BB väska?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    BB väska?

    Hej alla!

    Vet att denna frågan varit uppe många gånger redan men hoppas att någon orkar svara en gång till.. Jag är en riktig planerare och vill ha koll på så mycket jag bara kan så efter ett gäng aggressiva sammandragningar igår och inatt bestämde jag mig för att packa bebisens BBväska (och efter det har det varit lugnt i magen Får väl packa upp den om bf närmar sig och inget hänt ) och nu tror jag jag glömt minst hälften.. Vad tar ni med till BB?

    Har lagt ner ett par omgångar kläder (bodys, byxor, strumpor, mössa, pyjamas) overallen att åka hem i och en filt. Stoppade ner mina papper oxå så jag vet var jag har dem. Min väska tar jag senare å då tänkte jag stoppa ner lite underkläder, ink mina nya amningsBHar och onesize toppar(som en BH men med hur mycket expansion som helst i!) Lite mjuka kläder och några amningstoppar. Innetofflor ska ju oxå vara bra..

    Vad har jag glömt?
  2. 1
    BB väska? Hej alla!

    Vet att denna frågan varit uppe många gånger redan men hoppas att någon orkar svara en gång till.. Jag är en riktig planerare och vill ha koll på så mycket jag bara kan så efter ett gäng aggressiva sammandragningar igår och inatt bestämde jag mig för att packa bebisens BBväska (och efter det har det varit lugnt i magen Får väl packa upp den om bf närmar sig och inget hänt ) och nu tror jag jag glömt minst hälften.. Vad tar ni med till BB?

    Har lagt ner ett par omgångar kläder (bodys, byxor, strumpor, mössa, pyjamas) overallen att åka hem i och en filt. Stoppade ner mina papper oxå så jag vet var jag har dem. Min väska tar jag senare å då tänkte jag stoppa ner lite underkläder, ink mina nya amningsBHar och onesize toppar(som en BH men med hur mycket expansion som helst i!) Lite mjuka kläder och några amningstoppar. Innetofflor ska ju oxå vara bra..

    Vad har jag glömt?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2

    Vill med veta

    Jag går oxå och försöker få någon ordning på den där listan...

    Jag ser iaf att du har missat CHOKLAD!! =) Det kan nog vara bra att ha någonting att fylla på energin med både för dig och den som ska vara med...
    Vattenflaska, Hygienartiklar, amningsinlägg, bindor...
    humm... försöker komma på mer...
    musik kanske? underhållning som typ kortlek, bok eller Yatzy. (glömmer man sånt lär man ju få en lååång utdragen förlossning... )

    Någon som kommer på mer?
  4. 2
    Vill med veta Jag går oxå och försöker få någon ordning på den där listan...

    Jag ser iaf att du har missat CHOKLAD!! =) Det kan nog vara bra att ha någonting att fylla på energin med både för dig och den som ska vara med...
    Vattenflaska, Hygienartiklar, amningsinlägg, bindor...
    humm... försöker komma på mer...
    musik kanske? underhållning som typ kortlek, bok eller Yatzy. (glömmer man sånt lär man ju få en lååång utdragen förlossning... )

    Någon som kommer på mer?
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Det kommer jag att packa i min väska och den tänkte jag vänta lite längre med.. Choklad, läsk och tidning är sånt jag hoppas sambon har tid att fixa om det skulle behövas

    Amningsinlägg är inköpta, bindor oxå (men va köper ni för variant? jag som hatar bindor i vanliga fall har dålig koll...)

    Kameran ska jag oxå packa ner snart, med extra batterier. DET vill jag inte glömma!
  6. 3
    Det kommer jag att packa i min väska och den tänkte jag vänta lite längre med.. Choklad, läsk och tidning är sånt jag hoppas sambon har tid att fixa om det skulle behövas

    Amningsinlägg är inköpta, bindor oxå (men va köper ni för variant? jag som hatar bindor i vanliga fall har dålig koll...)

    Kameran ska jag oxå packa ner snart, med extra batterier. DET vill jag inte glömma!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    BB väska

    Ja, det är ju inte min bästa gren, trots att jag är planeringsmänniska!
    Men en sak som jag inte hade velat vara utan, är ett bra cerat till läpparna. Man får så fruktansvärt torra läppar, antagligen av all andning genom munnen.
    Jag brukar också ta med riktigt läcker duschcreme och bodylotion, typ Biotherm eller liknande. Den första duschen efter förlossningen burkar kännas himmelsk!
    Ta med nåt att äta också, lite choklad, en banan, en energibar eller liknande. Jag har aldrig kunnat pressat ner en bit under mina förlossningar, men det har ändå kommit väl till pass åt maken eftersom det har tagit så lång tid och det inte finns något att äta på förlossningsavdelningen.
    Här i Dk får man blöjor och blöjor - eh, förlåt bindor - på avdelningen, men om man inte får det i Sverige så kom ihåg det också.
    Amningsinlägg kanske, till dina nya fina amningsBH:ar. Om nu mjölken rinner till innan du har kommit hem.
    Här i Dk finns det även kläder till bebisen på avdelningen, så man behöver bara ta med till hemfärden. Fast om man stannar flera dagar hinner man säkert tröttna på landstingets dressar.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    BB väska Ja, det är ju inte min bästa gren, trots att jag är planeringsmänniska!
    Men en sak som jag inte hade velat vara utan, är ett bra cerat till läpparna. Man får så fruktansvärt torra läppar, antagligen av all andning genom munnen.
    Jag brukar också ta med riktigt läcker duschcreme och bodylotion, typ Biotherm eller liknande. Den första duschen efter förlossningen burkar kännas himmelsk!
    Ta med nåt att äta också, lite choklad, en banan, en energibar eller liknande. Jag har aldrig kunnat pressat ner en bit under mina förlossningar, men det har ändå kommit väl till pass åt maken eftersom det har tagit så lång tid och det inte finns något att äta på förlossningsavdelningen.
    Här i Dk får man blöjor och blöjor - eh, förlåt bindor - på avdelningen, men om man inte får det i Sverige så kom ihåg det också.
    Amningsinlägg kanske, till dina nya fina amningsBH:ar. Om nu mjölken rinner till innan du har kommit hem.
    Här i Dk finns det även kläder till bebisen på avdelningen, så man behöver bara ta med till hemfärden. Fast om man stannar flera dagar hinner man säkert tröttna på landstingets dressar.
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Oj, kamera får man ju absolut inte glömma!! Pust! tänk om jag hade glömt den...

    Visst är det jättesvårt. Tror inte att det egentligen finns någonting som är katastrof att glömma (förutom kamera då)

    Jag hatar oxå bindor men jag köpte någon vanlig nattbinda från always tror jag. Klarar man sig på det? Man får väl en blöjliknande variant där har jag hört...

    Iiiii!!!! Det känns så himla konstigt att diskutera BBväskan. Jag känner mig inte alls redo och beredd. och jag borde ju ha packat färdigt den redan ju. förnekelse kanske???
  10. 5
    Oj, kamera får man ju absolut inte glömma!! Pust! tänk om jag hade glömt den...

    Visst är det jättesvårt. Tror inte att det egentligen finns någonting som är katastrof att glömma (förutom kamera då)

    Jag hatar oxå bindor men jag köpte någon vanlig nattbinda från always tror jag. Klarar man sig på det? Man får väl en blöjliknande variant där har jag hört...

    Iiiii!!!! Det känns så himla konstigt att diskutera BBväskan. Jag känner mig inte alls redo och beredd. och jag borde ju ha packat färdigt den redan ju. förnekelse kanske???
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Apropå bindor:

    ..säger bara en sak vad angår modell: STORA!!! Största nattbindan du kan hitta. De flesta blöder mycket efter förlossnignen, som en väldigt riklig mens.
    Jag använder heller aldrig binda i vanliga fall, men jag brukar köpa hem stora bindor till efter förlossningen.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  12. 6
    Apropå bindor: ..säger bara en sak vad angår modell: STORA!!! Största nattbindan du kan hitta. De flesta blöder mycket efter förlossnignen, som en väldigt riklig mens.
    Jag använder heller aldrig binda i vanliga fall, men jag brukar köpa hem stora bindor till efter förlossningen.
  13. Medlem sedan
    Sep 2007
    #7
    Jag har en bra bit kvar men känner mig inte alls redo! Å på jobbet tror alla jag ska spricka vilken sekund som helst!
  14. 7
    Jag har en bra bit kvar men känner mig inte alls redo! Å på jobbet tror alla jag ska spricka vilken sekund som helst!
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Min väska

    Kommer innehålla:

    Blodgruppering
    förlossningsplan
    patientbricka
    telefon + laddare
    kamera + laddare
    shorts/badbyxor till pappan
    ombyte pappan
    bindor till mig (när jag lessnat på landstingets)
    trosor
    t-shirts
    amningsbh
    amningsinlägg
    mjukisbyxor
    kofta/munkjacka (är alltid frusen)
    sockar
    tandborste, tandkräm, shampoo, tvål, balsam
    choklad
    läsk
    tofflor
    blöjor till bebis
    bodys till bebis
    byxor till bebis
    sockar till bebis
    filt till bebis
    overall till bebis + mössa
    Något att läsa på bb
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  16. 8
    Min väska Kommer innehålla:

    Blodgruppering
    förlossningsplan
    patientbricka
    telefon + laddare
    kamera + laddare
    shorts/badbyxor till pappan
    ombyte pappan
    bindor till mig (när jag lessnat på landstingets)
    trosor
    t-shirts
    amningsbh
    amningsinlägg
    mjukisbyxor
    kofta/munkjacka (är alltid frusen)
    sockar
    tandborste, tandkräm, shampoo, tvål, balsam
    choklad
    läsk
    tofflor
    blöjor till bebis
    bodys till bebis
    byxor till bebis
    sockar till bebis
    filt till bebis
    overall till bebis + mössa
    Något att läsa på bb
  17. Medlem sedan
    Sep 2007
    #9
    Jag har köpt största nattbindan jag kunde hitta, med vingar och massor av stora droppar på! klarar man sig på det då?
  18. 9
    Jag har köpt största nattbindan jag kunde hitta, med vingar och massor av stora droppar på! klarar man sig på det då?
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Bebisen fotograferas i sin första klädsel, några timmar gammal, och publiceras på nätet så alla kan titta på den och då vill jag helst inte det står "tillhör landstinget" på den
  20. 10
    Bebisen fotograferas i sin första klädsel, några timmar gammal, och publiceras på nätet så alla kan titta på den och då vill jag helst inte det står "tillhör landstinget" på den
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Er egen säng? Förbereder ni den på något sätt för vattenavgång på natten eller så?
  22. 11
    Er egen säng? Förbereder ni den på något sätt för vattenavgång på natten eller så?
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    always ultra night

    Brukar jag köra med efter förlossningen, sist kunde jag gå över på dessa redan efter ett dygn. Sen efter några dagar brukar jag kunna trappa ner och ta en mindre storlek typ always ultra (normal)

    När det börjar blöda mindre så brukar jag köra på apotekets, de är billiga och mjuka och blöder man inte så mycket så funkar de utmärkt.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  24. 12
    always ultra night Brukar jag köra med efter förlossningen, sist kunde jag gå över på dessa redan efter ett dygn. Sen efter några dagar brukar jag kunna trappa ner och ta en mindre storlek typ always ultra (normal)

    När det börjar blöda mindre så brukar jag köra på apotekets, de är billiga och mjuka och blöder man inte så mycket så funkar de utmärkt.
  25. Medlem sedan
    Sep 2007
    #13
    Varför badbyxor till pappan?
  26. 13
    Varför badbyxor till pappan?
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14
    Om man vill bada ihop på förlossningen, så slipper gärna personalen att se nakna män


    / M
  28. 14
    Om man vill bada ihop på förlossningen, så slipper gärna personalen att se nakna män


    / M
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Nä det har jag inte gjort

    Med Jennie började det med vattenavgång i sängen men jag kände att hoppsan nu blev det blött och gick på toa, tror inte det kom något i sängen men jag var iofs vaken så jag kände det direkt.

    Med Pontus gick inte vattnet förän på förlossningen.

    Men det är stor skillnad på vattenläckage om man är öppen 10 cm (som jag var med Pontus) då säger det verkligen splash a la hollywood men när vattnet gick med Jennie innan värkarna kom igång var det mer att det rann, inte exploderade.

    Orkar inte hålla på och mecka med att sova på typ plastfrotte, hatar det. Jag har inte ens säkrat sängarna för Jennie utan blöja och än så länge har det peppar, peppar funkat. Hon har inte kissat på sig på natten än.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  30. 15
    Nä det har jag inte gjort Med Jennie började det med vattenavgång i sängen men jag kände att hoppsan nu blev det blött och gick på toa, tror inte det kom något i sängen men jag var iofs vaken så jag kände det direkt.

    Med Pontus gick inte vattnet förän på förlossningen.

    Men det är stor skillnad på vattenläckage om man är öppen 10 cm (som jag var med Pontus) då säger det verkligen splash a la hollywood men när vattnet gick med Jennie innan värkarna kom igång var det mer att det rann, inte exploderade.

    Orkar inte hålla på och mecka med att sova på typ plastfrotte, hatar det. Jag har inte ens säkrat sängarna för Jennie utan blöja och än så länge har det peppar, peppar funkat. Hon har inte kissat på sig på natten än.
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    Nej

    Nej, det gör jag inte. Mina andra förlossningar har börjat med värkar. Ungefär 75% av alla förlossningar börjar med värkar och vattnet behöver ju inte ens gå i sängen! Det kan ju hända var och när som helst.
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  32. 16
    Nej Nej, det gör jag inte. Mina andra förlossningar har börjat med värkar. Ungefär 75% av alla förlossningar börjar med värkar och vattnet behöver ju inte ens gå i sängen! Det kan ju hända var och när som helst.
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    bad / dusch

    För bad eller dusch ihop på förlossningen.

    Har hittils inte använt det men jag älskar att bada när jag har värkar och även om pappan inte hoppar ner i badkaret så kan han bli ganska varm av att stå och duscha mig med skållhett vatten i ryggen om det drar ut på tiden. Skönt kunna klä av sig då
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  34. 17
    bad / dusch För bad eller dusch ihop på förlossningen.

    Har hittils inte använt det men jag älskar att bada när jag har värkar och även om pappan inte hoppar ner i badkaret så kan han bli ganska varm av att stå och duscha mig med skållhett vatten i ryggen om det drar ut på tiden. Skönt kunna klä av sig då
  35. Medlem sedan
    Jul 2007
    #18
    Jag har faktiskt lagt sådana där frotté-grejer med plast på undersidan under lakanet. Jag är livrädd att få fostervatten i madrassen. Har hört talas om att det är en väldigt speciell lukt som kan vara svår att få bort... gud, vad löljlig jag känner mig! =)
  36. 18
    Jag har faktiskt lagt sådana där frotté-grejer med plast på undersidan under lakanet. Jag är livrädd att få fostervatten i madrassen. Har hört talas om att det är en väldigt speciell lukt som kan vara svår att få bort... gud, vad löljlig jag känner mig! =)
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Nope, jag tror inte att min kropp har förmåga att sätta igång en förlossning av sig själv

    / M
  38. 19
    Nope, jag tror inte att min kropp har förmåga att sätta igång en förlossning av sig själv

    / M
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20

    Jag tar med mej

    Xylocain gel.. Bra om det svider där nere när man går på toa. Alvedon mot eftervärkarna är också bra. Man får mer eftervärkar för varje barn man föder. Vetevärmare kan vara bra det med....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  40. 20
    Jag tar med mej Xylocain gel.. Bra om det svider där nere när man går på toa. Alvedon mot eftervärkarna är också bra. Man får mer eftervärkar för varje barn man föder. Vetevärmare kan vara bra det med....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. BB-väska
    By förstalillen in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 19:29
  2. Väska!!!
    By Blivande student in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:20
  3. BB-väska?
    By MorM in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:43
  4. Typ av BB-väska?
    By Karin Lovisa in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 21:01
  5. PS II, väska
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar