Egypten...
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Egypten...

    Om en månad åker vi till Egypten och nu har jag fått tänk om nojjan..
    Jag har en superkänslig mage och nu är jag orolig..kommer jag att fixa maten och deras bakteriekultur? Nån som varit där och kan lugna mej, eller har jag rätt i min oro?
  2. 1
    Egypten... Om en månad åker vi till Egypten och nu har jag fått tänk om nojjan..
    Jag har en superkänslig mage och nu är jag orolig..kommer jag att fixa maten och deras bakteriekultur? Nån som varit där och kan lugna mej, eller har jag rätt i min oro?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Vi var i Egypten, Makadi Bay, för snart ett år sedan. Jag var rätt orolig jag också för att någon i familjen skulle få problem med magen. Ingen av oss har väl direkt känslig mage men man har ju hört endel. Nu åt vi bara på hotellområdet, där var det väldigt rent och fint. Ingen av oss blev sjuka. Vi var 2 vuxna och 4 barn, den yngsta 4 år.
    Vi var dock noga med handhygienen, spritade händerna på alla före vi åt och det vara bara jag och min man som tog i deras pengar, de var väldigt äckliga !! I början var jag noga med att barnen inte skulle äta gräddiga bakelser och liknande till efterätt på hotellet men mot slutet åt de allt.
    Så frågar du mig så, var lugn ! Tänk på att ta med handsprit och änvänd den flitigt.
    Trevlig resa !
  4. 2
    Vi var i Egypten, Makadi Bay, för snart ett år sedan. Jag var rätt orolig jag också för att någon i familjen skulle få problem med magen. Ingen av oss har väl direkt känslig mage men man har ju hört endel. Nu åt vi bara på hotellområdet, där var det väldigt rent och fint. Ingen av oss blev sjuka. Vi var 2 vuxna och 4 barn, den yngsta 4 år.
    Vi var dock noga med handhygienen, spritade händerna på alla före vi åt och det vara bara jag och min man som tog i deras pengar, de var väldigt äckliga !! I början var jag noga med att barnen inte skulle äta gräddiga bakelser och liknande till efterätt på hotellet men mot slutet åt de allt.
    Så frågar du mig så, var lugn ! Tänk på att ta med handsprit och änvänd den flitigt.
    Trevlig resa !
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack för ditt svar! Jag ska genast inhandla handspriten. Vi har tagit ett allinclusive hotell och jag hoppas att det är bra kök.
  6. 3
    Tack för ditt svar! Jag ska genast inhandla handspriten. Vi har tagit ett allinclusive hotell och jag hoppas att det är bra kök.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Vi har varit iväg med två barn, och vi blev inte heller magsjuka. Använde handsprit när vi rört pengarna. Annars åt vi allting, och det finns så mycket gott att äta så att undvika var inget alternativ. Jag tror att det är sedlarna som kan smitta, de är fulla med bakterier. Trevlig resa!
  8. 4
    Vi har varit iväg med två barn, och vi blev inte heller magsjuka. Använde handsprit när vi rört pengarna. Annars åt vi allting, och det finns så mycket gott att äta så att undvika var inget alternativ. Jag tror att det är sedlarna som kan smitta, de är fulla med bakterier. Trevlig resa!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Vi var också i Egypten

    med 1 barn(1,5år gammal) Vi alal tre åt allt, både på hotell, men även ute på stan. Ingen av oss blev sjuk. I och för sig så blir vi aldrig magsjuka när vi reser, men ändå....
    handsprit är bra att ha med sig!
    Lycka till nu!
    Jelena med L,MoA
  10. 5
    Vi var också i Egypten med 1 barn(1,5år gammal) Vi alal tre åt allt, både på hotell, men även ute på stan. Ingen av oss blev sjuk. I och för sig så blir vi aldrig magsjuka när vi reser, men ändå....
    handsprit är bra att ha med sig!
    Lycka till nu!

Liknande trådar

  1. Egypten?
    By Tilda17 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 08:17
  2. egypten
    By fabfix in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 10:21
  3. Egypten
    By mimix in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 16:32
  4. Egypten??
    By kimma in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 10:08
  5. Egypten?
    By JOhanna in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar