50-årsfest, lekar????
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    50-årsfest, lekar????

    Ska på 50-årsfest snart och undrar om nån har tips på lekar. Det kommer att vara inomhus och gärna lekar där man rör sig. Sitta still är nog inget för det gänget som ska dit.
    Är det nån som kan hjälpa mig?

    Tack!
  2. 1
    50-årsfest, lekar???? Ska på 50-årsfest snart och undrar om nån har tips på lekar. Det kommer att vara inomhus och gärna lekar där man rör sig. Sitta still är nog inget för det gänget som ska dit.
    Är det nån som kan hjälpa mig?

    Tack!
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    På denna...

    ...sida hittar du massor med förslag

    http://hem.passagen.se/annaxx/
  4. 2
    På denna... ...sida hittar du massor med förslag

    http://hem.passagen.se/annaxx/
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    KUL med lekar på fest!
    Här är några sidor där du kan leta mera:
    http://www.kalasguiden.se/lekar/?sp=vuxna&view=adults
  6. 3
    KUL med lekar på fest!
    Här är några sidor där du kan leta mera:
    http://www.kalasguiden.se/lekar/?sp=vuxna&view=adults
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Vet inte om svaret kommer försent. Men ett av de mest roligaste lekarna är den sk "kotten".
    Du behöver:
    10 gran kottar
    bandspelare
    1 som sköter bandspelaren
    1 lekledare
    10 deltagare
    1 pris
    1 runt bord

    Man tar ca 10st ur festdeltagarna, gärna olika släkten, familjer, om det är möjligt, så det blir lite av en fejd.

    Alla placerar sig stående runt bordet med händerna på ryggen. De skall börja cirkulera runt bordet då musiken sätts igång. Kottarna ligger utspridda på bordet.
    När musiken stananr så skall alla rycka åt sig en kotte. Den som blir utan åker ut. Därför börjar man med en provomgång där alla deltagare fr en kotte,. ;o)
    Därefter så kör man tio deltagare, nio kottar.

    Den är så sjuuukt kul och jag har aldrig varit med på en fest där kotten floppat, utan den har blivit den leken som förts vidare.

    En annan härligt rolig lek är "Mitch Bucannon".
    Den lockar till tårar för man skrattar så hysteriskt.
    Du behöver
    5 påsar marshmallows
    1 hink
    7 deltagare (eller hur många man nu vill, jag bara höftade)
    1 lekledare

    Man ställer alla deltagare på rad. ALla får ta en marshmallow och säga mitch bucannon" med marshmallowset i munnen. man fr INTE svälja (lite måste man..) eller tugga överhuvudtaget under leken!
    Sen tar man en till marshmallow och skall uprepa samma sak, dvs säga "mitch bucannon" och tydligt skall det vara.
    jag lovar, de flesta pallar inte mer än 4-5st smältande marshmallows i munnen innan de skrattande ger upp. det är en rolig syn att se då alla försöker hitta plats åt sina marshmallows och samtidigt skall säga "mitch Bucannon" med smältande marshmallows i mungipan. ;O)
    Den är hysterisk!

    Lycka till!
  8. 4
    Vet inte om svaret kommer försent. Men ett av de mest roligaste lekarna är den sk "kotten".
    Du behöver:
    10 gran kottar
    bandspelare
    1 som sköter bandspelaren
    1 lekledare
    10 deltagare
    1 pris
    1 runt bord

    Man tar ca 10st ur festdeltagarna, gärna olika släkten, familjer, om det är möjligt, så det blir lite av en fejd.

    Alla placerar sig stående runt bordet med händerna på ryggen. De skall börja cirkulera runt bordet då musiken sätts igång. Kottarna ligger utspridda på bordet.
    När musiken stananr så skall alla rycka åt sig en kotte. Den som blir utan åker ut. Därför börjar man med en provomgång där alla deltagare fr en kotte,. ;o)
    Därefter så kör man tio deltagare, nio kottar.

    Den är så sjuuukt kul och jag har aldrig varit med på en fest där kotten floppat, utan den har blivit den leken som förts vidare.

    En annan härligt rolig lek är "Mitch Bucannon".
    Den lockar till tårar för man skrattar så hysteriskt.
    Du behöver
    5 påsar marshmallows
    1 hink
    7 deltagare (eller hur många man nu vill, jag bara höftade)
    1 lekledare

    Man ställer alla deltagare på rad. ALla får ta en marshmallow och säga mitch bucannon" med marshmallowset i munnen. man fr INTE svälja (lite måste man..) eller tugga överhuvudtaget under leken!
    Sen tar man en till marshmallow och skall uprepa samma sak, dvs säga "mitch bucannon" och tydligt skall det vara.
    jag lovar, de flesta pallar inte mer än 4-5st smältande marshmallows i munnen innan de skrattande ger upp. det är en rolig syn att se då alla försöker hitta plats åt sina marshmallows och samtidigt skall säga "mitch Bucannon" med smältande marshmallows i mungipan. ;O)
    Den är hysterisk!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Laglottning till lekar på 40-årsfest?
    By Nadja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 15:51
  2. CK dag 12 och 40-årsfest!
    By Grodan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 06:45
  3. 25-årsfest!!
    By Idahe in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 16:56
  4. 30 årsfest
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 13:22
  5. 40 årsfest?
    By Smillan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar