Svullen i ansiktet & Klåda
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Svullen i ansiktet & Klåda

    Jag vaknade i morse och var så puffig i ansiktet. Efter någon timme känndes det värre och jag kollde i spegeln. Jag var helt svullen runt ögonen och rödflammig i ansiktet. Typ allergisk reaktion. Tog en tavegyl coh en Clarityn och jag blev lite bättre, men inte bra.
    Nu ikväll har jag åter svullnat upp jattemycket och även fått knottror i ansiktet.

    Jag har ätit som vanligt, inte bytt tvättmedel, inget annorlunda än annars... Föruton Niveas nya Oxygen hudkräm. Men tog inte av den efter kvällsduschen nu och jag är värre.

    Det kliar inte i halsen.
    jag är allergisk mot Gröna äpplen och Kiwi, men det har jag inte ätit såklart.
    igår em vid fem åt jag smörgåstårta med räkor, men att det skulle komma en fördröjd reaktion på det är väl inte troligt?

    Jag har Betapred hemma. Ska jag ta det?
  2. 1
    Svullen i ansiktet & Klåda Jag vaknade i morse och var så puffig i ansiktet. Efter någon timme känndes det värre och jag kollde i spegeln. Jag var helt svullen runt ögonen och rödflammig i ansiktet. Typ allergisk reaktion. Tog en tavegyl coh en Clarityn och jag blev lite bättre, men inte bra.
    Nu ikväll har jag åter svullnat upp jattemycket och även fått knottror i ansiktet.

    Jag har ätit som vanligt, inte bytt tvättmedel, inget annorlunda än annars... Föruton Niveas nya Oxygen hudkräm. Men tog inte av den efter kvällsduschen nu och jag är värre.

    Det kliar inte i halsen.
    jag är allergisk mot Gröna äpplen och Kiwi, men det har jag inte ätit såklart.
    igår em vid fem åt jag smörgåstårta med räkor, men att det skulle komma en fördröjd reaktion på det är väl inte troligt?

    Jag har Betapred hemma. Ska jag ta det?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Ta Betapred. Svullnader i ansiktet går lätt på andningen. Ring sjukvårdsupplysningen först!
  4. 2
    Ta Betapred. Svullnader i ansiktet går lätt på andningen. Ring sjukvårdsupplysningen först!
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Kan inte vara pollen, då? Jag är jättesvullen i ögonen av pollenallergi just nu...
  6. 3
    Kan inte vara pollen, då? Jag är jättesvullen i ögonen av pollenallergi just nu...
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Redan? Tja, jag har gått på höga doser kortiso den senaste åren och inte kännt av pollen som jag gjorde förr-. Tog 5 prednisolon i går äll för att jag svullnade änu mera.
    Doktor skall ringas i dag
  8. 4
    Redan? Tja, jag har gått på höga doser kortiso den senaste åren och inte kännt av pollen som jag gjorde förr-. Tog 5 prednisolon i går äll för att jag svullnade änu mera.
    Doktor skall ringas i dag

Liknande trådar

  1. svullen i ansiktet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 13:46
  2. Nässelutslag samt svullen i ansiktet
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 19:37
  3. Svullen i ansiktet
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 12:08
  4. Klåda i ansiktet o ögonen?
    By Lilla A in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 20:14
  5. ont i magen och svullen i ansiktet
    By sarben in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 07:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar