Snustorr i munnen på natten!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Snustorr i munnen på natten!

    Måste höra om det är nåån annan som känner samma sak? Jag vaknar flera gånger per natt och är fullständigt snustorr i hela munnen. Inte bara törstig alltså, utan helt knastertorr (svårt att röra tungan som liksom sitter fast i munnen).

    Jag dricker ca 1/2 liter vatten om natten för att försöka få bort torrheten, och massa vatten varje dag för fylla på kroppen med vätska..

    Har inte haft så här tidigare.. nån annan??

    Jag har bra sockervärden så det bör inte vara det..

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  2. 1
    Snustorr i munnen på natten! Måste höra om det är nåån annan som känner samma sak? Jag vaknar flera gånger per natt och är fullständigt snustorr i hela munnen. Inte bara törstig alltså, utan helt knastertorr (svårt att röra tungan som liksom sitter fast i munnen).

    Jag dricker ca 1/2 liter vatten om natten för att försöka få bort torrheten, och massa vatten varje dag för fylla på kroppen med vätska..

    Har inte haft så här tidigare.. nån annan??

    Jag har bra sockervärden så det bör inte vara det..

    // Delph
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Är det för att du andas med munnen när du sover? Märker att när jag är mer täppt (alltid täppt men vissa nätter vaknar jag av att det är helstopp) är jag oxå snustorr i munnen, och då är det verkligen som du beskriver, tungan verkar ha fastnat och går liksom inte att slicka sig om läpparna.. Enda sättet är att dricka rätt mycket vatten..

    Har oxå bra sockervärden och dricker mycket om dagarna.. Underligt..
  4. 2
    Är det för att du andas med munnen när du sover? Märker att när jag är mer täppt (alltid täppt men vissa nätter vaknar jag av att det är helstopp) är jag oxå snustorr i munnen, och då är det verkligen som du beskriver, tungan verkar ha fastnat och går liksom inte att slicka sig om läpparna.. Enda sättet är att dricka rätt mycket vatten..

    Har oxå bra sockervärden och dricker mycket om dagarna.. Underligt..
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Nästäppa?

    Det låter ju som om du är drabbad av släng av nästäppa på natten och därför omedvetet sover med öppen mun. Jag hade så som du beskriver när jag var förkyld senast, jättejobbigt verkligen.
    Det är ju ganska vanligt med nästäppa när man är gravid.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  6. 3
    Nästäppa? Det låter ju som om du är drabbad av släng av nästäppa på natten och därför omedvetet sover med öppen mun. Jag hade så som du beskriver när jag var förkyld senast, jättejobbigt verkligen.
    Det är ju ganska vanligt med nästäppa när man är gravid.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Jaa, precis så har jag det också! Men jag vägrar dricka ändå för då måste jag upp o kissa och det orkar jagi nte
    Jag har satt torrheten i munnen på förkylningskontot. Jag är täppt i näsan och andas därför antagligen med munnen öppen hela nätterna och då blir det ju torrt.
  8. 4
    Jaa, precis så har jag det också! Men jag vägrar dricka ändå för då måste jag upp o kissa och det orkar jagi nte
    Jag har satt torrheten i munnen på förkylningskontot. Jag är täppt i näsan och andas därför antagligen med munnen öppen hela nätterna och då blir det ju torrt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Jo, det gör jag ju troligen (eftersom jag är förkyld), men jag tycker att jag blir fånigt knastertorr i munnen. Förkyld har man ju varit förr, men så här har det aldrig blivit

    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  10. 5
    Jo, det gör jag ju troligen (eftersom jag är förkyld), men jag tycker att jag blir fånigt knastertorr i munnen. Förkyld har man ju varit förr, men så här har det aldrig blivit

    // Delph
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6

    Tack för svaren! :)

    Ja, det kanske helt enkelt får vara förkylningens fel men jag kan andas genom näsan utan problem och somnar i alla fall med munnen stängd (vad jag vet)

    Hu.. hoppas att det går över snart, det är lite läskigt att bli så torr så att man nästan inte får loss tungan..


    // Delph
    Delph, mamma till två stolta storebröder födda -00 och -02 och lillsyster Lova 7 april -08
  12. 6
    Tack för svaren! :) Ja, det kanske helt enkelt får vara förkylningens fel men jag kan andas genom näsan utan problem och somnar i alla fall med munnen stängd (vad jag vet)

    Hu.. hoppas att det går över snart, det är lite läskigt att bli så torr så att man nästan inte får loss tungan..


    // Delph

Liknande trådar

  1. Ont i munnen
    By Nilsson_84 in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 13:02
  2. Munnen
    By Norping in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 21:07
  3. Har du ont i munnen?
    By mmaddee in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 21:11
  4. Snustorr
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 22:05
  5. Ont i munnen
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar