tandställning
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    tandställning

    Så var det dags för min tjej att få vidgande tandställning inför bentransplantationen senare i vår. Finns det någon med erfarenhet från detta? Har det gjort ont på barnet? Spänt?
    Hon är just nu ganska stolt, för "det finns ingen annan som får tandställning när de är bara åtta år"
    Det gäller att tänka positivt, även för mamman.
  2. 1
    tandställning Så var det dags för min tjej att få vidgande tandställning inför bentransplantationen senare i vår. Finns det någon med erfarenhet från detta? Har det gjort ont på barnet? Spänt?
    Hon är just nu ganska stolt, för "det finns ingen annan som får tandställning när de är bara åtta år"
    Det gäller att tänka positivt, även för mamman.
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Hej!
    Jag läste detta först nu. Ja, det är verkligen att man måste tänka positivt. Har tvillingar, en av varje, som är födda -05. Pojken föddes med lkg. Han op ihop läppen när han var 5 mån. Allt gick bra o gommen växte ihop av sig själv. Nästa op blir vid 10 års ålder när hans nya tänder har växt fram. Det känner jag är jobbigt. Det jobbiga är inte att han ska få tandställning utan op. Hur gör dom?
    Allt det andra är ju inget mot detta tycker jag. Han har även autism mm.
    Men som sagt måste man ju tänka positivt. Fast ibland är det svårt med alla hans diagnoser. Hans syster har iaf "bara" en diagnos.

    Ha det bra, Tina
  4. 2
    Hej!
    Jag läste detta först nu. Ja, det är verkligen att man måste tänka positivt. Har tvillingar, en av varje, som är födda -05. Pojken föddes med lkg. Han op ihop läppen när han var 5 mån. Allt gick bra o gommen växte ihop av sig själv. Nästa op blir vid 10 års ålder när hans nya tänder har växt fram. Det känner jag är jobbigt. Det jobbiga är inte att han ska få tandställning utan op. Hur gör dom?
    Allt det andra är ju inget mot detta tycker jag. Han har även autism mm.
    Men som sagt måste man ju tänka positivt. Fast ibland är det svårt med alla hans diagnoser. Hans syster har iaf "bara" en diagnos.

    Ha det bra, Tina

Liknande trådar

  1. Tandställning
    By Katja + tjejerna in forum _00 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 23:52
  2. Tandställning
    By _Åsa_ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 21:25
  3. Tandställning
    By anne h in forum Downs Syndrom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 01:00
  4. Tandställning?!
    By Katja + tjejerna in forum _00 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 13:58
  5. Tandställning
    By maylin in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 08:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar