Längd slalomskidor barn???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Längd slalomskidor barn???

    Någon som vet vad som normalt brukar rekommenderas? Gäller längd på slalomskidor för barn.
    Var i en butik och tittade lite och blev lite osäker om man verkligen kan lita på mannen på skidavd. Han sa att vår grabbsom är 109cm lång skulle ha 110cm långa skidor. Och han som är 97cm lång skulle ha 90 cm.
    Är detta korrekt?
    Tycker 110cm låter långt. Och jag förstår inte riktigt logiken i att en skulle ha skidor som var 7cm kortare än kroppslängden och den andre en cm längre än kroppslängden. Vad går man efter egentligen? Trodde inte att man hade lika långa slalomskidor längre! När jag köpte mina för snart 20 år sedan skulle man ha lååånga slalomskidor!
  2. 1
    Längd slalomskidor barn??? Någon som vet vad som normalt brukar rekommenderas? Gäller längd på slalomskidor för barn.
    Var i en butik och tittade lite och blev lite osäker om man verkligen kan lita på mannen på skidavd. Han sa att vår grabbsom är 109cm lång skulle ha 110cm långa skidor. Och han som är 97cm lång skulle ha 90 cm.
    Är detta korrekt?
    Tycker 110cm låter långt. Och jag förstår inte riktigt logiken i att en skulle ha skidor som var 7cm kortare än kroppslängden och den andre en cm längre än kroppslängden. Vad går man efter egentligen? Trodde inte att man hade lika långa slalomskidor längre! När jag köpte mina för snart 20 år sedan skulle man ha lååånga slalomskidor!
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Carvingskidor ska väl vara minst 10 cm kortare än barnet?
  4. 2
    Carvingskidor ska väl vara minst 10 cm kortare än barnet?
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Carving är väl

    det som gäller nu. Jag hyrde i förra veckan och jag som är 175 cm fick 160-skidor. Pappa som är 180 har 170. Så på barn borde det väl vara minst 10 cm kortare, kanske mer, just för att de är barn?
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Carving är väl det som gäller nu. Jag hyrde i förra veckan och jag som är 175 cm fick 160-skidor. Pappa som är 180 har 170. Så på barn borde det väl vara minst 10 cm kortare, kanske mer, just för att de är barn?
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Det beror nog lite på hur avancerade åkare de är.Våra barn som är helt nybörjare och åkte på carvingskidor fick när de hyrde 115 cm skidor till 128 cm lång kille och ca 100 cm till 116 cm lång tjej.
  8. 4
    Det beror nog lite på hur avancerade åkare de är.Våra barn som är helt nybörjare och åkte på carvingskidor fick när de hyrde 115 cm skidor till 128 cm lång kille och ca 100 cm till 116 cm lång tjej.

Liknande trådar

  1. slalomskidor - längd
    By giggi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 16:26
  2. Slalomskidor till barn
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 14:27
  3. slalomskidor
    By Anjiru_24 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 20:26
  4. Längd på slalomskidor
    By Guinan in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:55
  5. Slalomskidor
    By Annikamfl in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar