Tips på plockmat önskas...
_0705 Majbarn
  1. fröken solsken
    #1

    Tips på plockmat önskas...

    MIn lilla bestämda dam äter ju inte mycket och tuttarna börjar minska så nu krävs det mat i den lilla magen. Tips önkas på tagvänlig mat som man lätt får i sig. Inget med sked

    Det vanliga ost, makaroner, gurka, tomat, majs, pasta, korv, köttbullar pillar hon väl i sig. Men blöjorna är ganska torra tycker jag. Ingen gröt (har slutat igen) yougurt eller välling. VAtten är gott men inga stora mängder. Känns som jag bara gnäller men detta är ganska jobbigt tycker jag.
  2. 1
    Tips på plockmat önskas... MIn lilla bestämda dam äter ju inte mycket och tuttarna börjar minska så nu krävs det mat i den lilla magen. Tips önkas på tagvänlig mat som man lätt får i sig. Inget med sked

    Det vanliga ost, makaroner, gurka, tomat, majs, pasta, korv, köttbullar pillar hon väl i sig. Men blöjorna är ganska torra tycker jag. Ingen gröt (har slutat igen) yougurt eller välling. VAtten är gott men inga stora mängder. Känns som jag bara gnäller men detta är ganska jobbigt tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Spontana tankar: bröd (kanske kanterna är lättast), apelsin, mango, kokt ägg ... t ex.
  4. 2
    Spontana tankar: bröd (kanske kanterna är lättast), apelsin, mango, kokt ägg ... t ex.
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Allt äts här! plockar med makaroner, köttfärs oliver, korvbitar, kyckling, kött, grönsaker, frukt!

    Gör små bitar av allt, så har hon lite att göra

    Om Maja kunde prata hade hon sagt : KAN SJÄLV!
    Vägrar bli matad, utan hon SKA göra själv.

    I badkaret kan hon plocka med allt, perfekt!
    Köttfärssås med makaroner, majs och ärtor, så får hon sitta där och mumsa eftersom hon inte vill bli matad av mig längre.
  6. 3
    Allt äts här! plockar med makaroner, köttfärs oliver, korvbitar, kyckling, kött, grönsaker, frukt!

    Gör små bitar av allt, så har hon lite att göra

    Om Maja kunde prata hade hon sagt : KAN SJÄLV!
    Vägrar bli matad, utan hon SKA göra själv.

    I badkaret kan hon plocka med allt, perfekt!
    Köttfärssås med makaroner, majs och ärtor, så får hon sitta där och mumsa eftersom hon inte vill bli matad av mig längre.
  7. fröken solsken
    #4
    Hej!

    Även här bor då en fröken KAN SJÄLV.

    Tillåts du blanda köttfärsen med pastan och ärtorna eller ska det vara separat. Julia vill helst äta allt själv men har inte f¨ått mata henne med blandad mat på ett tag men kanske det går. Blir det lite såsigt elle

    Hur hur gör du? Mosar eller mixar? Skär i bitar? Här ska allt helst vara i bitar. Hon kväljer sig ju själv ofta men ibland går det ner en del.

    Går hopn upp i vikt som hon ska? Det undrar jag om Julia gör men jag har försökt sluta bry mig nu. Inte mer jag kan göra en att erbjuda henne plockmat.

    tack för hjälpen!


    Lotta
  8. 4
    Hej!

    Även här bor då en fröken KAN SJÄLV.

    Tillåts du blanda köttfärsen med pastan och ärtorna eller ska det vara separat. Julia vill helst äta allt själv men har inte f¨ått mata henne med blandad mat på ett tag men kanske det går. Blir det lite såsigt elle

    Hur hur gör du? Mosar eller mixar? Skär i bitar? Här ska allt helst vara i bitar. Hon kväljer sig ju själv ofta men ibland går det ner en del.

    Går hopn upp i vikt som hon ska? Det undrar jag om Julia gör men jag har försökt sluta bry mig nu. Inte mer jag kan göra en att erbjuda henne plockmat.

    tack för hjälpen!


    Lotta

Liknande trådar

  1. Tips på bra plockmat
    By Lillamy1983 in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 14:07
  2. Tips på plockmat
    By sandra & co in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 16:20
  3. Tips på plockmat?
    By mallemus in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 13:42
  4. Tips på plockmat önskas!
    By Corinne m. 4 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 10:31
  5. Tips på plockmat?
    By Indra in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar