Kaffemaskin
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Kaffemaskin

    är det ngn som har en bra som ni vill rekommendera, vi ska köpa en som mal och gör gott kaffe typ en Gaggia el liknande. Den får gärna ha mjölkskummare också.
  2. 1
    Kaffemaskin är det ngn som har en bra som ni vill rekommendera, vi ska köpa en som mal och gör gott kaffe typ en Gaggia el liknande. Den får gärna ha mjölkskummare också.
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Min sambo fick en Baby Gaggia i julklapp av mig och den är suverän! Espresson smakar som på café och mjölken blir perfekt krämigt skummig. Man måste dock ha en separat kaffekvarn om man kör på hela bönor.

    /Frk M i Köpenhamn, som tittar in här ibland, men aldrig hinner med i det rasandet tempot...
  4. 2
    Min sambo fick en Baby Gaggia i julklapp av mig och den är suverän! Espresson smakar som på café och mjölken blir perfekt krämigt skummig. Man måste dock ha en separat kaffekvarn om man kör på hela bönor.

    /Frk M i Köpenhamn, som tittar in här ibland, men aldrig hinner med i det rasandet tempot...
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    vår mal inte kaffe men den är otrolig vacker att titta på, har en röd Francis Francis. Den skummar oxå.
  6. 3
    vår mal inte kaffe men den är otrolig vacker att titta på, har en röd Francis Francis. Den skummar oxå.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Maken är inne på att köpa en nespresso, fast den mal ju inte. Men den gör tydligen gott kaffe.

    (Vi kör press från Bodum.)
  8. 4
    Maken är inne på att köpa en nespresso, fast den mal ju inte. Men den gör tydligen gott kaffe.

    (Vi kör press från Bodum.)
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Vi har en Nespresso. Som sagt den mal inte men den skummar mycket fint. Latmaskarnas kaffemaskin

    SOm omväxling brukar även vi köra press från Bodum.
  10. 5
    Vi har en Nespresso. Som sagt den mal inte men den skummar mycket fint. Latmaskarnas kaffemaskin

    SOm omväxling brukar även vi köra press från Bodum.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    De säljer kaffegrejerna i fina små förpackingar också.
  12. 6
    De säljer kaffegrejerna i fina små förpackingar också.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7
    Vi har en Pavoni också läcker att titta på men så mycket meck för en kopp kaffe, suck.
  14. 7
    Vi har en Pavoni också läcker att titta på men så mycket meck för en kopp kaffe, suck.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Fina billiga och miljövänliga små förpackninger, eller hur var det nu??? Men snygga är de och att varje affär är täckt med afficher med Clooney gör dem inte sämre :0
  16. 8
    Fina billiga och miljövänliga små förpackninger, eller hur var det nu??? Men snygga är de och att varje affär är täckt med afficher med Clooney gör dem inte sämre :0
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Clooney gör dem definitivt inte sämre.
  18. 9
    Clooney gör dem definitivt inte sämre.
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Vår

    ser ut så här, i rött:
    http://www.isomac.it/t_produkter/giada_colour.
    Vi har en separat kvarn.
  20. 10
    Vår ser ut så här, i rött:
    http://www.isomac.it/t_produkter/giada_colour.
    Vi har en separat kvarn.
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11

    mina val

    http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-20518

    http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-14252

    Har fått dem godkända av min vän Barista-Lasse.
    Kvarnar har jag tre stycken. Två elektriska och en manuell..
    Ska snaaaart köpa en av dem!
    "I don't necessarily agree with everything I say." -Marshall McLuhan
  22. 11
    mina val http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-20518

    http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-14252

    Har fått dem godkända av min vän Barista-Lasse.
    Kvarnar har jag tre stycken. Två elektriska och en manuell..
    Ska snaaaart köpa en av dem!
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12
    Vi hade Gaggian när vi bodde i Sverige, tog med den till Brasilien, men den fungerade sådär eftersom elen var lite halvtaskig. Den är på 220 volt så vi tog inte med den till USA. NU står den i en kartong på ett lager hos makens bror i Stockholm... måste komma ihåg att få ut den till sommarstället i sommar.

    Tack för tipsen om den andra maskinen! Ska kolla om den finns här. Gillar inte pods, maken vill ha the real thing.
  24. 12
    Vi hade Gaggian när vi bodde i Sverige, tog med den till Brasilien, men den fungerade sådär eftersom elen var lite halvtaskig. Den är på 220 volt så vi tog inte med den till USA. NU står den i en kartong på ett lager hos makens bror i Stockholm... måste komma ihåg att få ut den till sommarstället i sommar.

    Tack för tipsen om den andra maskinen! Ska kolla om den finns här. Gillar inte pods, maken vill ha the real thing.
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13
    Wow! Den kostar 595 dollar här, en hel del billigare än Sverige. Och vi måste ju ändå köpa ätt volt, perfekt.
  26. 13
    Wow! Den kostar 595 dollar här, en hel del billigare än Sverige. Och vi måste ju ändå köpa ätt volt, perfekt.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Nespresso fan här!
    Inte miljövanligt men gott kaffe och enkelt att sköta. Hade tröttnat på hårdsmälta och kaffesump överallt
    Samt att det finns så många spännande smak och kaffeet är alltid färskt.
  28. 14
    Nespresso fan här!
    Inte miljövanligt men gott kaffe och enkelt att sköta. Hade tröttnat på hårdsmälta och kaffesump överallt
    Samt att det finns så många spännande smak och kaffeet är alltid färskt.

Liknande trådar

  1. Kaffemaskin
    By sussie72 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-03-18, 10:35
  2. Kaffemaskin
    By snobben in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 23:37
  3. Kaffemaskin??
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:46
  4. Kaffemaskin?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 15:18
  5. Kaffemaskin?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 00:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar