Översättningskort
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Översättningskort

    Går det inte att skriva ut översättningskort från Celiakiförbundets hemsida längre??
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  2. 1
    Översättningskort Går det inte att skriva ut översättningskort från Celiakiförbundets hemsida längre??
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Tydligen har dom ändrat det..man måste beställa dem eller vara medlem, då kan man skriva ut dem gratis. Står så inne på beställ material. I höstas var det inte så.
    Vilket är det du behöver? Jag har nåt hemma än sedan vår resa till cypern.
  4. 2
    Tydligen har dom ändrat det..man måste beställa dem eller vara medlem, då kan man skriva ut dem gratis. Står så inne på beställ material. I höstas var det inte så.
    Vilket är det du behöver? Jag har nåt hemma än sedan vår resa till cypern.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Och jag kan spanska, sà vilket spràk ár det du behòver hjálp med?
  6. 3
    Och jag kan spanska, sà vilket spràk ár det du behòver hjálp med?
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Och jag är medlem... kopiera...?
  8. 4
    Och jag är medlem... kopiera...?
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Jag är...

    ...ju medlem!! Ska se om jag lyckas med detta. Det är vietnamesiska jag behöver! Tack för era svar.
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  10. 5
    Jag är... ...ju medlem!! Ska se om jag lyckas med detta. Det är vietnamesiska jag behöver! Tack för era svar.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Kolla upp den vietnamesiska texten innan du skriver ut!!! När jag skrev ut för två år sedan visade det sig att vissa texter var felaktiga, och att man i översättningarna hade blandat ihop gluten och lactos! Om jag minns rätt funkade visserligen den vietnamesiska, medan den engelska var felaktig, men var som sagt noga innan du skriver ut den.
    Fördelen är att det faktiskt går att utläsa ur den vietnamesiska vilken det gäller, eftersom lactos heter ungefär så även på vietnamesiska. Får man nyfiket undra vart i Vietnam ni ska?
  12. 6
    Kolla upp den vietnamesiska texten innan du skriver ut!!! När jag skrev ut för två år sedan visade det sig att vissa texter var felaktiga, och att man i översättningarna hade blandat ihop gluten och lactos! Om jag minns rätt funkade visserligen den vietnamesiska, medan den engelska var felaktig, men var som sagt noga innan du skriver ut den.
    Fördelen är att det faktiskt går att utläsa ur den vietnamesiska vilken det gäller, eftersom lactos heter ungefär så även på vietnamesiska. Får man nyfiket undra vart i Vietnam ni ska?
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Vi ska till...

    ...Saigon och Phan Thiet. Har du varit där?
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  14. 7
    Vi ska till... ...Saigon och Phan Thiet. Har du varit där?
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Ja, i Saigon, för två år sedan ungefär. Samt i en underbar stad ungefär två timmars resa söderut från Saigon, Vung Tau. Ett underbart land med massor att se och uppleva! Jag längtar verkligen tillbaka.
    På tal om allergier: Min mamma, som var med på resan, tål inte mjölkprotein, och det var jättelätt för henne att få rätt mat, allergikortet accepterades utan minsta trassel och det fanns en verklig respekt för vad hon önskade/tålde - sådan som man tyvärr sällan möter när man äter ute i Sverige...

    Önskar er verkligen en trevlig resa!
  16. 8
    Ja, i Saigon, för två år sedan ungefär. Samt i en underbar stad ungefär två timmars resa söderut från Saigon, Vung Tau. Ett underbart land med massor att se och uppleva! Jag längtar verkligen tillbaka.
    På tal om allergier: Min mamma, som var med på resan, tål inte mjölkprotein, och det var jättelätt för henne att få rätt mat, allergikortet accepterades utan minsta trassel och det fanns en verklig respekt för vad hon önskade/tålde - sådan som man tyvärr sällan möter när man äter ute i Sverige...

    Önskar er verkligen en trevlig resa!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar