Hmm...förstår att du får ökad puls. Vilken vecka är du i? Har du känt några rörelser ännu? Jag hoppas inte att det är något galet. Jag tror att man kan ha rosa flytningar utan att det ska beytda något allvarligt. Återkom gärna i morgon och berätta hur det går. Håller tummarna för dig!!!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Säkert ingen fara, men jag förstår att pulsen gick upp. Blod vill man aldrig se under grav även om det faktiskt är ganska vanligt att man kan blöda under grav. Slemhinnorna blir ju väldigt känsliga och speciellt vi sex kan man börja blöda. Eller du kanske nyligen varit förkyld eller nåt annat som påverkar slemhinnorna?
    Med mitt första barn blödde jag i 2½ vecka utan att det var nån fara alls.
    Håller tummarna att det inte blir mer än bara rosa.
  6. 3
    Säkert ingen fara, men jag förstår att pulsen gick upp. Blod vill man aldrig se under grav även om det faktiskt är ganska vanligt att man kan blöda under grav. Slemhinnorna blir ju väldigt känsliga och speciellt vi sex kan man börja blöda. Eller du kanske nyligen varit förkyld eller nåt annat som påverkar slemhinnorna?
    Med mitt första barn blödde jag i 2½ vecka utan att det var nån fara alls.
    Håller tummarna att det inte blir mer än bara rosa.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    21 fulla v imorgon...

    Känner inte så där jättemycket fosterrörelser ännu, men med ojämna mellanrum känner jag småkickar. Och jag tycker mig nog ha känt lite ikväll också, även om det varit lite diffust, så jag tror nog att det fortfarande finns liv där inne. Men det är ändå svårt att inte oroa sig...

    Tack för tumhållningen!
  8. 4
    21 fulla v imorgon... Känner inte så där jättemycket fosterrörelser ännu, men med ojämna mellanrum känner jag småkickar. Och jag tycker mig nog ha känt lite ikväll också, även om det varit lite diffust, så jag tror nog att det fortfarande finns liv där inne. Men det är ändå svårt att inte oroa sig...

    Tack för tumhållningen!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Kan tyvärr inte...

    skylla på sex, det var alldeles för länge sedan :-/ Men jag har också tänkt tanken (och hoppas att det beror på) sköra slemhinnor. Tack och lov har det också avstannat nu och det har inte synts något på pappret vid mina senaste toabesök (vilka är väldigt täta just nu...).

    Tack för din tumhållning!
  10. 5
    Kan tyvärr inte... skylla på sex, det var alldeles för länge sedan :-/ Men jag har också tänkt tanken (och hoppas att det beror på) sköra slemhinnor. Tack och lov har det också avstannat nu och det har inte synts något på pappret vid mina senaste toabesök (vilka är väldigt täta just nu...).

    Tack för din tumhållning!
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Oh, vad jobbigt! Hoppas det inte blivit något mer...
    Jag tror också att det är slemhinnorna som spökar, men det är klart att man blir orolig!

    Ta hand om dig.
  12. 6
    Oh, vad jobbigt! Hoppas det inte blivit något mer...
    Jag tror också att det är slemhinnorna som spökar, men det är klart att man blir orolig!

    Ta hand om dig.
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Nä, något mer...

    har det tack och lov inte blivit. Det har varit en aning färgat på toapappret även idag, men jag får för mig att det är avstannande. Jag har även känt liv och rörelse i magen och det är ju skönt. Ringde faktiskt aldrig bm i morse, hade lite svårt att ringa från jobbet och hon lär knappast kunna göra något iaf. Och visst... jag är fortfarande lite orolig men inte panikslagen.
  14. 7
    Nä, något mer... har det tack och lov inte blivit. Det har varit en aning färgat på toapappret även idag, men jag får för mig att det är avstannande. Jag har även känt liv och rörelse i magen och det är ju skönt. Ringde faktiskt aldrig bm i morse, hade lite svårt att ringa från jobbet och hon lär knappast kunna göra något iaf. Och visst... jag är fortfarande lite orolig men inte panikslagen.

Liknande trådar

  1. rosa flytning:(
    By Anna_84 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 13:23
  2. rosa flytning:S
    By anonymt namn in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 11:55
  3. Rosa/Röd flytning efter VUL???
    By anonymisen jag in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:52
  4. Rosa flytning????
    By anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:49
  5. Rosa flytning!
    By lycklig in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar