Fluoxetin ?
Känsliga snack
  1. plufsiga jag
    #1

    Fluoxetin ?

    Är det någon här som har erfarenhet av Fluoxetin och att gå ner i vikt ?
  2. 1
    Fluoxetin ? Är det någon här som har erfarenhet av Fluoxetin och att gå ner i vikt ?
  3. Ida*
    #2
    Jag åt bara fluoxetin några veckor/månader, de fungerade inte för mig. Jag kan anta att det är samma som för andra SSRI. Jag har gått upp kanske 12 kg på 8 år med paroxetin. Mest för att jag trivs mer med att äta.
    Jag tror inte man behöver gå upp i vikt med mediciner om man tänker på vad man äter.
  4. 2
    Jag åt bara fluoxetin några veckor/månader, de fungerade inte för mig. Jag kan anta att det är samma som för andra SSRI. Jag har gått upp kanske 12 kg på 8 år med paroxetin. Mest för att jag trivs mer med att äta.
    Jag tror inte man behöver gå upp i vikt med mediciner om man tänker på vad man äter.
  5. E på egna ben
    #3
    Jag äter Fluoxetin och har gjort det i ca2 år. Fick den för att jag redan var överviktig och andra mediciner kunde öka matlusten. Tyvärr har det inte funkat för mig;jag äter och ser ut som en flodhäst
    Jag hoppas att det kan hjälpa dig mycket bättre än mig, för de säger ju att det ska funka!
    Lycka till!
    Kram
  6. 3
    Jag äter Fluoxetin och har gjort det i ca2 år. Fick den för att jag redan var överviktig och andra mediciner kunde öka matlusten. Tyvärr har det inte funkat för mig;jag äter och ser ut som en flodhäst
    Jag hoppas att det kan hjälpa dig mycket bättre än mig, för de säger ju att det ska funka!
    Lycka till!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    har ätit

    i snart två år och jag har inte gått ner i vikt av medicinen, men av andra skäl.
  8. 4
    har ätit i snart två år och jag har inte gått ner i vikt av medicinen, men av andra skäl.
  9. anonym idag
    #5

    opåverkat

    har inga viktproblem och gick varken upp eller ner av medicinen. åt ett år eller så.
  10. 5
    opåverkat har inga viktproblem och gick varken upp eller ner av medicinen. åt ett år eller så.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Åt den några år och märkte ingen skillnad. Därmot gick jag under en period ner i vikt av egen vilja men matlusten påverkades inget av medicinen.
  12. 6
    Åt den några år och märkte ingen skillnad. Därmot gick jag under en period ner i vikt av egen vilja men matlusten påverkades inget av medicinen.
  13. Tussilago2
    #7
    Jag äter den men har varken gått upp eller ner i vikt.
  14. 7
    Jag äter den men har varken gått upp eller ner i vikt.
  15. Biggels
    #8

    Jag har

    ätit SEroxat och Fontex. Och jag tror att Fluoxetin är en pirat av en av de tabletterna. Antagligen Fontex då med anledning av vad man skrivit här ovan.

    Seroxat ändrar omnesomsättningen så man går upp i vikt. och det gjorde jag också. När jag var jätte-stor sa min läkare att det fick vara nog. och då fick jag Fontex istället. Då slutade jag att gå upp i vikt gick ner 5 kilo med en gång men sen stog jag still. Tyvärr hade jag ingen annan effekt heller av Fontex.
  16. 8
    Jag har ätit SEroxat och Fontex. Och jag tror att Fluoxetin är en pirat av en av de tabletterna. Antagligen Fontex då med anledning av vad man skrivit här ovan.

    Seroxat ändrar omnesomsättningen så man går upp i vikt. och det gjorde jag också. När jag var jätte-stor sa min läkare att det fick vara nog. och då fick jag Fontex istället. Då slutade jag att gå upp i vikt gick ner 5 kilo med en gång men sen stog jag still. Tyvärr hade jag ingen annan effekt heller av Fontex.
  17. Medicinfri?
    #9

    Vad skönt att höra

    det jag också hört förut hade jag för mig, att Seroxat ändrar ämnesomsättningen. Jag gick upp, fast rätt smygande, under de år jag åt den (ganska många år nånstans mellan 5 och 10) och nu när jag slutat har jag rasat ca 16 kilo på 8 månader. Jag rör dessutom på mig mer nu än jag gjorde under de första åren med medicinen, så det är kanske inte så konstigt då. Men är inte alla SSRI så att de ändrar ömnesomsättningen alltså?
  18. 9
    Vad skönt att höra det jag också hört förut hade jag för mig, att Seroxat ändrar ämnesomsättningen. Jag gick upp, fast rätt smygande, under de år jag åt den (ganska många år nånstans mellan 5 och 10) och nu när jag slutat har jag rasat ca 16 kilo på 8 månader. Jag rör dessutom på mig mer nu än jag gjorde under de första åren med medicinen, så det är kanske inte så konstigt då. Men är inte alla SSRI så att de ändrar ömnesomsättningen alltså?
  19. Biggels
    #10

    nä inte åt det

    hållet i alla fall. Fontex är det många som går ner i vikt av.
  20. 10
    nä inte åt det hållet i alla fall. Fontex är det många som går ner i vikt av.
  21. Medicinfri?
    #11

    Jaha ja...

    Man hör ju bara om viktuppgång som biverkning jämt. Men i mitt fall så tycker jag inte att jag äter direkt mindre nu, jo kanske lite förresten...Men om ämnesomsättningen ändras så är det ju inte så konstigt att jag gått ner i vikt.
  22. 11
    Jaha ja... Man hör ju bara om viktuppgång som biverkning jämt. Men i mitt fall så tycker jag inte att jag äter direkt mindre nu, jo kanske lite förresten...Men om ämnesomsättningen ändras så är det ju inte så konstigt att jag gått ner i vikt.

Liknande trådar

  1. Fluoxetin
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 16:20
  2. Fluoxetin
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 16:16
  3. Fluoxetin
    By Anneli m Uno in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 09:43
  4. Fluoxetin mot PMS/PMD?
    By Frippa in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 16:54
  5. Fluoxetin
    By moas mamma in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar