åt sin 8 månader äldre kusin. han pratar knappt alls. säger mamma, traktorn och nåt mer. jag är helt övertygad över att han kan allt men att det kommer senare.

igår när de lekte var första gången de kunnat leka på riktigt. han har precis börjat på dagis och jag tror det gör skillnad. nellie har ju alltid blivit så ledsen när han tagit saker och han har hela tiden tagit allt för att hon gråter. nu ger hon igen och han leker mera.

jag började räkna efter lite när frågan om räknande barn kom upp och det är ju faktiskt massvis med ord ungen kan. man är ju så van att höra allt att man inte reflekterar. hon härmar mycket och har alltid tölat mycket.

igår började hennes kusin härma henne. jag har aldrig hört honom säga så mycket någon gång. min mamma, min pappa, slut, häst, docka, bil och några fler. gissa om han hade en gråtfärdig mamma tror min mamma var det som kändes mest i hjärtat

hon har ju varit lite orolig över att han är så tyst, men han visar mycket vad han vill, han bara inte pratar än. de får umgås oftare så kanske det lossnar lite.