Stinkande tvättmaskin?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Stinkande tvättmaskin?

    Kan man åtgärda det? Vi har ju flyttat i helgen, till ett hus som stått tomt ett halvår och tvättmaskinen luktar skunk o har stått stängd o oanvänd. Körde en tom maskin i går men det stinker ju ff såklart. Kan man får bort lukten? Det luktar typ gammal glömd blöt tvätt o mögel...Eller ska jag köpa nytt (vill ju ha ny egentligen)
  2. 1
    Stinkande tvättmaskin? Kan man åtgärda det? Vi har ju flyttat i helgen, till ett hus som stått tomt ett halvår och tvättmaskinen luktar skunk o har stått stängd o oanvänd. Körde en tom maskin i går men det stinker ju ff såklart. Kan man får bort lukten? Det luktar typ gammal glömd blöt tvätt o mögel...Eller ska jag köpa nytt (vill ju ha ny egentligen)
  3. bambuu
    #2

    Kör en beprövad

    med bikarbonat
  4. 2
    Kör en beprövad med bikarbonat
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3

    Klorin

    som tar död p åalla små äckliga bakterier som samlats genom månaderna. Fast jag skulle nog satsat på en helt ny maskin..... lite äckligt att tvätta sina kläder i en gammal skorv man inte vet vad de har tvättat senast.
  6. 3
    Klorin som tar död p åalla små äckliga bakterier som samlats genom månaderna. Fast jag skulle nog satsat på en helt ny maskin..... lite äckligt att tvätta sina kläder i en gammal skorv man inte vet vad de har tvättat senast.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Nej jag är ledsen du behöver inte tjakca ny, du kör den på 90 grader så är alla bakterierna som legat och grott i alla skrymslen och nu stinker i maskinen döda!
  8. 4
    Nej jag är ledsen du behöver inte tjakca ny, du kör den på 90 grader så är alla bakterierna som legat och grott i alla skrymslen och nu stinker i maskinen döda!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    fick tips här om 2 paket citronsyra och 90 grader- funkade faktiskt jättebra.
  10. 5
    fick tips här om 2 paket citronsyra och 90 grader- funkade faktiskt jättebra.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Attans då vilken osis...

    jag kan få den ren alltså.... Tack för tipsen.
  12. 6
    Attans då vilken osis... jag kan få den ren alltså.... Tack för tipsen.
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Tänk på miljön *uppmuntrande*!!
  14. 7
    Tänk på miljön *uppmuntrande*!!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Kör en tom maskin i 90 grader (eller stoppa in en trasa eller två)

    Jag brukar göra det då och då bara för att "rena" den...

    Men din kanske behöver en excorsist?
  16. 8
    Kör en tom maskin i 90 grader (eller stoppa in en trasa eller två)

    Jag brukar göra det då och då bara för att "rena" den...

    Men din kanske behöver en excorsist?
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    Har du gjort rent, så att det inte är en massa jox i filtret? Bör ju göras ibland, vare sej maskinen är gammal eller ny. Och sedna har ju alla en mängd goda råd.

    Fast klart, det kan ju vara mer energisnålt med ny maskin. Själv skulle jag inte köpa ny så länge den gamla fungerar när jag just flyttat, det kan dyka upp mer akuta grejjor.
  18. 9
    Har du gjort rent, så att det inte är en massa jox i filtret? Bör ju göras ibland, vare sej maskinen är gammal eller ny. Och sedna har ju alla en mängd goda råd.

    Fast klart, det kan ju vara mer energisnålt med ny maskin. Själv skulle jag inte köpa ny så länge den gamla fungerar när jag just flyttat, det kan dyka upp mer akuta grejjor.
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Kör en maskin med ättika.
  20. 10
    Kör en maskin med ättika.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Citronsyra är jättebra..

    ..både i tvättmaskin och diskmaskin tycker jag. Kör ett tomt program ungefär varannan månad och fräschar upp. tror absolut det finns hopp för din maskin!
  22. 11
    Citronsyra är jättebra.. ..både i tvättmaskin och diskmaskin tycker jag. Kör ett tomt program ungefär varannan månad och fräschar upp. tror absolut det finns hopp för din maskin!

Liknande trådar

  1. Stinkande tvättmaskin
    By AnHo in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 11:04
  2. På tal om stinkande städning
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 14:26
  3. Stinkande overall
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 13:56
  4. Stinkande fotbollsskor!
    By anonymt namn in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 21:17
  5. Stinkande hockeyskydd
    By Hockeymamman in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar