Flyttstäd.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Flyttstäd.

    Är det någon som köpt sig den tjänsten. Vad kostade det? Var det värt det?
    Och varför - bara lathet, skada, sjukdom m.m.?
    Jag duger! Nä f*n jag är bättre än så! Jag är jag och jag är bra!
  2. 1
    Flyttstäd. Är det någon som köpt sig den tjänsten. Vad kostade det? Var det värt det?
    Och varför - bara lathet, skada, sjukdom m.m.?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Tidsbrist och det var värt det hur mycket som helst.
  4. 2
    Tidsbrist och det var värt det hur mycket som helst.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Ja, för ett par år sedan köpte vi flyttstädning. För ett hus på ca 120kvm kostade det knappt 4000;- och då var det guld värt då dottern var alldeles nyfödd och vi flyttade långt. Så här i efterhand känner jag att jag skulle ta flyttstäd även om jag flyttade bara 500m.
  6. 3
    Ja, för ett par år sedan köpte vi flyttstädning. För ett hus på ca 120kvm kostade det knappt 4000;- och då var det guld värt då dottern var alldeles nyfödd och vi flyttade långt. Så här i efterhand känner jag att jag skulle ta flyttstäd även om jag flyttade bara 500m.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Jag skulle nog kunna göra det av lathet!! Får man vara så lat??
  8. 4
    Jag skulle nog kunna göra det av lathet!! Får man vara så lat??
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    japp! spar din rygg och skapa fler jobb åt folket
  10. 5
    japp! spar din rygg och skapa fler jobb åt folket
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Undrar vad det kostar nu. *Drömmer* haha, vi som inte ens har köpt något hus. Men i hjärnan är vi redan påväg....
  12. 6
    Undrar vad det kostar nu. *Drömmer* haha, vi som inte ens har köpt något hus. Men i hjärnan är vi redan påväg....
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Just! Varför skulle jag göra deras jobb? De gör ju inte mitt
  14. 7
    Just! Varför skulle jag göra deras jobb? De gör ju inte mitt
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Ja absolut, finns inte på min karta att jag kommer att flyttstäda själv. Det kostade runt tusenlappen per rum ungefär.
  16. 8
    Ja absolut, finns inte på min karta att jag kommer att flyttstäda själv. Det kostade runt tusenlappen per rum ungefär.
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9
    Vi köpte det för drygt ett år sedan så vi flyttade. Jag var då gravid i 8nde månaden och orkade nätt och jämt med själva flytten!! Det var absolut värt de dryga 2000 spänn det kostade för en trea på 85 kvm.
  18. 9
    Vi köpte det för drygt ett år sedan så vi flyttade. Jag var då gravid i 8nde månaden och orkade nätt och jämt med själva flytten!! Det var absolut värt de dryga 2000 spänn det kostade för en trea på 85 kvm.
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10
    Å, vad skönt att höra. Tänkte att man var en dålig människa om man ens tänkte åt det hållet
  20. 10
    Å, vad skönt att höra. Tänkte att man var en dålig människa om man ens tänkte åt det hållet
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Vi betalade 2000 kr för 3 år sedan en stor trea,de putsade tom våra fönster, dammsög väggar.
    Kanonbra blev det!
  22. 11
    Vi betalade 2000 kr för 3 år sedan en stor trea,de putsade tom våra fönster, dammsög väggar.
    Kanonbra blev det!
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Nu bodde du inte i sthlmstrakten misstänker jag?! 2000:- för 85 kvm. Vi har nu 80. Kostar säker mer här, men det ska kollas upp den dagen det är dags!!!
    8:e månaden. Ja då är det inte lathet med flyttstöd
  24. 12
    Nu bodde du inte i sthlmstrakten misstänker jag?! 2000:- för 85 kvm. Vi har nu 80. Kostar säker mer här, men det ska kollas upp den dagen det är dags!!!
    8:e månaden. Ja då är det inte lathet med flyttstöd
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Vet inte vad det kostade, för flyttstädningen ingick i vår försäljning, men det hade definitivt varit värt några tusenlappar. Jag hade helt enkelt inte orkat städa vårt gamla hus efter att ha slitit så med flytten. Man vill ju att det ska bli bra men motivationen och orken saknas.
  26. 13
    Vet inte vad det kostade, för flyttstädningen ingick i vår försäljning, men det hade definitivt varit värt några tusenlappar. Jag hade helt enkelt inte orkat städa vårt gamla hus efter att ha slitit så med flytten. Man vill ju att det ska bli bra men motivationen och orken saknas.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Nähädå, det finns folk som har det som jobb, och jag bidrar gärna till att andra få lön.

    Man har ju inte ens de rätta arbetsredskapen för en sån typ av tvätt, eller ens medlen. Nä, det där kommer jag aldrig att städa själv.
  28. 14
    Nähädå, det finns folk som har det som jobb, och jag bidrar gärna till att andra få lön.

    Man har ju inte ens de rätta arbetsredskapen för en sån typ av tvätt, eller ens medlen. Nä, det där kommer jag aldrig att städa själv.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    2000:- ni med. 3 år sedan. Hmmm.
    Sthlmstrakten??
    Å, vad vi ska köpa flyttstäd!!
  30. 15
    2000:- ni med. 3 år sedan. Hmmm.
    Sthlmstrakten??
    Å, vad vi ska köpa flyttstäd!!
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Vill ju lägga krutet på nya bostaden. Inte skiten i gamla
    Det är definitift värt några tusenlappar.
  32. 16
    Vill ju lägga krutet på nya bostaden. Inte skiten i gamla
    Det är definitift värt några tusenlappar.
  33. Medlem sedan
    Nov 2007
    #17

    Värt allt!

    Jag KAN inte städa så mycket själv p.g.a sjukdom (skulle ta månader...) så jag lejde en tjej privat förra gången jag flyttade. Minns inte vad hon fick,men både hon och jag var så nöjda. Min man lejde vit städhjälp när han flyttade hit till mig. Det gick på nån tusing tror jag.Det enda de glömde var tvättmedelsfacket så det fick vi gå tillbaka och skura ur.
  34. 17
    Värt allt! Jag KAN inte städa så mycket själv p.g.a sjukdom (skulle ta månader...) så jag lejde en tjej privat förra gången jag flyttade. Minns inte vad hon fick,men både hon och jag var så nöjda. Min man lejde vit städhjälp när han flyttade hit till mig. Det gick på nån tusing tror jag.Det enda de glömde var tvättmedelsfacket så det fick vi gå tillbaka och skura ur.
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18
    Uppsala! Tror bestämt att den exakta summan var 2300 kr. Jag ringde runt och dealade en hel del för att få ett bra pris - det lönade sig.
  36. 18
    Uppsala! Tror bestämt att den exakta summan var 2300 kr. Jag ringde runt och dealade en hel del för att få ett bra pris - det lönade sig.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    du skojar

    fick ni verkligen en påpekan om det?

    Vissa människor alltså

    Jag fick höra ngt från de som tog över min gamla lägenhet om en tapetfläck...

    jaja bara det att huset jag tog över efter dem såg ut som en svinstia..skärbrädor visste de inte vad det var utan slängde köttet direkt på träskivan(diskbänk)och ja den såg ju ut därefter om vi säger så
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  38. 19
    du skojar fick ni verkligen en påpekan om det?

    Vissa människor alltså

    Jag fick höra ngt från de som tog över min gamla lägenhet om en tapetfläck...

    jaja bara det att huset jag tog över efter dem såg ut som en svinstia..skärbrädor visste de inte vad det var utan slängde köttet direkt på träskivan(diskbänk)och ja den såg ju ut därefter om vi säger så
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20
    Jag har bestämmt oss nu. Flyttstäd blir det. Tyvärr fick vi inte huset vi budade på nu i veckan men vi ger inte upp!
  40. 20
    Jag har bestämmt oss nu. Flyttstäd blir det. Tyvärr fick vi inte huset vi budade på nu i veckan men vi ger inte upp!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Flyttstäd?
    By Gileae in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 18:17
  2. sommar, sol och flyttstäd...
    By Mama Chaka in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 09:30
  3. Flyttstäd -persienner
    By grynet in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 19:16
  4. Flyttstäd
    By Flyttar in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 15:58
  5. Appropå flyttstäd
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar