Dagens fundering
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Dagens fundering

    Olof satt i mitt knä och myste lite och så sa han plötsligt med sorgsen stämma (han kan inte säga k, l, s eller r):

    Ja vij inte vaja pojte, ja vij vaja flitta.

    Jaså, varför vill du vara flicka???

    Fö ja tyttej mytte om flittor!!!

    Jag försökte förklara att de allra flesta pojkar tycker mycket om flickor och att det inte var något problem, men han såg skeptisk ut.
  2. 1
    Dagens fundering Olof satt i mitt knä och myste lite och så sa han plötsligt med sorgsen stämma (han kan inte säga k, l, s eller r):

    Ja vij inte vaja pojte, ja vij vaja flitta.

    Jaså, varför vill du vara flicka???

    Fö ja tyttej mytte om flittor!!!

    Jag försökte förklara att de allra flesta pojkar tycker mycket om flickor och att det inte var något problem, men han såg skeptisk ut.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2

    sötnosen

    va gulligt
    jadu, ibland vet man inte riktigt hur man ska svara/förklara *ler*
    kramar
  4. 2
    sötnosen va gulligt
    jadu, ibland vet man inte riktigt hur man ska svara/förklara *ler*
    kramar
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    I dag följdes det hela upp med att han deklarerade att när han blivit vuxen skulle han leka med tändstickor och när han fått långt hår skulle han bli prinsessa!

    Har man en storasyster så har man!
  6. 3
    I dag följdes det hela upp med att han deklarerade att när han blivit vuxen skulle han leka med tändstickor och när han fått långt hår skulle han bli prinsessa!

    Har man en storasyster så har man!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4

    jamen

    precis
    har man en storasyrra så har man.

    min minsta är juh en tjej o hon har juh 2 storebröder. behöver jag berätta att hon är vildast av dem alla hon leker gärna med bilar även fast hon är en typisk "flicka" som ääälskar kjol/klänning, rosa, glitter, smycken, skor, väskor o prinsessor *skrattar*

    kramar
  8. 4
    jamen precis
    har man en storasyrra så har man.

    min minsta är juh en tjej o hon har juh 2 storebröder. behöver jag berätta att hon är vildast av dem alla hon leker gärna med bilar även fast hon är en typisk "flicka" som ääälskar kjol/klänning, rosa, glitter, smycken, skor, väskor o prinsessor *skrattar*

    kramar
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Gud så gulligt! Dom ser upp till sina storasystrar pojkarna! Elviras lillebror vill ha hårspännen precis som hon har. Han säger inga ljud alls än så länge men han skulle säkert hålla med Olof
  10. 5
    Gud så gulligt! Dom ser upp till sina storasystrar pojkarna! Elviras lillebror vill ha hårspännen precis som hon har. Han säger inga ljud alls än så länge men han skulle säkert hålla med Olof

Liknande trådar

  1. Dagens fundering
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:59
  2. Dagens fundering - om mat
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 21:31
  3. Dagens fundering
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 00:36
  4. Dagens fundering...
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 09:50
  5. Dagens fundering :)
    By Fizzbun in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar