Ta feber under armen ??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Ta feber under armen ??

    Har hört att man ska lägga på lite då men hur mycket?? Gäller det samma om man tar i munnen? Det står inget i termometerns bruksanvisning.
    @nette
  2. 1
    Ta feber under armen ?? Har hört att man ska lägga på lite då men hur mycket?? Gäller det samma om man tar i munnen? Det står inget i termometerns bruksanvisning.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    det är typ samma, tar du i munnen(junder tungan) så behöver du inte lägga på ngt hr jag för mig
  4. 2
    det är typ samma, tar du i munnen(junder tungan) så behöver du inte lägga på ngt hr jag för mig
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    0,5 under armen och 0,3 i munnen, tror jag det ska vara.
  6. 3
    0,5 under armen och 0,3 i munnen, tror jag det ska vara.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    jag lägger inte på nått när jag tar i munnen. Har aldrig gjort.. armhålan känns lite osäkert med temp.
  8. 4
    jag lägger inte på nått när jag tar i munnen. Har aldrig gjort.. armhålan känns lite osäkert med temp.
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    Okej,fast vad har jag hört det då att man ska lägga till.
  10. 5
    Okej,fast vad har jag hört det då att man ska lägga till.
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Nåt liknande har jag hört fast det var 0,5 i munnen och 0,8 under armen fast jag tycker det låter mycket ditt lät mer rimligt.
  12. 6
    Nåt liknande har jag hört fast det var 0,5 i munnen och 0,8 under armen fast jag tycker det låter mycket ditt lät mer rimligt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    På sukhuset när jag låg med sonen då tog dom under armen,fast då sa dom att deras termometrar var särskilt inställda.
  14. 7
    På sukhuset när jag låg med sonen då tog dom under armen,fast då sa dom att deras termometrar var särskilt inställda.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Absolut..

    ..du lägger på 0,5 i armhålan, 0,3 i munnen och inget rektalt eller i örat.
  16. 8
    Absolut.. ..du lägger på 0,5 i armhålan, 0,3 i munnen och inget rektalt eller i örat.
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9
    Sjukhuset ska det stå.
  18. 9
    Sjukhuset ska det stå.
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10
    Tack du lät säker på din sak så jag kör på det.
  20. 10
    Tack du lät säker på din sak så jag kör på det.
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11
    jag har tatt i munnen och aldrig lagt till iaf.. inte öron heller har dom gjort det.. Den som man köper på apoteket för munnen stämmer bra på mig så jag behöver inte lägga till.
  22. 11
    jag har tatt i munnen och aldrig lagt till iaf.. inte öron heller har dom gjort det.. Den som man köper på apoteket för munnen stämmer bra på mig så jag behöver inte lägga till.
  23. Medlem sedan
    Mar 2007
    #12
    Olika bud var man än söker på det.
    Gå efter känsla är min åsikt.En halv grad upp eller ner vid feber är inte hela världen.

    Om man mäter temperaturen under tungan måste man lägga till 0,5 grad, mäter man i armhålan måste man lägga till 1 grad.
    http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2555

    Mätning i armhålan visar en eller två grader lägre resultat än mätning i munnen eller i ändtarmen, så resultatet måste justeras uppåt.
    http://se.babycenter.com/baby/health/fever/
  24. 12
    Olika bud var man än söker på det.
    Gå efter känsla är min åsikt.En halv grad upp eller ner vid feber är inte hela världen.

    Om man mäter temperaturen under tungan måste man lägga till 0,5 grad, mäter man i armhålan måste man lägga till 1 grad.
    http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2555

    Mätning i armhålan visar en eller två grader lägre resultat än mätning i munnen eller i ändtarmen, så resultatet måste justeras uppåt.
    http://se.babycenter.com/baby/health/fever/
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13
    dåskulle jag va väldans sjuk nu. För jag har 37.1 utan tillägg 0.5 grader under tungan i morse. Brukar aldrig lägga till. Jag brukar ha 36. 5 efter mens och 37.1 innan mens.
  26. 13
    dåskulle jag va väldans sjuk nu. För jag har 37.1 utan tillägg 0.5 grader under tungan i morse. Brukar aldrig lägga till. Jag brukar ha 36. 5 efter mens och 37.1 innan mens.
  27. Medlem sedan
    Feb 2004
    #14
    Då kanske det inte var så tokigt som jag hört ,att man ska lägga till 0,8 under armen.
  28. 14
    Då kanske det inte var så tokigt som jag hört ,att man ska lägga till 0,8 under armen.
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15
    nej jag lägger inte heller till nått och det har stämt...
  30. 15
    nej jag lägger inte heller till nått och det har stämt...
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Jag är nästan 100 på att jag och madeleine75 har alldeles rätt Och när jag är nästan 100 har jag alltid rätt!
  32. 16
    Jag är nästan 100 på att jag och madeleine75 har alldeles rätt Och när jag är nästan 100 har jag alltid rätt!
  33. Medlem sedan
    Feb 2004
    #17
    Okej,okej jag tror dig han har feber utan att jag behöver lägga till så just nu spelar det ingen roll hur mycket jag ska lägga till han lär inte gå till skolan i morgon i alla fall.
  34. 17
    Okej,okej jag tror dig han har feber utan att jag behöver lägga till så just nu spelar det ingen roll hur mycket jag ska lägga till han lär inte gå till skolan i morgon i alla fall.

Liknande trådar

  1. Ont i armen
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 14:30
  2. Ont i armen
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 17:51
  3. Ont i armen
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 16:56
  4. Armen ur led!
    By funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 09:01
  5. Armen?
    By Klämd arm! in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 08:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar