Permanent hårborttagning
Mammasnack
  1. Lurviga ben
    #1

    Permanent hårborttagning

    Snart kommer sommaren och jag vill svänga mina lurviga... Eller snarare, jag önskar att mina lurviga inte var så lurviga och att jag slapp raka. Undrar därför om det är någon härinne som har testat permanent hårborttagning, typ laser. Funkar det? Hur många gånger måste man behandla för att få effekt? Finns det några bieffekter?
  2. 1
    Permanent hårborttagning Snart kommer sommaren och jag vill svänga mina lurviga... Eller snarare, jag önskar att mina lurviga inte var så lurviga och att jag slapp raka. Undrar därför om det är någon härinne som har testat permanent hårborttagning, typ laser. Funkar det? Hur många gånger måste man behandla för att få effekt? Finns det några bieffekter?
  3. Anonym
    #2
    Jag har provat! Och för min del fungerar det jättebra

    Man bör ha så vit hy som möjligt och så mörka hår som möjligt för att det ska fungera. Och ingen sol/solarium en månad före och efter behandling.

    Behandlingen måste göras i 3-4 omgångar eftersom den bara är effektiv på hår i den aktiva fasen (finns 3 olika om jag inte minns fel). Det gör lite ont men smärtan försvinner snabbt (kan liknas vid stick som är intensivare ju mörkare och tjockare hår man har) Det är mycket skonsammare än både epilireing och vaxning tycker jag.

    Håren kommer aldrig tillbaka eftersom du dödar roten med lasern. Man får inte heller fler hårsäckar men däremot så är olika hårsäckar aktiva vid olika tidpunkter i livet (pubertet, greviditet, klimakteriet, åldrande osv..) Så risken finns ju att man får nya hårsäckar längre fram.

    Men överlag så tycker jag att det är en superbra metod. Priset är väl enda nackdelen.

    Googla på ämnet så får du mer info, finns många bra sidor att läsa på. Och det finns verkligen inga nackdelar/bieffekter som jag har märkt av eller läst/hört om. Jag har dessutom konsulterat ganska många kliniker eftersom jag har så mycket hår. Hittills har jag tagit bort hår på armar och underben och resultatet är jättefint! På benen räckte det med 3 behandlingar för att bli av med håren helt (jag har mörkare och grövre strån på benen). På armarna finns fortfarande lite hår men de mörka håren är borta och de få fjunen som är kvar stör mig inte.

    Jag rekomenderar behandlingen utan minsta tvekan.
  4. 2
    Jag har provat! Och för min del fungerar det jättebra

    Man bör ha så vit hy som möjligt och så mörka hår som möjligt för att det ska fungera. Och ingen sol/solarium en månad före och efter behandling.

    Behandlingen måste göras i 3-4 omgångar eftersom den bara är effektiv på hår i den aktiva fasen (finns 3 olika om jag inte minns fel). Det gör lite ont men smärtan försvinner snabbt (kan liknas vid stick som är intensivare ju mörkare och tjockare hår man har) Det är mycket skonsammare än både epilireing och vaxning tycker jag.

    Håren kommer aldrig tillbaka eftersom du dödar roten med lasern. Man får inte heller fler hårsäckar men däremot så är olika hårsäckar aktiva vid olika tidpunkter i livet (pubertet, greviditet, klimakteriet, åldrande osv..) Så risken finns ju att man får nya hårsäckar längre fram.

    Men överlag så tycker jag att det är en superbra metod. Priset är väl enda nackdelen.

    Googla på ämnet så får du mer info, finns många bra sidor att läsa på. Och det finns verkligen inga nackdelar/bieffekter som jag har märkt av eller läst/hört om. Jag har dessutom konsulterat ganska många kliniker eftersom jag har så mycket hår. Hittills har jag tagit bort hår på armar och underben och resultatet är jättefint! På benen räckte det med 3 behandlingar för att bli av med håren helt (jag har mörkare och grövre strån på benen). På armarna finns fortfarande lite hår men de mörka håren är borta och de få fjunen som är kvar stör mig inte.

    Jag rekomenderar behandlingen utan minsta tvekan.
  5. Medlem sedan
    Jul 2015
    #3
    Hårborttagnings spray - http://shytobuy.se Lämpar sig för kvinnor och män som har snabbväxande hår, tät hårväxt eller kraftig, grov hårväxt över kroppen eller ansiktet.
  6. 3
    Hårborttagnings spray - http://shytobuy.se Lämpar sig för kvinnor och män som har snabbväxande hår, tät hårväxt eller kraftig, grov hårväxt över kroppen eller ansiktet.

Liknande trådar

  1. Permanent hårborttagning?
    By Blygfis in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:07
  2. Permanent hårborttagning..
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 07:05
  3. Permanent hårborttagning?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-06-04, 09:57
  4. Permanent hårborttagning?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:31
  5. permanent hårborttagning
    By lite hårig in forum Mammasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 10:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar