4-årspresent?
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    4-årspresent?

    Inte ofta man är här. Jobbar 75% på förlossningen/bb i Kalmar. Bebissuget är här med stor kraft men vi är inte riktigt ense om ett 4:e barn ännu.
    Har börjat fundera på 4-årspresent till MInja men kan inte komma på något till en som har mycket leksaker och kläder.
    Anna med Jonathan, Minja och Maja
  2. 1
    4-årspresent? Inte ofta man är här. Jobbar 75% på förlossningen/bb i Kalmar. Bebissuget är här med stor kraft men vi är inte riktigt ense om ett 4:e barn ännu.
    Har börjat fundera på 4-årspresent till MInja men kan inte komma på något till en som har mycket leksaker och kläder.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Hej!

    Vi är i samma sits, både med barn och presenter. Vi ska inte ha fler barn, men ett plågosamt bebissug finns alltid.

    Alicia har faktiskt för mycket leksaker och kläder. Men lite sommarplagg ska hon nog få i present för det har hon inte sååå mycket av. Och det gillar hon också. Uteleksaker blir det nog en del också, mycket gick sönder från förra årets bl.a vår stora nya pool. *dumma stormar*

    Så, sommarkläder, uteleksaker och sen vet jag inte mer. Jo, en ny cykel blir det nog.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  4. 2
    Hej! Vi är i samma sits, både med barn och presenter. Vi ska inte ha fler barn, men ett plågosamt bebissug finns alltid.

    Alicia har faktiskt för mycket leksaker och kläder. Men lite sommarplagg ska hon nog få i present för det har hon inte sååå mycket av. Och det gillar hon också. Uteleksaker blir det nog en del också, mycket gick sönder från förra årets bl.a vår stora nya pool. *dumma stormar*

    Så, sommarkläder, uteleksaker och sen vet jag inte mer. Jo, en ny cykel blir det nog.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    En cykel

    ska Saga få. Och en blommig cykelhjälm. Vi funderar lite på en kickboard också, fast en med tre hjul. Vi får se. Är lite sugen på ett dockskåp också men det är iofs en bra julklapp. Uteleksaker är ju bra till sommaren, nya hinkar, saker till lekstugan mm.

    Är lite bebissugen också men jag hinner sansa mig innan det blir för starkt. Jag är jättenöjd med mina 2 tjejer!
    /Lotta med Saga och Josefine
  6. 3
    En cykel ska Saga få. Och en blommig cykelhjälm. Vi funderar lite på en kickboard också, fast en med tre hjul. Vi får se. Är lite sugen på ett dockskåp också men det är iofs en bra julklapp. Uteleksaker är ju bra till sommaren, nya hinkar, saker till lekstugan mm.

    Är lite bebissugen också men jag hinner sansa mig innan det blir för starkt. Jag är jättenöjd med mina 2 tjejer!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    fniss

    japp bebissuget finns men det passar inte nu.
    Kanske om ett par år eller aldrig vem vet

    Födelsedagspresent funderar jag på en gunga och en docksäng för det vet jag att hon önskar sig. Annars har jag inte hunnit fundera så mycket ännu. Har iaf hittat ljuvliga gungor i trä och grälla färger, bl a ett knallrött hjärta med blommor på.


    har ett sexårskalas att fixa först.... (armbandsklocka och ballerinabok funderar jag på...)
  8. 4
    fniss japp bebissuget finns men det passar inte nu.
    Kanske om ett par år eller aldrig vem vet

    Födelsedagspresent funderar jag på en gunga och en docksäng för det vet jag att hon önskar sig. Annars har jag inte hunnit fundera så mycket ännu. Har iaf hittat ljuvliga gungor i trä och grälla färger, bl a ett knallrött hjärta med blommor på.


    har ett sexårskalas att fixa först.... (armbandsklocka och ballerinabok funderar jag på...)
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Ballerinabok, vad är det för något? *nyfiken*
  10. 5
    Ballerinabok, vad är det för något? *nyfiken*
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Alicia har en sån

    kickboard med 3 hjul. Jättesött när hon rullar fram på den och bröderna på sina lite större. Vi köpte den, rosa, på Netto för ca 150:-. Ett tips om ni har Netto där ni bor.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Alicia har en sån kickboard med 3 hjul. Jättesött när hon rullar fram på den och bröderna på sina lite större. Vi köpte den, rosa, på Netto för ca 150:-. Ett tips om ni har Netto där ni bor.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    I fyraårspresent tror jag Albin kommer att få en gungställning, men inte från vem. Han har önskat sig Brio builiding system (hette Brio Mech när vi var små), såna träpinnar med hål som man kan bygga saker av, med skruvar och muttrar. Han vill också ha ett lokstall till järnvägen och en lillasyster. Det sista blir svårt att ordna dock. Om jag har bebissug. Gissa?! *roll* Längtar och vill så jag nästan dör. Men det kan jag ju inte för jag måste ju vara mamma till världens finaste prins.

    Cykel har han redan, som räcker i år också, och sandlåda. Kick board är ingen idé ute hos oss, där vi har grusväg.

    Maken är i USA i två veckor nu på kurs, kanske han hittar något bra där?
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  14. 7
    I fyraårspresent tror jag Albin kommer att få en gungställning, men inte från vem. Han har önskat sig Brio builiding system (hette Brio Mech när vi var små), såna träpinnar med hål som man kan bygga saker av, med skruvar och muttrar. Han vill också ha ett lokstall till järnvägen och en lillasyster. Det sista blir svårt att ordna dock. Om jag har bebissug. Gissa?! *roll* Längtar och vill så jag nästan dör. Men det kan jag ju inte för jag måste ju vara mamma till världens finaste prins.

    Cykel har han redan, som räcker i år också, och sandlåda. Kick board är ingen idé ute hos oss, där vi har grusväg.

    Maken är i USA i två veckor nu på kurs, kanske han hittar något bra där?
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    haha

    helt enekelt en bok med ballettgrejer i.
    Lite steg oc kläder och historia, hon tittar jämnt i en på biblioteket och har lånat hem flera gånger. Tänkte jag skulle hitta en egen.
    Hon heter inte Isadora för intet......
  16. 8
    haha helt enekelt en bok med ballettgrejer i.
    Lite steg oc kläder och historia, hon tittar jämnt i en på biblioteket och har lånat hem flera gånger. Tänkte jag skulle hitta en egen.
    Hon heter inte Isadora för intet......
  17. Åza m pojkarna
    #9

    Svårt

    med presenter speciellt när man har två av samma kön rätt tätt som vi.

    Ska iallafall köpa en enklare cd spelare till hans rum eftersom han gillar
    att lyssna på sagor och musik (han har vår gamla köks spelare nu men
    den är dålig). Några enklare lego grejer med.

    Bebissug? nja bebisar vill jag gärna ha men de blir ju också trotsiga
    3 och 6 åringar... Får väl se om några år. Min svägerska har nyss fått
    tvilling flickor så jag får ju klämma på lite bebisar iaf.
  18. 9
    Svårt med presenter speciellt när man har två av samma kön rätt tätt som vi.

    Ska iallafall köpa en enklare cd spelare till hans rum eftersom han gillar
    att lyssna på sagor och musik (han har vår gamla köks spelare nu men
    den är dålig). Några enklare lego grejer med.

    Bebissug? nja bebisar vill jag gärna ha men de blir ju också trotsiga
    3 och 6 åringar... Får väl se om några år. Min svägerska har nyss fått
    tvilling flickor så jag får ju klämma på lite bebisar iaf.
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Den idén

    snor jag. En cd-spelare till hennes rum blir perfekt. Bröderna har ju det säger hon.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  20. 10
    Den idén snor jag. En cd-spelare till hennes rum blir perfekt. Bröderna har ju det säger hon.
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Cyckel

    hade ju varit perfekt men vi har en i rätt stolek som storebror har använt en säsong och det känns ju lite B att slå in en begagnad cyckel som vi redan har och ge bort den en andra gång. ;^)

    Så paketen blir nog bara lite roliga tillbehör som ny cyckelkorg (den som storebror hade var inte hållbar utan gick sönder och det är ju kul att kunna ta med sig något litet när man cycklar.

    Emil var precis lagom gammal när han fick cyckeln. Vi sprang bakom och höll i stång under helgerna i en månad och sedan kunde han cyckla utan stödhjul eller annan hjälp. Så jag tror att cyckel är den perfekta presenten till 4-åringar.
    Annika m. Emil & Erik
  22. 11
    Cyckel hade ju varit perfekt men vi har en i rätt stolek som storebror har använt en säsong och det känns ju lite B att slå in en begagnad cyckel som vi redan har och ge bort den en andra gång. ;^)

    Så paketen blir nog bara lite roliga tillbehör som ny cyckelkorg (den som storebror hade var inte hållbar utan gick sönder och det är ju kul att kunna ta med sig något litet när man cycklar.

    Emil var precis lagom gammal när han fick cyckeln. Vi sprang bakom och höll i stång under helgerna i en månad och sedan kunde han cyckla utan stödhjul eller annan hjälp. Så jag tror att cyckel är den perfekta presenten till 4-åringar.
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    Hahaha

    Vad korkad jag känner mig nu då!
    /Lotta med Saga och Josefine
  24. 12
    Hahaha Vad korkad jag känner mig nu då!
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Nej,

    tyärr har vi inte Netto men det finns säkert hyfsat billigt nån annanstans också (hoppas jag).
    /Lotta med Saga och Josefine
  26. 13
    Nej, tyärr har vi inte Netto men det finns säkert hyfsat billigt nån annanstans också (hoppas jag).
  27. Mirva m. V & D
    #14
    Vincent önskar sig minst TIO paket (han har sagt) och än så länge är det detta som vi har kommit på...

    *Bamse spel - dunderhonung
    *Cementblandare
    *Thomas Tåg - ett stort sett med tågna och allt möjligt, går på 600-700:- kr på BR leksaker

    och så har jag precis beställt en Nicke Nyfiken bok (Nicke Nyfiken hos doktorn) och Lilla prinsessan frågar alltid mamma.
  28. 14
    Vincent önskar sig minst TIO paket (han har sagt) och än så länge är det detta som vi har kommit på...

    *Bamse spel - dunderhonung
    *Cementblandare
    *Thomas Tåg - ett stort sett med tågna och allt möjligt, går på 600-700:- kr på BR leksaker

    och så har jag precis beställt en Nicke Nyfiken bok (Nicke Nyfiken hos doktorn) och Lilla prinsessan frågar alltid mamma.

Liknande trådar

  1. 2-årspresent
    By Cherinne in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 21:20
  2. 40-årspresent
    By tistel in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 23:03
  3. 25-årspresent?
    By Fridaa in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 21:42
  4. 18-årspresent?
    By mariamed4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 20:00
  5. 40-årspresent????
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 10:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar