Ang 1-åringen som inte vill sova
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Ang 1-åringen som inte vill sova

    Vi har tagit in henne i vår säng varje kväll - det var så sköönt att få sova en natt, så vi kände att vi behövde ytterligare några nätter på raken för att komma igen. Hon gnyr till på natten när hon ligger hos oss men vi lyckas söva om henne genom lite klappar i rumpan inom hon vaknar till ordentligt.

    Jag nämnde inte det i mitt inlägg nedan men hon sover lite oroligt på dan också. Oftast vaknar hon efter trekvart och gallskriker (sover i spjälisen oftast) och sitter eller står upp i sängen när man kommer in i rummet. Sen kan hon sova vidare 1-2 timmar i famnen om man sitter med henne i soffan! Såå jobbigt, för man är ju helt låst med henne i famnen.

    Men nu har jag kommit på ett knep som har funkat dagtid ett par dagar som jag tänkte prova på natten också. Jag har lindat in henne i täcket som en liten kåldolme när jag lagt henne, då kan hon inte sätta sig eller ställa sig upp i sängen om hon vaknar till innan hon sovit klart. Då vaknar hon inte till heller ordentligt utan jag hinner in och kan ge henne nappen och söva om henne i sängen utan att behöva ta upp henne. Nu la jag henne kl 12 och sen vaknade hon vid 12.45 men jag kunde söva om henne på 1 min och hon sover fortfarande - det är en timme sen!

    Gud så skönt om detta kunde funka! Det är skönt bara att det funkar dagtid, om det även kunde funka på natten så vore det bonus. Jag har även på radion på låg volym i hennes rum för att hon inte ska känna sig ensam. Det kanske kan vara ett knep att prova även för andra som har små vakennissar?
  2. 1
    Ang 1-åringen som inte vill sova Vi har tagit in henne i vår säng varje kväll - det var så sköönt att få sova en natt, så vi kände att vi behövde ytterligare några nätter på raken för att komma igen. Hon gnyr till på natten när hon ligger hos oss men vi lyckas söva om henne genom lite klappar i rumpan inom hon vaknar till ordentligt.

    Jag nämnde inte det i mitt inlägg nedan men hon sover lite oroligt på dan också. Oftast vaknar hon efter trekvart och gallskriker (sover i spjälisen oftast) och sitter eller står upp i sängen när man kommer in i rummet. Sen kan hon sova vidare 1-2 timmar i famnen om man sitter med henne i soffan! Såå jobbigt, för man är ju helt låst med henne i famnen.

    Men nu har jag kommit på ett knep som har funkat dagtid ett par dagar som jag tänkte prova på natten också. Jag har lindat in henne i täcket som en liten kåldolme när jag lagt henne, då kan hon inte sätta sig eller ställa sig upp i sängen om hon vaknar till innan hon sovit klart. Då vaknar hon inte till heller ordentligt utan jag hinner in och kan ge henne nappen och söva om henne i sängen utan att behöva ta upp henne. Nu la jag henne kl 12 och sen vaknade hon vid 12.45 men jag kunde söva om henne på 1 min och hon sover fortfarande - det är en timme sen!

    Gud så skönt om detta kunde funka! Det är skönt bara att det funkar dagtid, om det även kunde funka på natten så vore det bonus. Jag har även på radion på låg volym i hennes rum för att hon inte ska känna sig ensam. Det kanske kan vara ett knep att prova även för andra som har små vakennissar?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Håller tummarna för att det kommer att fungera även på natten!
  4. 2
    Håller tummarna för att det kommer att fungera även på natten!

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. 12-åringen vill inte bo hos pappa
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 08:53
  3. 3-åringen vägrar sova!
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 18:59
  4. Vill inte sova
    By undrande mamma in forum _00 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 08:38
  5. Vill inte sova!!!
    By Helena m. J & H in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 22:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar