Ryckningar
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Ryckningar

    Hejsan!

    Hoppas att ni mår bra. Har inte hunnit läsa ikapp än.

    Melker har ticks för sig eller så är det något annat. Kanske är det en reflex ? . När jag lägger honom på axeln och klappar honom på blöjrumpan för att han ska kunna rapa så rycker (flera små ryckningar efter varandra) det ibland i armen/armarna och ibland även i benet/benen. Ibalnd kan det hända spotant tex på skötbordet men det är inte så ofta.
    Är det någon mer som har uppmärksammat detta på sina bebisar eller vet vad det beror på? Jag frågade BM som i alla fall avfärdade hjärnskada...

    Jag lägger in detta på februari också.
  2. 1
    Ryckningar Hejsan!

    Hoppas att ni mår bra. Har inte hunnit läsa ikapp än.

    Melker har ticks för sig eller så är det något annat. Kanske är det en reflex ? . När jag lägger honom på axeln och klappar honom på blöjrumpan för att han ska kunna rapa så rycker (flera små ryckningar efter varandra) det ibland i armen/armarna och ibland även i benet/benen. Ibalnd kan det hända spotant tex på skötbordet men det är inte så ofta.
    Är det någon mer som har uppmärksammat detta på sina bebisar eller vet vad det beror på? Jag frågade BM som i alla fall avfärdade hjärnskada...

    Jag lägger in detta på februari också.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Kan det vara fallreflexen? Elis slog ut med händer och fötter ibland precis när man lade ner eller tog upp honom, spänner liksom hela kroppen en liten stund och ut med alla fyra.
  4. 2
    Kan det vara fallreflexen? Elis slog ut med händer och fötter ibland precis när man lade ner eller tog upp honom, spänner liksom hela kroppen en liten stund och ut med alla fyra.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ja min pojke gör också så, ser lite läskigt ut. Omogenhet i nervsystemet o reflexer har jag hört att det är, normalt
  6. 3
    Ja min pojke gör också så, ser lite läskigt ut. Omogenhet i nervsystemet o reflexer har jag hört att det är, normalt
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4

    jo har sett

    [
    det ngr ggr på filippa med, men hon har oftast sovit i samma veva, tolkar det som helt ofarligt, säkert ngn nerv eller impuls som orsakar det..

    QUOTE]Hejsan!

    Hoppas att ni mår bra. Har inte hunnit läsa ikapp än.

    Melker har ticks för sig eller så är det något annat. Kanske är det en reflex ? . När jag lägger honom på axeln och klappar honom på blöjrumpan för att han ska kunna rapa så rycker (flera små ryckningar efter varandra) det ibland i armen/armarna och ibland även i benet/benen. Ibalnd kan det hända spotant tex på skötbordet men det är inte så ofta.
    Är det någon mer som har uppmärksammat detta på sina bebisar eller vet vad det beror på? Jag frågade BM som i alla fall avfärdade hjärnskada...

    Jag lägger in detta på februari också.[/QUOTE]
  8. 4
    jo har sett [
    det ngr ggr på filippa med, men hon har oftast sovit i samma veva, tolkar det som helt ofarligt, säkert ngn nerv eller impuls som orsakar det..

    QUOTE]Hejsan!

    Hoppas att ni mår bra. Har inte hunnit läsa ikapp än.

    Melker har ticks för sig eller så är det något annat. Kanske är det en reflex ? . När jag lägger honom på axeln och klappar honom på blöjrumpan för att han ska kunna rapa så rycker (flera små ryckningar efter varandra) det ibland i armen/armarna och ibland även i benet/benen. Ibalnd kan det hända spotant tex på skötbordet men det är inte så ofta.
    Är det någon mer som har uppmärksammat detta på sina bebisar eller vet vad det beror på? Jag frågade BM som i alla fall avfärdade hjärnskada...

    Jag lägger in detta på februari också.[/QUOTE]
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Lukas gör också så ibland. Framförallt när han spänner sig så kan hans ben rycka/skaka jättefort. Det ser verkligen läskigt ut men det ska vara ofarligt!
  10. 5
    Lukas gör också så ibland. Framförallt när han spänner sig så kan hans ben rycka/skaka jättefort. Det ser verkligen läskigt ut men det ska vara ofarligt!
  11. Medlem sedan
    May 2007
    #6
    Samma här, anton har som darrningar i benet. löskigt, skönt att höra att fler har det, då måste det vara normalt.
  12. 6
    Samma här, anton har som darrningar i benet. löskigt, skönt att höra att fler har det, då måste det vara normalt.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Supertack för alla svar. Nu blev jag lugnare.
  14. 7
    Supertack för alla svar. Nu blev jag lugnare.

Liknande trådar

  1. Ryckningar
    By UlLi in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 13:27
  2. Ryckningar
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:20
  3. Ryckningar
    By mia6 in forum Epilepsi
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 16:31
  4. ryckningar?
    By krysmynta in forum Epilepsi
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 08:48
  5. Ryckningar i
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar