Mollusker
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Mollusker

    Min dotter har haft mollusker ganska länge. De sitter på insidan av låren.
    Nu har flera av dem blivit inflamerade och det är svullet och jätteömt.
    På vissa ställen syns det knappt att det är mollusker längre utan det är bara sårigt.
    Igår hade det på ett av de såriga ställena samlats massor med var så vi var tvugna att ta hål på det eftersom hon hade så ont, sen blev det lite bättre.
    Är det nån mening att man ringer vc? Finns det nåt de kan göra, eller är det nån här som har några tips?
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Mollusker Min dotter har haft mollusker ganska länge. De sitter på insidan av låren.
    Nu har flera av dem blivit inflamerade och det är svullet och jätteömt.
    På vissa ställen syns det knappt att det är mollusker längre utan det är bara sårigt.
    Igår hade det på ett av de såriga ställena samlats massor med var så vi var tvugna att ta hål på det eftersom hon hade så ont, sen blev det lite bättre.
    Är det nån mening att man ringer vc? Finns det nåt de kan göra, eller är det nån här som har några tips?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Microcid är en bakteriedödande receptfri salva som funkat när dotterns mollusker blivit infekterade.
    Har det blivit var så hade jag nog rådfrågat BVC
  4. 2
    Microcid är en bakteriedödande receptfri salva som funkat när dotterns mollusker blivit infekterade.
    Har det blivit var så hade jag nog rådfrågat BVC
  5. Anonym
    #3
    annars finns Lph kräm som är samma innehåll som microcid men billigare,
  6. 3
    annars finns Lph kräm som är samma innehåll som microcid men billigare,
  7. _Diana_
    #4
    Vi fick rådet av vår BVC sköterska att badda molluskerna med alsolsprit på bomull för att torka ut dem. Efter ett par månaders baddande ca 3 ggr/veckan har de faktisk gått tillbaka och försvunnit helt. När de har varit infekterade har vi baddat med alsol och sedan satt på plåster så att varet inte ska sprida fler.
  8. 4
    Vi fick rådet av vår BVC sköterska att badda molluskerna med alsolsprit på bomull för att torka ut dem. Efter ett par månaders baddande ca 3 ggr/veckan har de faktisk gått tillbaka och försvunnit helt. När de har varit infekterade har vi baddat med alsol och sedan satt på plåster så att varet inte ska sprida fler.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Tack för era svar. Vi har baddat med alsolsprit nu ¨några dagar, det rekomenderade de på apoteket också men än har det inte hjälpt.
    Dotter går i skolan så nåt bvc går hon inte på längre
    Blir det inte bättre nu i början på veckan så ska jag ringa vc.
  10. 5
    Tack för era svar. Vi har baddat med alsolsprit nu ¨några dagar, det rekomenderade de på apoteket också men än har det inte hjälpt.
    Dotter går i skolan så nåt bvc går hon inte på längre
    Blir det inte bättre nu i början på veckan så ska jag ringa vc.

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar