Tema JAG i förskolan!
Barn som yrke
  1. Medlem sedan
    Nov 1998
    #1

    Tema JAG i förskolan!

    Vi skall arbeta med tema JAG, och MIN FAMILJ nu i vår (avd 1-5)
    Har ni tips och ideer på hur man kan arbeta tar jag tacksamt emot
  2. 1
    Tema JAG i förskolan! Vi skall arbeta med tema JAG, och MIN FAMILJ nu i vår (avd 1-5)
    Har ni tips och ideer på hur man kan arbeta tar jag tacksamt emot
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Boken: "lyssnandets pedagogik" av Ann Åberg har jättebra exempel på detta.

    En kul grej är att ta närbilder på barnen. Göra de i naturlig storlek på datorn. Skriva ut och plasta in. Sen klippa ut ögon i en remsa, näsa i en och mun i en och hårfäste i en. Då får du ett ansiktspussel till varje barn om du kan låta de lägga var o en först. Sen är det spännande att se hur man skulle se ut med kompisnes ögon mm.
    Jag började med att sätta upp allas ögon på en tavla (med kludd bakom) o så fick de försöka hitta sina egna ögon eller hjälpas åt att hitta.
    Ett barn satte remsan med ögon framför sina egna ögon och det såg väldigt roligt ut! Sen funderade vi över olika och lika.
  4. 2
    Boken: "lyssnandets pedagogik" av Ann Åberg har jättebra exempel på detta.

    En kul grej är att ta närbilder på barnen. Göra de i naturlig storlek på datorn. Skriva ut och plasta in. Sen klippa ut ögon i en remsa, näsa i en och mun i en och hårfäste i en. Då får du ett ansiktspussel till varje barn om du kan låta de lägga var o en först. Sen är det spännande att se hur man skulle se ut med kompisnes ögon mm.
    Jag började med att sätta upp allas ögon på en tavla (med kludd bakom) o så fick de försöka hitta sina egna ögon eller hjälpas åt att hitta.
    Ett barn satte remsan med ögon framför sina egna ögon och det såg väldigt roligt ut! Sen funderade vi över olika och lika.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Tack för tipsen.
  6. 3
    Tack för tipsen.

Liknande trådar

  1. Ang.tema
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 18:03
  2. Astrid Lindgren-tema i förskolan?
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 21:20
  3. Tema...
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:01
  4. Tema?
    By PernillaM in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 20:03
  5. Det här med tema dom har
    By MYZOXE! in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 19:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar