Sterilisering/vasektomi
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Sterilisering/vasektomi

    Hej
    Jag har funderat på sterilisering en längre tid och var för ett tag sedan på en klinik för undersökning. Nu skall jag snart få det gjort.

    Men nu har jag börjat tvivla om jag verkligen skall just nu. Jag är 45 har fina barn och säker (så säker man kan va) på att jag inte skall ha fler.

    Anledning är att vi inte har det så jättebra hemma längre, varken i relationen eller sexlivet.

    Finns det risk att man kan kännas sig mindre manlig efter ingreppet, går det över? Hur brukar partnern reagera?

    Skall jag vänta?
  2. 1
    Sterilisering/vasektomi Hej
    Jag har funderat på sterilisering en längre tid och var för ett tag sedan på en klinik för undersökning. Nu skall jag snart få det gjort.

    Men nu har jag börjat tvivla om jag verkligen skall just nu. Jag är 45 har fina barn och säker (så säker man kan va) på att jag inte skall ha fler.

    Anledning är att vi inte har det så jättebra hemma längre, varken i relationen eller sexlivet.

    Finns det risk att man kan kännas sig mindre manlig efter ingreppet, går det över? Hur brukar partnern reagera?

    Skall jag vänta?
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Hej!

    Jag kan säga att jag känner mig inte mindre manlig efter ingreppet... det är 4 år sedan jag striliserade mig.... jag har inte ångrat mig en sekund... ´det är ingen som helst skillnad... eller jo... man kan slappna av mer... inga orosmoln så att säga...
    "Paketet" fungerar lika bra som innan så om du verkligen tänkt igenom det flera gånger och är HELT säker så kör på....
  4. 2
    Hej!

    Jag kan säga att jag känner mig inte mindre manlig efter ingreppet... det är 4 år sedan jag striliserade mig.... jag har inte ångrat mig en sekund... ´det är ingen som helst skillnad... eller jo... man kan slappna av mer... inga orosmoln så att säga...
    "Paketet" fungerar lika bra som innan så om du verkligen tänkt igenom det flera gånger och är HELT säker så kör på....
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Vad kostar sterilisering man?

    Vårat landsting kostar sterilisering för kvinna 2,5 tusen.
    Därför undrar jag om det är billigare för man, för ingrepp är mycket enklare!
  6. 3
    Vad kostar sterilisering man? Vårat landsting kostar sterilisering för kvinna 2,5 tusen.
    Därför undrar jag om det är billigare för man, för ingrepp är mycket enklare!
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Jag har precis fått utfört en vasektomi, kostade inget!
  8. 4
    Jag har precis fått utfört en vasektomi, kostade inget!
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Hej det kostade 600 kr: två patientavgifter á 300 kronor, sen vet jag inte vad de två labproverna kostar... Men måste säga att det känns som gratis om man funderar på av det egentligen kostade systemet... :-)

    Ingreppet på en man tar ca en timma + en timma vila efter. Varför kostar det mer för en kvinna, är det fler besök?
  10. 5
    Hej det kostade 600 kr: två patientavgifter á 300 kronor, sen vet jag inte vad de två labproverna kostar... Men måste säga att det känns som gratis om man funderar på av det egentligen kostade systemet... :-)

    Ingreppet på en man tar ca en timma + en timma vila efter. Varför kostar det mer för en kvinna, är det fler besök?
  11. Medlem sedan
    Apr 2010
    #6
    Jag har precis fått utfört en vasektomi, kostade inget!
    Hej!Får jag fråga dig var de gjorde dig operationen? I vilket län? Jag fick reda på att i vissa län är det jättedyrt, runt 7000-10000 kr
  12. 6
    Jag har precis fått utfört en vasektomi, kostade inget!
    Hej!Får jag fråga dig var de gjorde dig operationen? I vilket län? Jag fick reda på att i vissa län är det jättedyrt, runt 7000-10000 kr
  13. Bissen Winroth
    #7
    Jag håller på med en liten följetong på samma tema på min youtube-kanal ��

    Titta gärna och sprid/dela till alla som kan tänkas ha nytta ��

    http://youtu.be/Dhk5jtqpzG4

    Funkar inte länken så Googla på Vasectomy The Big Cut

    Mycket nöje ��
  14. 7
    Jag håller på med en liten följetong på samma tema på min youtube-kanal ��

    Titta gärna och sprid/dela till alla som kan tänkas ha nytta ��

    http://youtu.be/Dhk5jtqpzG4

    Funkar inte länken så Googla på Vasectomy The Big Cut

    Mycket nöje ��

Liknande trådar

  1. Manlig sterilisering vasektomi
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-10-03, 19:14
  2. Vasektomi...
    By propositionjoe in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 14:12
  3. vasektomi
    By funkydad in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 14:41
  4. vasektomi
    By funkydad in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 12:57
  5. Vasektomi
    By familjsen in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar