Present till 2 åring?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    Present till 2 åring?

    Hej!

    Ni som har barn i varierande åldrar, vad kan man ge en liten kille som fyller två? Det är Alvas kusin som fyller så det känns lite viktigt. :-) Han önskar sig böcker och filmer.. ?? Jag är urkass på sådant där, min grej är ju att köpa kläder och det ska han oxå få men han måste ju få nått roligt oxå. :-)

    Tacksam för ALLA svar.. :-)

    Kram kram
  2. 1
    Present till 2 åring? Hej!

    Ni som har barn i varierande åldrar, vad kan man ge en liten kille som fyller två? Det är Alvas kusin som fyller så det känns lite viktigt. :-) Han önskar sig böcker och filmer.. ?? Jag är urkass på sådant där, min grej är ju att köpa kläder och det ska han oxå få men han måste ju få nått roligt oxå. :-)

    Tacksam för ALLA svar.. :-)

    Kram kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Men det är ju perfekt om han önskar sig böcker! Finns massor av bra barnböcker att handla. Om du har en vecka eller så på dig så kan du ju beställa på nätet, adlibris.com, t ex. Annars är det bara att stövla in på Bokia eller så och leta efter fina härliga böcker .

    Vi läste bland annat böckerna om Totte för Miranda när hon var kring två.
  4. 2
    Men det är ju perfekt om han önskar sig böcker! Finns massor av bra barnböcker att handla. Om du har en vecka eller så på dig så kan du ju beställa på nätet, adlibris.com, t ex. Annars är det bara att stövla in på Bokia eller så och leta efter fina härliga böcker .

    Vi läste bland annat böckerna om Totte för Miranda när hon var kring två.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Molly mus-filmer är perfekt för tvååringar tycker jag. Lagom tempo och glada färger. Sympatiskt på något sätt.
  6. 3
    Molly mus-filmer är perfekt för tvååringar tycker jag. Lagom tempo och glada färger. Sympatiskt på något sätt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Hej! Bennyböckerna är underbara tycker både jag och mina killar - både 2-åringen och 4-åringen. Totteböcker är bra tycker min 2-åring. Finns ju så otroligt mycket bra barnböcker.. Wirséns böcker "Vem är arg", "Vem bestämer" osv har uppskattats mycket här.
    /frida
  8. 4
    Hej! Bennyböckerna är underbara tycker både jag och mina killar - både 2-åringen och 4-åringen. Totteböcker är bra tycker min 2-åring. Finns ju så otroligt mycket bra barnböcker.. Wirséns böcker "Vem är arg", "Vem bestämer" osv har uppskattats mycket här.
    /frida
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    en tvååring kan ju börja med Duplo, finns en massa. Eller köp ett sånt där mini-kastrull-set på t.ex. IKEA. Pussel funkar säkert också, eller bondgårdsdjur. Men böcker går ju alltid hem - Molly som någon tipsade om ovan har varit mina barns favorit i den åldern, både på film och böcker. Eller en Pippi Långstrump-bok!
    Stolt mamma till Isak, Stella och Tilde!
  10. 5
    en tvååring kan ju börja med Duplo, finns en massa. Eller köp ett sånt där mini-kastrull-set på t.ex. IKEA. Pussel funkar säkert också, eller bondgårdsdjur. Men böcker går ju alltid hem - Molly som någon tipsade om ovan har varit mina barns favorit i den åldern, både på film och böcker. Eller en Pippi Långstrump-bok!
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Ett till hett tips är leklera, play doh alltså. Det börjar barn uppskatta i den åldern. Dessutom ett jättebra hemmapyssel.
  12. 6
    Ett till hett tips är leklera, play doh alltså. Det börjar barn uppskatta i den åldern. Dessutom ett jättebra hemmapyssel.
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Ja! Och fingerfärg. Det gillade Miranda jättemycket när hon var liten. Hon kladdade jättefina konstverk med fingerfärg kommer jag ihåg...
  14. 7
    Ja! Och fingerfärg. Det gillade Miranda jättemycket när hon var liten. Hon kladdade jättefina konstverk med fingerfärg kommer jag ihåg...
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8
    Åh, tack för alla bra svar.. :-) Nu kommer jag att handla ihjäl mig, det finns ju jätte mycket roligt att handla till de små liven ser jag! :-)
  16. 8
    Åh, tack för alla bra svar.. :-) Nu kommer jag att handla ihjäl mig, det finns ju jätte mycket roligt att handla till de små liven ser jag! :-)
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Ja men fingerfärg kokar man ju själv det är ju jättemysigt att kladda med
  18. 9
    Ja men fingerfärg kokar man ju själv det är ju jättemysigt att kladda med
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Det kanske man gör... Jag som är förskollärare borde väl veta? *har noll koll*

    Kan man inte köpa sån då??
  20. 10
    Det kanske man gör... Jag som är förskollärare borde väl veta? *har noll koll*

    Kan man inte köpa sån då??
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Tacksam ålder!

    Hej!
    Min kille som är 2,3 år leker med mycket!
    Bilar, små-lego, Mulle Meck-böcker och 6-12-bitarspussel är populärast just nu..

    En 2-åring leker med det mesta tror jag, allt från köksgrejer till bilar och klossar, så vad som helst går nog hem!
  22. 11
    Tacksam ålder! Hej!
    Min kille som är 2,3 år leker med mycket!
    Bilar, små-lego, Mulle Meck-böcker och 6-12-bitarspussel är populärast just nu..

    En 2-åring leker med det mesta tror jag, allt från köksgrejer till bilar och klossar, så vad som helst går nog hem!
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12
    jo d går både att göra själv o att köpa. Brukar vara jättebilligt att köpa så jag föredrar d
  24. 12
    jo d går både att göra själv o att köpa. Brukar vara jättebilligt att köpa så jag föredrar d
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Ha ha ja det borde du ju då! Nej men självklart går det köpa! Jag kokar iaf själv
  26. 13
    Ha ha ja det borde du ju då! Nej men självklart går det köpa! Jag kokar iaf själv
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Hur gör man egen? Vår tar slut på nolltid så jag skulle gärna vilja kunna göra egen!
    /frida
  28. 14
    Hur gör man egen? Vår tar slut på nolltid så jag skulle gärna vilja kunna göra egen!
    /frida
  29. Medlem sedan
    Mar 1999
    #15
    Googlade lite o hittade en sida som hade lite kuliga recept m "behövliga" saker

    http://www1.tierp.se/vendel/idebank/lera/recept.html
  30. 15
    Googlade lite o hittade en sida som hade lite kuliga recept m "behövliga" saker

    http://www1.tierp.se/vendel/idebank/lera/recept.html
  31. Medlem sedan
    Jul 2007
    #16
    Jag har inte måtten just nu ( de är på dagis) men man har vatten vetemjöl och pulverfärg och bara kokar ihop sen målar man med den när den e ljummen mmmmmm mysigt!
  32. 16
    Jag har inte måtten just nu ( de är på dagis) men man har vatten vetemjöl och pulverfärg och bara kokar ihop sen målar man med den när den e ljummen mmmmmm mysigt!
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Tack!!
  34. 17
    Tack!!
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    Låter kul! Det ska vi leka m på torsdag då alla barnen är hemma
  36. 18
    Låter kul! Det ska vi leka m på torsdag då alla barnen är hemma

Liknande trådar

  1. Present till 4-åring.
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 13:46
  2. present till 40-åring???
    By pallella in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 22:42
  3. Present till 1-åring?
    By Sonrisa in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:36
  4. Present till 1-åring
    By rubyblue in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:05
  5. Present till 6-åring
    By Minimor in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar