Zacharias var på bvc och skulle mätas, vägas och prata. De första momenten gick väldigt bra - han har tagit igen lite av sin dåliga viktuppgång och väger nu 14,4 och är 92½ cm lång. Det känns ju bra!
Däremot hade han ingen som helst lust att snacka om några fula plastdjur med sköterskan. Såg hur hon antecknade "vill ej benämna föremål" i papperet - nåja hon hörde ju honom säga "Jag har såna bilar hemma i mitt rum" så jag antar att hon fattar att han kan prata i alla fall.
Annars inget nytt under solen. Zacharias står i kö till de stora barnens förskola/skola och har plats reserverad fr o m augusti, men vi hade gärna haft honom där redan idag. Han har dåligt med kompisar här på gatan och behöver leka med barn i hans ålder - nu blir det ju bara med syskonen och deras kompisar. Vi gick på barndans i höstas, men Zacharias var lite för blyg för att ta nya kontakter, så jag har inte anmält honom till fortsättningen. Däremot tänkte jag att vi skulle lära oss spela cello tillsammans i höst. Det blir kul med ett nytt instrument i familjen!